13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Armijn

adresboek en mail laten samenwerken

Hoe kan ik Mail met het Adresboek laten samenwerken.

Ik wil graag de personen in mijn adresboek mail sturen, maar iedereen met hun eigen naam aanspreken.

Wie weet hoe ik dit kan doen?

Bijdrager
    error

Dat gaat niet met Mail… helaas.

Hiervoor heb je bijvoorbeeld IntelliMerge nodig kan (in beperkte vorm) adressen importeren uit Address Book.

Bijdrager
    MacBeer

Kan Automator hier niet iets mee?

Bijdrager
    Armijn

Ik heb net Intellimerge geïnstalleerd. Lijkt handig. Bedankt!
    Jammer dat ik de gegevens dan opnieuw moet invoeren….

Bjorn, wat is Automator?

Bijdrager
    error

Kijk eens in je Applications map bij de letter A… en hier.

Je moet wel Tiger op je Mac hebben staan…

Ik zie overigens geen mogelijkheden in de Address Book en Mail ‘actions’ binnen Automator voor gepersonaliseerde mailings.

Bijdrager
    De Henk

beetje duur ook dat mailprogramma, en dan nog alles invoeren….

Bijdrager
    xkrprtl

Het kan aan mij liggen hoor, maar als ik een nieuwe naam aan adresboek toevoeg en ik type dan de eerste letters van de voornaam (bv. kees, e-mail bv [email protected]) dan springt automatisch het juiste adres in de balk.

Adresboek en Mail werken nl al samen. Kijk maar eens onder Venster > adrespaneel

Bijdrager
    The – DDD

Bekijk de “Stuur e-mail” aan groep actie maar is in Automater. Die doet precies wat je wilt.

Bijdrager
    error

Aha… te snel gekeken. Group Mailer heet dat in op mijn Mac. Ik ga het eens testen.

Bijdrager
    Armijn

Funqtion,
    Dat adresboek en mail samenwerken klopt, maar ik wil dit uitbreiden. Ik wil dus ook de naam van de persoon in mijn aanhef, en wel automatisch.
    Dus
    Beste <<naam>>
    bladiebladiebla

Bijdrager
    xkrprtl

ôôôôhhh….;)

Bijdrager
    error

En dat gaat dus heel mooi met Automator. Je kunt vrij eenvoudig een ‘persoonlijke’ email sturen aan al je adressen of een deel hiervan (group/smart group).

Als je naar 100 adressen een mail zend staan er daarna ook 100 berichten in je Sent-box. Het mailbericht moet je ook schrijven binnen een Automator Action.

Ik heb zitten testen met de volgende workflow:

3. New Mail Message
    > tik hier een subject en in de body eerst twee witregels en dan het bericht

2. Get Specified Address Book Items
    > kies hier de adressen

3. Group Mailer
    > kies hier de aanhef

Klik je nu op ‘Run’ dan maakt Automator een hele reeks nieuwe berichten aan in Mail zonder ze te verzenden. Wil je ze automatisch verzenden voeg dan nog een actie toe aan de workflow:

5. Send Outgoing Messages

Hoe het gaat met attachments, opgemaakte email of html email – zoals heel fraai kan met IntelliMerge – ben ik nog niet uit.

Bijdrager
    zelfweten

Er klopt helemaal niks van je script Error.

Tiger of Leopard?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.