9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    marinabianca

Adres etiketten

Hallo!

Ik heb wat adressen in excel staan en ik wil daar etiketten van maken in pages.
    Kan iemand me hierbij helpen?

Extra info:
    – De adressen staan al in een excel bestand
    – Het zijn adressen die niet mijn eigen contacten zijn en ik wil ze niet in mijn contacten hebben

Thanks!

Bijdrager
    GoeieDag

Wat ik zelf in dit geval zou doen, is op de Mac even in een nieuw aangemaakte gebruiker deze adressen in Contacten zetten, en dan gebruik maken van de voortreffelijke mogelijkheden in Contacten voor het printen van adreslabels. Ik neem aan dat dat is wat uiteindelijk wilt.
    Na gebruik deze gebruiker weggooien.

Bijdrager
    Shmoo

Haha het is weer zover. Kerstkaartenseizoen. Jij krijgt een kaartje van mij dus verwacht ik eentje terug, jeuk-jeuk.

Bijdrager
    GoeieDag

Shmoo, jij stuurt mij toch wel een kaartje?!

Bijdrager
    GoeieDag

Shmoo en GoeieDag, willen jullie niet zo off-topic gaan!

Bijdrager
    cmug

je kunt in Adresboek een groep aanmaken. Daar alles inzetten en als je klaar bent groep weer deleten.
    Zo doe ik het 1x per jaar met leerling lijsten (~1500) voor mijn uitleen administratie.

Bijdrager
    GoeieDag

Is dat zo? Je kunt de adressen importeren in Contacten, en dán een groep aanmaken. Maar je kunt een groep niet als een groep importeren, geloof ik.

Bijdrager
    marinabianca

Dank! Het is gelukt (na wat exporteer probleempjes)! Heb het inderdaad maar gewoon in guestuser aangemaakt.

Nog een andere vraag:
    Je moet in het Adresboek dus etiketten maken bij: printen, details, style: mailing labels.
    Daarin kun je maar een beperkt aantal dingen aanpassen.
    Kun je ook nog de labels verder veranderen, zoals plaatsing? Bv: bedrijfsnaam boven de normale naam.
    Ik zie daar nu geen mogelijkheden voor.

Bijdrager
    GoeieDag

Huh?

1- om te beginnen: ik gebruik NL, dus misschien handig om de taal in de gebruiker waarin je dit doet ff naar het NL te zetten, zodat we geen misverstanden door taalverschillen krijgen.
    2- je kunt beter gewoon een gebruiker bijmaken, want zodra je uit de Gastgebruiker uitlogt, ben je alles weer kwijt. Dat is de eigenschap van deze gebruiker.
    3- “beperkt aantal dingen aanpassen”? Je kunt zo’n beetje elk label wat bestaat instellen en gebruiken.
    4- op adresetiketten horen geen bedrijfsnamen e.d. Het is wat het woord zegt: adresetiketten. Voor wat jij wilt is de optie Enveloppen bedoeld; daar kun je linksboven je naam/bedrijf/etc laten printen, naast het verzendadres in het midden. Je kunt natuurlijk ook tweede etiketten laten uitprinten met alleen maar je naam/bedrijf/etc om op de enveloppe te plakken. Of je neemt grotere etiketten die je op die manier in de optie Enveloppen instelt.

Mogelijkheden te over, zoals je ziet.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.