14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Klaas Geert

Adobe Streamline onder Panther?

Zijn er mensen die een goede vervanger voor Streamline onder OS X.3 hebben (liefst freeware o.i.d.)?
    Wij willen hier op school graag helemaal zonder OS 9 (ja, we zitten nog in de grote discussie wat we met Quark gaan doen). Alleen streamline blijft dan eigenlijk nog op OS 9.
    Heeft iemand enig idee of Adobe er nog mee bezig is (dimensions hebben we nu toch ook een beetje in illustrator)?
    Overtrekken in Flash is geen optie!
    Overtrek gereedschap in illustrator ook niet!
    Free soft silhouette lijkt een kandidaat, maar ±175 euro per stuk is nou ook weer niet relaxed.
    Heeft iemand verder ervaring met het programma (werkt het een beetje, zou het een vervanger van Streamline kunnen zijn)?
    Mijn dank is weer groot. :D

Bijdrager
    Chris Meijburg

Ik zit met hetzelfde probleem.
    (vooralsnog) is er geen X versie van Streamline. Met de andere programma’s die jij noemt heb ik verder geen ervaring.

Bijdrager
    Zora la rousse

Op de Adobe sessie’s in de Jaarbeurs j.l. is met geen woord gerept over Streamline, en ik vermoed dat de ontwikkeling hiervan gestopt is.

Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn:
    — Het kan zijn dat het in de nieuwste versie van Illustrator is opgenomen, en dus als los pakket een stille dood is gestorven.
    M.a.w. lees de technische specificatie’s van Illustrator CS na.
    — Streamline wordt zo weinig gebruikt dat de ontwikkeling stopgezet is.

Ik zou eerst ff bij Adobe informeren.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

streamline 4 onder OS X ??

Ik denk niet dat het nog gaat gebeuren. Adobe rept idd met geen woord over Streamline. Een hoge baas van Adobe zei laatst dat Adobe “alle belangrijke applicaties” voor OSX geschikt had gemaakt…

Iedereen had het over Quark, maar is hier Streamline het enige programma waarvoor we nog 9.1 op een mac laten staan. Het wordt dagelijks gebruikt. Classic is niet echt een optie, vliegt er continu uit.

Bijdrager
    Zora la rousse

Bij http://www.adobe.nl/products/streamline/streamlinedet.html vind ik dit over Streamline 4:

Macintosh/Power Macintosh
    System requirements
    • 68030 or greater processor
    • Apple System Software version 7.5 or later
    • 4 MB of RAM available to Adobe Streamline (8 MB of RAM installed)
    • 20 MB of free hard-disk space for installation
    • CD-ROM drive (3.5″ disk set sold separately)

Geen woord over Mac OS X.

Bijdrager
    Zora la rousse

Stille hint: er staat géén Adobe Streamline CS, zegt wellicht genoeg.

Bijdrager
    helix

net gezien

Vector Forge

dit is blijkbaar een nieuwe plug-in voor illustrator, zelf heb ik hem nog niet geprobeerd

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”helix”

net gezien
    Vector Forge
    dit is blijkbaar een nieuwe plug-in voor illustrator, zelf heb ik hem nog niet geprobeerd

bij de beschrijving staat dat je 1 bit images kan tracen.
    Da’s wel heel beperkt..

Bijdrager
    olbo

Is silhoutte ofzoiets niet een soort vervangend streamline achtig programma’tje. Werkt ook als plug-in in Illustrator.

Bijdrager
    MacBeer

je zegt dat overtrekken in Flash geen optie is.
    Hoeft ook niet want in Flash zit een zeer goede ‘convert to vector’ functie die naar mijn mening veel beter is dan het hele Streamline.

Je hoeft dus niet met je pen-tool over te trekken, Flash zet automatisch bitmap om naar vector.

Bijdrager
    Janvw

Ik heb gelezen in een DTP-boek dat Streamline geen vervanger meer krijgt, omdat Adobe er geen brood meer in zou zien…

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”MacBjorn”

je zegt dat overtrekken in Flash geen optie is.
    Hoeft ook niet want in Flash zit een zeer goede ‘convert to vector’ functie die naar mijn mening veel beter is dan het hele Streamline.

Je hoeft dus niet met je pen-tool over te trekken, Flash zet automatisch bitmap om naar vector.

wel, met Streamline hoef je ook niet met je pen-tool over te trekken, dat is juist wat Streamline voor je doet. En goed ook !

Freehand heeft ook een “autotrace” functie, maar Streamline is gewoon beter, met meer mogelijkheden en meer controle over het resultaat. Verder kan je met veel complexere illustraties werken, waar Freehand op stuk loopt.

Bijdrager
    MacBeer
    ”EagerB0bNerd”

wel, met Streamline hoef je ook niet met je pen-tool over te trekken, dat is juist wat Streamline voor je doet. En goed ook !

Freehand heeft ook een “autotrace” functie, maar Streamline is gewoon beter, met meer mogelijkheden en meer controle over het resultaat. Verder kan je met veel complexere illustraties werken, waar Freehand op stuk loopt.

Dat weet ik. Zelf heb ik ook jarenlang met Streamline gewerkt. Maar tegenover Flash vind ik Streamline ronduit krakkemikkig.
    Flash herkent vormen veel beter dan Streamline. Echter denk ik wel dat Streamline minder ankerpunten fabriceert dan Flash.

Maar als dit laatste niet zo’n groot punt is dan beveel ik Flash aan boven Streamline.

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”MacBjorn”

Maar als dit laatste niet zo’n groot punt is dan beveel ik Flash aan boven Streamline.

Nou, das mooi, maar om nou Flash aan te schaffen uitsluitend en alleen om illustraties te tracen ??
    En bovendien, ik heb Streamline al, ben er tevreden over en wil het graag gewoon blijven gebruiken.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.