5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Adobe Programma's naar externe schijf… welke onderdelen

Naast mijn ipad, gebruik ik mijn oude G5 met systeem 10.5 CS3 voor InDesign en ook nog de oude photoshop. InDesign voor opmaak voor opmaak kinderboekjes.

Deze Mac overgenomen compleet met diverse programma’s. Maar mocht deze G5 de geest begeven, wil ik weer een oude Mac. Op mijn leeftijd 69 jaar, wordt hij 1x per week gebruikt. Mijn vraag, ik heb een externe schijf van 1 terra. Nu wil ik InDesign op deze schijf kopieën, want dan kan ik die eventueel later terug zetten op een andere Mac. Hoe,welke onderdelen moet ik gebruiken. Kan ik bv de complete onderdelen zo kopiëren. Werkt het dan weer als het weer is teruggezet?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik vrees van niet. Er worden door de Adobe Installer heel wat bestanden her en der gekopieerd. Je zit bovendien met het activatieprobleem. Je zult de originele Adobe Installer (op DVD) moeten aanspreken en het programma op je PowerMac G5 moeten deactiveren als je het wil activeren op een andere computer.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Jou systeem was het eerste systeem dat Time Machine had waarmee je dus een complete backup kan maken van alle relevante bestanden op je opstartschijf. Heb je later dan een ‘nieuwe’ Mac dan kun je simpelweg alles weer terug zetten voorop gesteld dat die andere Mac geschikt is voor dit oude systeem. (Hij mag dus niet te recent zijn) Je hebt dan gewoon de huidige situatie weer terug. Daarvoor heb je dus wel een externe drive nodig geformatteerd in HFS+ (Mac OS uitgebreid) die beduidend meer capaciteit heeft dan je opstartschijf want anders kun je maar één keer een copy maken wat niet wenselijk is.

De meeste fabrikanten (ook Adobe) staan overigens toe dat hun producten op 2 computers worden geïnstalleerd (dus b.v. op een lap en desktop). Dus je zou met de originele installer gewoon alles nogmaals moeten kunnen installeren.

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Allereerst bedank ik beide heren voor een hele snelle, maar fijne mail. En het verhaal van Hendrik. Hier ben ik héél blij mee, en daar kan ik iets doen.

nogmaals mijn dank! Ik wens jullie hele fijne kerstdagen en wat ben ik blij met Onemorething!!!

Volkert

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Graag gedaan en ook fijne feestdagen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.