12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    ram0n

ADOBE streamline 4.0 en os X ??

ben tegenwooordig druk bezig met adobe streamline 4.0
    Nu nog op de pc:(
    maar strax natuurlijk op mijn pb :P
    nu heb ik alleen ff een vraagje..kan ik adobe streamline 4.0 draaien in os x ??
    :? :?
    heeft iemand ervaring , en kan mij met deze vraag helpen??:wink:

Bijdrager
    Deskman

Nee…

Streamline is al jaren niet meer in ontwikkeling voor de Mac.
    Er zijn wel alternatieven die zelfs beter zijn, maar ook veel duurder (silhouette)

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Volgens Adobe zelf draait Streamline nog wel onder classic:

Apple System Software Mac OS 7.5 to Mac OS 9.2.2 and Mac OS X Classic

Gebruik het zelf al eeuwen niet meer, dus geen idee of het werkt.

Bijdrager
    Deskman

Jawel, maar niet native OSX, en dat gaat niet koemen ook, vrees ik.

Zie http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=243667#243667

Bijdrager
    ram0n

even een n00b vraagje hoor:D
    als ze op mijn werk proggies gebruiken die niet door osx ondersteund worden..
    zoals bv qurakxpress5, dan klikken ze hem aan en os x start hem dan automatisch in os 9:o

werkt dit zo ook niet als ik adobe streamline gebruik in os x?:?

silhoulette heb ik nog nooit van gehoord…welke firma maakt deze software?:)

—edit—–
    ok heb siloutte gevonden!! wow ziet er leuk uit! en draait ook onder os x:D

Bijdrager
    Brak Mak Morn
    ”ram0n”

werkt dit zo ook niet als ik adobe streamline gebruik in os x?

Zekers.

Silhouette kan je vast wel vinden door even te googelen… zie ik!

Bijdrager
    Onno Groesz

Ik gebruik Streamline 3, en die werkt prima in Classic. Ook kopieren en plakken naar Illustrator CS werkt.

Bijdrager
    angorawol

Silhouette is een prima alternatief.
    Coreltrace kan ook, en Flash heeft ook een trace bitmap-functie
    http://dspace.dial.pipex.com/patrick-thorn/silhouet.htm

Bijdrager
    rvanheukelum

Adobe is gestopt na Streamline 4. In Photoshop CS probeerde ik laatst (na een pad gemaakt te hebben) dat pad te exporteren naar Illustrator, maar dit vervaardigde bestand was vervolgens niet te openen in Illustrator CS; dat kan toeval geweest zijn.
    Feit is dat Streamline ‘na te bootsen is’ in Photoshop.

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”R_van_Heukelum”

In Photoshop CS probeerde ik laatst (na een pad gemaakt te hebben) dat pad te exporteren naar Illustrator, maar dit vervaardigde bestand was vervolgens niet te openen in Illustrator CS; dat kan toeval geweest zijn.

als je in PS een pad maakt, en bewaart, en dan exporteert (met de functie File/Export/paths to illustrator kan je het pad gewoon openen in Illustrator. (CS)

Omgekeerd, een pad uit illustrator via je clipboard als pad plakken in PS (CS) kan alleen als je bij de preferences/File handling en Clipboard aanklikt : AICB preserve paths

dan moet het lukken :D

”R_van_Heukelum”

Feit is dat Streamline ‘na te bootsen is’ in Photoshop.

nou, dat zal misschien wel kunnen, maar dan mis je wel een hoop functionaliteit die je in Streamline wel had.
    Controle over wat voor soort lijn (inside, outside, centerline) hoe strak of hoe los. hoeveelheid punten, hoeveelheid kleuren of grijswaarden.

Feit is trouwens ook dat Adobe nooit een verklaring heeft gegeven voor het “afsterven” van Streamline, of heeft aangegeven waarom zij denken dat wij het niet meer nodig zouden hebben.

Bijdrager
    angorawol

Adobe die verklaringen geeft? Dat zou voor het eerst zijn.

Ze smijten zelfs een hoop functionaliteit weg uit de programma’s die ze nog wel ondersteunen (Photoshop – Illustrator), en heb jij daar ooit één centimeter uitleg over gekregen, ik niet.

Bijdrager
    Deskman

Wie zonder een aantal uren werk in Photoshop een logo kan streamlinen is een knapperd… Als ik tegen iets aanloop is de beste methode meestal om het maar in Illustrator te plaatsen en over te tekenen. De functie om in PS te tracen is wel erg ruw en biedt weinig mogelijkheden om het resultaat te beïnvloeden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.