30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    JapserP

Adobe Premiere Pro goedkoop

Hoi,

Ik hou niet zo van illegaal downloaden, maar ik ben wel een arme scholier. En Adobe Premiere Pro heb ik echt nodig voor het monteren van mijn video’s. Nu vraag ik me dus af: wie kent er een goedkoop en betrouwbaar adresjes voor het kopen van de software(officieel)?
    Alvast bedankt!

Gr,

Jasper

Moderator
    unSOUND
    JapserP op 11 augustus 2011

ik ben wel een arme scholier.

…met een Macbook Pro, een iPhone, een iPad en een iPod hifi… Arme studenten bestaan niet. Wel studenten met een verkeerd uitgavenpatroon.:lol:

Hoe dan ook, ik denk dat je eens op Surfspot moet gaan neuzen…

Bijdrager
    JapserP

Ja, het geld is nu dus ook op. :slant:

Moderator
    unSOUND

Prioriteiten stellen heet dat.:grin:

Bijdrager
    Racketeers

Als je bij Adobe aan kan tonen dat je student bent kan je het met 80% korting kopen, hoef je ook niet via surfspot.

Bijdrager
    Arthur345
    Racketeers op 11 augustus 2011

Als je bij Adobe aan kan tonen dat je student bent kan je het met 80% korting kopen, hoef je ook niet via surfspot.

80%? Dat is wel heel veel..

Bijdrager
    JapserP

Ja, ik weet niet of ik daarvoor in aanmerking kom. Ik zit nog in de 4e klas van het VMBO, ik zal als het schooljaar begint ook wel even kijken op slim.nl

Bijdrager
    Lubbert Kramer

Ja, ik weet niet of ik daarvoor in aanmerking kom. Ik zit nog in de 4e klas van het VMBO, ik zal als het schooljaar begint ook wel even kijken op slim.nl

Welke middelbare school verplicht je dan om adobe premiere pro te gebruiken? Waarvoor heb je perse adobe premiere pro nodig dan? iMovie kan volgens mij prima voldoen voor een filmpje voor school?

Bijdrager
    Racketeers

Arthur345

Suite 5.5 Master

http://comcol.nl/detail/74040.htm Student € 712
    http://comcol.nl/detail/73794.htm Normaal: € 3685

Lijkt me rond de 80% te liggen?

Bijdrager
    Lubbert Kramer

Arthur345

Suite 5.5 Master

http://comcol.nl/detail/74040.htm Student € 712

http://comcol.nl/detail/73794.htm Normaal: € 3685

Lijkt me rond de 80% te liggen?

Vergeten we niet dat hij geen student is maar een scholier en dus niet in aanmerking komt hiervoor.

Bijdrager
    Racketeers

Lubbert Kramer

Vergeten we niet dat hij geen student is maar een scholier en dus niet in aanmerking komt hiervoor.

Een briefje van je school dat je staat ingeschreven is normaal gesproken voldoende

Bijdrager
    JapserP
    Lubbert op 11 augustus 2011

Welke middelbare school verplicht je dan om adobe premiere pro te gebruiken? Waarvoor heb je perse adobe premiere pro nodig dan? iMovie kan volgens mij prima voldoen voor een filmpje voor school?

Nee, geen filmpje voor school. HD videoproducties die edit ik in Premiere Pro…

Bijdrager
    Lubbert Kramer

Lubbert Kramer

Een briefje van je school dat je staat ingeschreven is normaal gesproken voldoende

Toch blijft er een verschil bestaan tussen student/scholier, daarom dat ik het opgooi, een student krijgt korting omdat die het voor zijn vakopleiding nodig heeft. Neem aan dat een scholier (middelbare school) geen korting krijgt omdat niet direct nodig heeft voor opleiding.

Lubbert op 11 augustus 2011

Nee, geen filmpje voor school. HD videoproducties die edit ik in Premiere Pro…

Zakelijk begrijp ik hieruit? Dan moet je gewoon de kosten van de licentie doorberekenen aan je klanten

Bijdrager
    JapserP

Punt is, dat ik volgend jaar op het Grafisch Lyceum in R’dam zit. Dan kun je de hele Master Collection voor 111 euro nogwat krijgen. Maar ik hoop dat ik nu ook al iets van korting kan krijgen sinds mijn school een licentie heeft bij slim.nl

Bijdrager
    Racketeers

Lubbert Kramer

Toch blijft er een verschil bestaan tussen student/scholier

Zonder meer, maar het is in dit geval belangrijker wat Adobe accepteert dan wat wij vinden wie wel of geen student is toch?

Bijdrager
    Afroman

Ik ou toch met minimaal CS4 beginnen. Oudere versies worden nauwelijks meer gebruikt op scholen/grafische branches.

Daarnaast, vanaf volgend jaar kan je korting krijgen.

Bijdrager
    Lubbert Kramer

Lubbert Kramer

Toch blijft er een verschil bestaan tussen student/scholier

Zonder meer, maar het is in dit geval belangrijker wat Adobe accepteert dan wat wij vinden wie wel of geen student is toch?

Zeer zeker, maar zoals hij hieronder aangeeft, kan hij dit beter direct bij zijn school zelf navragen?

Punt is, dat ik volgend jaar op het Grafisch Lyceum in R\’dam zit. Dan kun je de hele Master Collection voor 111 euro nogwat krijgen. Maar ik hoop dat ik nu ook al iets van korting kan krijgen sinds mijn school een licentie heeft bij slim.nl

Ik zou even bij je school op gesprek gaan en kijken wat mogelijk is:)

Bijdrager
    waterstof

Toevallig ben ik docent van JasperP:lol:

Zoals hij al aangeeft heeft hij het niet voor school nodig. Wel hebben wij als school toevallig voor het nieuwe schooljaar een Adobe licentie Design Premium & Web Premium fixed price licentie aangeschaft. Maar daar zit Premiere Pro niet bij.

Wel kan jij, JasperP, via Slim.nl nu zelf voor thuis ook enkele Adobe producten aanschaffen. In elk geval ook de Elements versie van Premiere en de eerder genoemde bundel.

Bijdrager
    JapserP
    Afroman op 11 augustus 2011

Ik ou toch met minimaal CS4 beginnen. Oudere versies worden nauwelijks meer gebruikt op scholen/grafische branches.

Klopt, maar ik heb het nu nodig. Dat is een beetje mijn probleem…

Bijdrager
    Lubbert Kramer
    Afroman op 11 augustus 2011

Klopt, maar ik heb het nu nodig. Dat is een beetje mijn probleem…

Zoiets zie je toch aankomen? Als je beslist film te maken/zakelijk actief te zijn met wat je kunt dan gaat dat niet over een nacht ijs. Mocht je het toch direct nodig hebben start met de trial vanaf de adobe website en schaf je het na 30 dagen aan;)

En anders zul je denk ik toch in de buidel moeten tasten. Maar zoals ik al zei, als je het echt zo nodig hebt voor videoproductie waar je dan dus aan verdient, zul je je aanschaf software door moeten berekenen aan je klanten;)

Je wilt veel voor de laagst mogelijke prijs, daar zijn wij nou eenmaal ook Nederlanders voor, maar als het puur hobby is zou ik het bij iMovie houden, zo maak je geen extra kosten, is het toch zakelijk, tja, dan zit er maar een ding op….

waterstof op 11 augustus 2011

Zoals hij al aangeeft heeft hij het niet voor school nodig. Wel hebben wij als school toevallig voor het nieuwe schooljaar een Adobe licentie Design Premium & Web Premium fixed price licentie aangeschaft. Maar daar zit Premiere Pro niet bij.

Wel kan jij, JasperP, via Slim.nl nu zelf voor thuis ook enkele Adobe producten aanschaffen. In elk geval ook de Elements versie van Premiere en de eerder genoemde bundel.

Mooi om te zien hoe vraag/antwoord elkaar vind, hij heeft vanaf nu een directe bron op school gevonden:P

Bijdrager
    JapserP
    waterstof op 11 augustus 2011

Bedankt Jasper :sarcastic: weet ik dat ook weer. Ik ga in ieder geval even bij Adobe kijken wat ik daar voor korting kan krijgen.

Bijdrager
    waterstof

Bedankt Jasper :sarcastic: weet ik dat ook weer.

Ja, de docent van Jasper heet ook Jasper:lol: (Hebben we dat ook meteen gehad!)

Bijdrager
    JapserP

Ik sprak net iemand die mij kon vertellen dat Adobe het verschil tussen een scholier en een student niet zo serieus neemt, zolang je maar kan aantonen dat je het ook echt bent en niet een of andere volwassene die via die weg korting probeert te krijgen. Alleen ik heb geen schoolpas of zoiets, dus hoe zou ik kunnen aantonen dat ik een scholier ben?

Bijdrager
    Afroman

Met je studie. En dat gaat niet werken op de middelbare.

Overigens, het verschil tussen de dure versie en de studentenversie

+studentenversie is 10000 x goedkoper
    -Met de studentenversie mag je geen geld verdienen.

Bijdrager
    JapserP

Ik was ook niet van plan om er geld mee te verdienen, alleen film ik gratis voor organisaties zodat ik veel ervaring kan opdoen en daarvoor moet ik wel professioneel kunnen monteren :sarcastic:

Bijdrager
    ipieter01

Ik ga nu naar het vierde middelbaar (België) en ik heb adobe production premium kunnen bestellen voor ongeveer 350 euro (zonder btw). Ik heb wel een leerlingenkaart.

Bijdrager
    JapserP

Kijk dat toont aan dat het kan! Alleen moet ik dus een leerlingkaart of een ander bewijs hebben…hmmmm

Bijdrager
    ipieter01

kijk hier maar even:
    adobe

Bijdrager
    JapserP

Oké, een rapport is blijkbaar ook een geldig bewijs. Maar hoe moet ik dat aantonen aan Adobe?

Bijdrager
    Lubbert Kramer

Oké, een rapport is blijkbaar ook een geldig bewijs. Maar hoe moet ik dat aantonen aan Adobe?

Adobe heeft hier vast het antwoord op, hoe/wat je hierin het beste kan doen, even een mailtje zou ik doen als ik jou was;)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.