14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Sufkont

Adresboek groep: mails naar 1 van 2 adressen contact persoon

Ik krijg steeds de opmerking dat ik soms mail naar een ongewenst email adres stuur.
    Ik snapte het niet zo goed, maar nu begint het te dagen…

In mijn groep zitten mensen met meerdere email adressen.
    op de een of andere manier neemt hij bij die mensen standaard het prive adres ipv het werk adres wat ik eigenlijk wilde gebruiken.

Hoe kan ik aangeven dat ik dat adres wil gebruiken?

Groeten

marco

Bijdrager
    Hansi2124

Het emailadres wat je als eerste wil gebruiken sleep je naar boven in Adresboek. Dat wordt de eerste keus. Daarnaast kan je met het aanmaken van een mail uit meerdere emailadressen het juiste selecteren.

Moderator
    Strifer

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik neem aan dat het erom gaat als hij een groepsnaam invult en dus bijvoorbeeld aan 8 mensen tegelijk eenzelfde mail wil sturen (vriendengroep, vereniging, team, etc). Ik krijg dit ook niet voor elkaar. Normaal gesproken gaat dia via ‘wijzig distributielijst…’ onder het menu ‘wijzig’ en daar klik je dan aan welke het ‘hoofdadres’ moet zijn zeg maar. Maar sinds iCloud krijg ik dit niet voor elkaar.

@Hansi
    Hoe kan ik adressen naar boven slepen in mijn Adresboek? Zowel in gewone modus als in de wijzig modus kan ik ze niet slepen?

mijn topics (zie dat ik een tweede had met overlappende vraag :s):

http://www.onemorething.nl/community/topic/adresboek-vraagjes
    http://www.onemorething.nl/community/topic/distributielijst-icloud-niet-beschikbaar

Bijdrager
    Hansi2124

Het is niet zozeer het adres naar boven slepen, zoals ik suggereerde, maar het eerst vermelde emailadres wordt als eerste optie gegeven:

Jij moet dus bepalen welk emailadres bovenaan staat en dat als belangrijkste aanmerkt.

Moderator
    Strifer

Dat is bij mijn groepen in iCloud niet waar in ieder geval. Twee van mijn belangrijkste groepen, een sterretje geeft aan waar het eigenlijk naartoe moet:

Persoon A, groep 1:
    email 1: werk*
    email 2: prive (hier gaat de email naartoe als ik Persoon A via de groep benader)

Persoon B, groep 2
    email 1: werk*
    email 2: prive (hier gaat de email naartoe als ik Persoon B via de groep benader)

Persoon C, groep 2
    email 1: andere (hier gaat de email naartoe als ik Persoon C via de groep benader)
    email 2: prive*

Persoon D, groep 3
    email 1: prive* (hier gaat de email naartoe als ik Persoon D via de groep benader)
    email 2: werk
    email 3: andere
    email 4: andere

Lijkt wel alsof ik alleen naar privé adressen mag versturen. Hoe los ik dit nu op? Moet ik alle e-mail adressen verwijderen en opnieuw toevoegen ofzo!? Als ik e-mail wil sturen via een groep aan mensen met een privé en een zakelijk adres mag ik wel zelf kiezen naar welk e-mail adres het verstuurd wordt!?

Bijdrager
    Sufkont
    Hansi2124 op 17 oktober 2011

Het is niet zozeer het adres naar boven slepen, zoals ik suggereerde, maar het eerst vermelde emailadres wordt als eerste optie gegeven:

Jij moet dus bepalen welk emailadres bovenaan staat en dat als belangrijkste aanmerkt.

Bedankt Hansi2124
    Dat werkte voor mij!

echter vreemd is wel dat het allemaal klopte (ooit)
    Geen van de mensen die ik nu heb verzet naar de bovenste regel hebben sinds kort een ander email adres
    Zou dus best kunnen wat Strifer aankaart dat er van SL naar Lion en nu naar iCloud wat gegoogeld wordt met de adresvolgorde.

Marco

Moderator
    Strifer

iemand nog een tip om mij de juiste richting in te duwen!?

Bijdrager
    error33

Is het al iemand gelukt om de optie “wijzig distributielijst” weer actief te krijgen? Dit zal het probleem voor velen oplossen

Moderator
    Strifer

de enige oplossing die ik tot nu toe heb is een work-a-round:
    – haal alle e-mail adressen tijdelijk weg van het contact, behalve dat adres dat door de groep gebruikt moet worden.
    – laat iCloud, iPhone en Mac syncen (geef ’t effe wat tijd)
    – check je groepen in Mail bijvoorbeeld om te kijken of nu inderdaad het juiste adres bij de groep hoort
    – voer de eerder verwijderde adressen weer in.
    voilà, zou moeten werken. hier in ieder geval wel. het wordt alleen wel een probleem als persoon A met email1 in groep X zit en persoon A met email2 in groep Y moet. gelukkig heb ik die situatie niet, maar voor anderen wel een potentieel probleem.

>> http://www.onemorething.nl/community/topic/distributielijst-icloud-niet-beschikbaar

Bijdrager
    error33

En die pech heb ik nu net dat persoon A met email1 in groep X zit en persoon A met email2 in groep Y moet.:sad:

Ben nu steeds handmatig het juiste adres aan het selecteren in de groep:evil: Hoop niet voor eeuwig

Moderator
    Strifer

Ja, dat is dus genaapt. Ik verbaas me echt dat er zo weinig mensen zijn die er last van hebben.

Bijdrager
    error33

Inderdaad is er weinig over terug te vinden. Maar gezien dat de optie “wijzig distributielijst” nog in het menu staat ga ik er van uit dat het terug komt :sarcastic:

Bijdrager
    error33

Een aanvulling die het probleem oplost:grin:

Updaten naar OSX 10.8 hier kun je de optie wijzig distributielijst weer gebruiken

Moderator
    Strifer

Fijn! Updaten dus (alhoewel ik het probleem al met een word-a-round opgelost had).

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.