8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    s_k

Adobe software niet goed op Mac?

Dag mensen,

Zojuist las ik op dit forum dat Adobe Software niet goed zou werken op een Mac.
    Heb maar besloten er even een heel draadje over te starten:

”sally”

Het belangrijkste nadeel – maar dat is heel persoonlijk – is het matig presteren van Adobe programmas op de Mac. En dat niet alles van Adobe voor de Mac verkrijgbaar is. Dat Apple erg lastig is voor Adobe. Dat langzamerhand de situatie ontstaat dat de ideale Adobe klant een PC heeft.

Hmmm?
    Als gebruiker van
    1. Adobe Photoshop
    2. Adobe Premiere
    3. Adobe Audition

Wil ik wel even weten wat hiermee bedoeld wordt:)

Bijdrager
    Heedless

Ik vind photoshop e.d. opde mac fijner werken dan op een windows pc (en daar werkte ik tot 1 maand geleden op).

wel vind ik hem nog een beetje instabiel op de intelmac, maar dat wordt in cs3 gefixt als het goed is.

Ik vraag me dus ook wel af waarom Sally dit vindt.

Bijdrager
    s_k

Geen idee :).
    Ik weet dat mijn vriendin op haar school (Rietveld) nogal eens met Macjes werkt, en dat dat voor geen meter loopt. Maargoed, dat is spul dat half in een Windhoos/Unix netwerk draait en dat wil natuurlijk nooit echt lekker lopen, gecombineerd met Mac. En verder zijn dat afgeragde apparaten die iedereen daar gebruikt. Kansloos.
    Photoshop en Audition lopen hier foutloos op de PC. Premiere wil nog wel eens voor gezeur zorgen. Jammer is dat, want het is zo’n fijn programma.

Bijdrager
    Maced.2

kan het met sally echt niet eens zijn ..
    Adobe werkt hier super kan niet anders zeggen..[Imac G5 ] en ja op nieuwe intel valt het ff tegen maar dat gaat goed komen met de CS3 :wink:

Bijdrager
    darh

Premiere en Audition draaien inderdaad niet op een Mac. Hier zou je voor over moeten stappen naar Logic Pro en Final Cut Studio (beide van Apple zelf)

Photoshop draait wel perfect op een Mac. Let wel op dat de huidige versie van photoshop niet optimaal draait op de Macs met een Intel processor. (intel zal bij CS3 ondersteund worden door Adobe)

Bijdrager
    computer space

Photoshop op mijn oude G4 barrel (800mhz, 768Mb) is net zo Schnappie als op het werk op een pentium 4 (3Ghz, 1Gb). Ik klaag niet over mac-performance.

Bijdrager
    s_k

Nouja…
    Dat wordt dan sowieso één PC ernaast, want voorlopig kan ik nog niet met Logic en Final Cut overweg. Ben zó thuis in Audition en Premiere

Misschien heeft Sally dan een Intel processor? Of ze werkt met Premiere en Audition.
    Ikzelf heb (als’t goed gaat) straks gewoon een G4, dus weinig moderns.
    Mag hopen dat het dan goed draait. Al ga ik op die computer waarschijnlijk geen videobewerking doen, daar is hij niet voor. Ook niet snel genoeg voor, I guess:)

Bijdrager
    1984
    ”s_k”

Misschien heeft Sally dan een Intel processor?

Inderdaad:Systeemvereisten Adobe CS2
    Macintosh: PowerPC G3-, G4- of G5-processor,

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.