10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    procemo

adobe software op intel mac

Hallo allemaal,

Zojuist heb ik op de adobe site even gezocht naar informatie over hun uitgaven voor de intel macs.
    Ik heb op dit moment een PowerBook G4 en wil Creative Suite 2 aan gaan schaffen.

Stel dat ik dan later over ga op een intel mac. Kan ik deze gewone mac versie van CS2 dan ook upgraden naar een versie voor de intel mac?

ik kon het antwoord niet vinden, maar hoop dat hier iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    klaus

Adobe heeft aangegeven de huidige CS2 niet te porten naar een UB voor de intelMacs. Ze gaan dit doen bij de release van CS3, die gaat dan gelijk UB zijn.

En zoals steeds, zullen CS2 eigenaars – mits betalen van een som geld – een upgrade naar CS3 kunnen krijgen.

Bijdrager
    J-R0eN

waarom zal je dat willen? CS2 draait tog gewoon op een intel mac.. OKe via rosetta dan, en het is wat langzamer..

Bijdrager
    huinkroese
    ”J-R0eN”

- via rosetta…
    – langzamer…

Lijkt me dus duidelijk waarom hij dat wil.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”J-R0eN”

waarom zal je dat willen? CS2 draait tog gewoon op een intel mac..

Ja, waarom zou je dat willen? Waarom heeft ‘ie een Intel iMac?
    Is toch wel leuk als je programmatuur op de snelheid draait die je computer biedt.
    En het is behoorlijk langzamer. Zelfs een stuk langzamer als op een G5 iMac.

Bijdrager
    J-R0eN

jah daar hebben jullie wel gelijk in, maar ik bedoel eigenlijk dat het tog niet egt slim is om te doen..
    eerst koop je CS2, vervolgens koop je dan een upgrade om op intelmac sneller te kunnen draaien?
    je betaalt dus voor die upgrade eigenlijk alleen voor wat meer snelheid? maarja waar praten we over de upgrade naar CS2 voor intel komt er tog niet.

Maar @ procemo : je kan dus wel CS2 kopen, en als CS3 uitkomt voor intel een upgrade doen..

Bijdrager
    Petje

Heb je dan nu CS1?
    Ik zou wachten tot het eind van het jaar, dan komt CS3 uit die goed zou moeten draaien op jou intelmac. Een upgrade van cs2 naar cs3 is ook vaak kostbaar, en nu misschien wel duurder omdat het hele progje op de schop moest.

Bijdrager
    procemo

Ten eerste allemaal bedankt.

Nee nu heb ik CS. Illegaal, maar ik wil het pakket legaal gaan aanschaffen, omdat ik het dat zeker waard vind! Daarom wil ik CS2 dus gaan kopen voor mijn powerbook G4. Maar ik wilde er even zeker van zijn dat als ik dan ooit een een intelmac ga kopen. dat ik dan niet het hele pakket weer voor 1500 euro moet kopen, maar voor een nieuwe versie gewoon een upgrade van ongeveer 700 euro kan kopen zonder dat ik het onder rosetta hoef te draaien.. Dus dat ik wel die snelheidswinst van een intelmac heb.

Het is misschien een beetje vaag uitgelegd, maar ik hoop dat jullie het begrijpen.

In ieder geval bedankt!

Bijdrager
    Pink Grapefruit

EN dat zal inderdaad mogelijk zijn.
    Ergens in 2007 kan je je CS2 dan gewoon upgraden naar CS3 (voor zowel PPC als Intel).
    EN dat kost dan idd een eurootje of 700.

Bijdrager
    Cars

Ik kwam net nog een test tegen van iemand op het forum van MacRumors.com

Well, this might change your mind…

I ran a suite of tests that I’ll be posting probably on Friday on my new MacBook, with configurations of 512MB, 1GB, 1.25GB, and 2GB plus 2GB running Windows via Boot Camp. As part of the test suite I ran the “Photoshop test” linked here on MacRumors. Here’s the very surprising results:

512MB, OS X: 14m, 19s
    1GB, OS X: 7m, 2s
    1.25GB, OS X: 5m, 29s
    2GB, OS X: 5m, 8s
    2GB, Windows XP: 6m, 29s

Yes, that’s right, the Photoshop test in OS X, under Rosetta beat the native Windows Photoshop. Just to be certain I’m going to re-run the tests later this week.

So, in my experience, running both, there’s a minimal benefit (if at all) using the Windows version over OS X’s non-Universal binary.

[Note] For reference, I still need to run the Photoshop test on my DP G5 as well.

[Edit] One additional wildcard is that OS X is using Photoshop 9.0.1 (CS2) and Windows is Photoshop 8 (CS); a limitation that I don’t have access to the CS2 version for Windows. Is there a demo perhaps?

Later geeft hij/zij weer een reactie

Quick update on the previous post:

I re-ran both tests (2GB OS X, 2GB Windows XP) using the demo version of Photoshop CS2 for Windows. The final results were the same:

2GB, OS X: 5m 6s
    2GB, Windows XP: 6m 39s

So, based on these results Photoshop emulated through Rosetta provides better performance than Boot Camp Photoshop in Windows.

Erg interessant…Je iMac dus volstoppen met geheugen en hij loopt sneller dan op Windows (die gaan emulatiesoftware nodig heeft)!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.