11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac_Laurens

Adobe Premiere probleem

Ik zit met een probleem: telkens ik een stuk video wil exporteren uit Adobe Premiere ( export to movie) dan crasht het programma. Ik heb mij laten vertellen dat het iets te maken heeft met het feit dat Premiere al lang bestond voor OS 10.4, en dat er ergens iets niet ondersteund wordt?

Iemand? Dank.

Bijdrager
    earnst jelke

Kan best, premiere komt ook niet meer uit op de apple, waarschijnlijk i.v.m final cut. Welke versie van premiere draai je? Wat voor mac? En heb je dit probleem met alle soorten export of gebruik je een codec? Iets meer info zou wel helpen om je probleem op te lossen.

Bijdrager
    Mac_Laurens

Premiere 6.5
    Powerbook 1,67 ghz (die van voor de DL versie)
    Geen codecs, puur export –> to movie

Bijdrager
    earnst jelke

Heb je je systeem helemaal up-to-date? Ik lees net bij de OS 10.4.2 Update:

– Addresses an issue for Adobe Premiere 6.5 in which the application could unexpectedly quit when exporting a file.

Da’s precies jouw probleem. Het probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door Quicktime 7.

Bijdrager
    Mac_Laurens

Alles is up to date. Quicktime… hoe kan ik dit oplossen volgens jou?

Bijdrager
    TijhofGraphics
    ”Mac_Laurens”

Alles is up to date. Quicktime… hoe kan ik dit oplossen volgens jou?

Ik denk een oudere QuickTime gebruiken/proberen

Bijdrager
    Mac_Laurens

welke versie was er ten tijde van Premiere 6.5? Quicktime versie 5 veronderstel ik?

Bijdrager
    earnst jelke

Quicktime 6 punt nogwat moet ook prima werken, ik ga er vanuit dat je die ook kunt installeren (downgraden) op tiger. Er is in versie 7 echt veel verandert, onder andere de nieuwe codec. Misschien is Panther al met al een betere optie, tenzij je echt heel dol bent op widgets. Overigens, wel eens over final cut nagedacht? Ik ben overgestapt van premiere naar final cut pro en zou zeker niet terug willen.

Bijdrager
    thijs_ganger
    ”TijhofGraphics”

Ik denk een oudere QuickTime gebruiken/proberen

Ik heb exact hetzelfde probleem.
    Sinds kort heb ik Tiger. En premiere wil niet meer draaien (althans; hij crashed bij saven en exporteren). In Panther had ik al Quicktime 7 dus daar kan het niet aan liggen.

Ik baal er wel van omdat ik diverse onvoltooide Premiere Projecten heb liggen.

Kan je eigenlijk gewoon weer Panther installeren? Downgraden naar 10.3?

Bijdrager
    earnst jelke

Ik denk echt dat het aan de combinatie tiger/quicktime 7 ligt. Quicktime “helpt” andere progamma’s, zoals premiere, bij een aantal fundamentele taken. Probeer eerst eens een lagere versie van quicktime, dat kost minder tijd om te downgraden dan een heel systeem opnieuw installeren.

Bijdrager
    thijs_ganger

Ik zit zo’n beetje te kijken…

http://www.apple.com/support/quicktime/

Maruh… volgens mij kan je onder Tiger niet meer terug naar Quicktime 6. De QT6 installers draaien nadrukkelijk alleen onder Mac OS 10.3.9.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.