10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    NoiA

Adobe PDF File maken die als afbeelding word gezien

ik wil van een normale pdf file een afbeelding maken formaat maakt niet uit.
    bv pnb jpeg(2000) etc en die afbeeldingen dan weer in adope prof. laden en er weer een pdf van maken. Zo kan ik zonder wachtwoord voorkomen dat het document doorzocht kan worden zowel gewoon als via meta data zoals spotlicht.

probleem bij het terug importeren is dat de kwaliteit vd tekst er nogal op achteruit gaat zelfs met de losless instellingen. kan er iemand mij een tip geven hoe dit aan te pakken?

zou fijn zijn als dat snel kan want het moet deze week eigenlijk klaar

Bijdrager
    computer space

Wanneer je er een ‘foto’ pdf van maakt gaat tekst er altijd op achteruit. Hoe hoger de resolutie waarmee je dit doet, hoe beter het lijkt, maar zo strak als normaal wordt het niet. Ook wordt het bestand beregroot.
    Ik zou eens proberen in Acrobat de boel op te slaan met een beperking op selecteren en kopieren van tekst. Misschien blijft spotlight er dan ook af. Dan heb je ook een passwoord, maar alleen om deze instellingen te wijzigen, en niet om het an sich te bekijken.

Bijdrager
    dennie

De tekst hoef er niet special op achteruit te gaan Martiniman.
    Je kan een pdf open in illustrator en daarin de teksten omztten naar lettercontouren.
    Als dat doet wordt het bestand ook niet echt groter en je heb toch een soort afbeelding die je wilt.

Bijdrager
    Ferdinand

ik zou de pdf bewaren als een postscript bestand met als optie dat alles in lettercontouren gezet wordt, soms als je een pdf in ill. opent krijg je tekstverloop etc. en op deze manier voorkom je dat. Daarna het ps bestand weer door distiller halen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De makkelijkste manier is denk ik om het PDF’je gewoon in Voorvertoning te openen, te kiezen voor Archief -> Bewaar Als… en dan als bestandsformaat PNG of zo te nemen — dat geeft je een perfecte afbeelding van de hele huidige pagina. Ik geloof dat je met Automator ook een heel PDF-document op deze manier om kunt zetten zonder dat je met de hand elke bladzijde moet doen.

Bijdrager
    NoiA

Dus als ik het goed snap:

1. ik open de file normaal in adobe acrobat 7.0 prof.
    2. ik save de file als post script met de optie aangevinkt van letter contouren
    3. Ik gooi die post script file in adobe distiller 7.0 en maar er hiermee een pdf van

en klaar is kees?

Bijdrager
    computer space

Heb je al geprobeerd wat er gebeurt wanneer je de rechten om te plakken/knippen/selecteren uitzet?

Indien dat werkt is het de minst bewerkelijke optie.
    (sorry voor de windows-screendump :o )

Bijdrager
    NoiA

het gaat om een kratje bier, ik en een vriend hebben afgesproken nadat wij een log in key voor ephorus (plagiaat detectie software) Hebben bemachtigd om online bij hun in te loggen en texten te submitten om te kijken of we ook een pdf file kunnen maken waar ephorus niets mee kan zonder dat het duidelijk is dat de user met een password alle opties die wij uit willen hebben in de properties van het document kan opvragen en ziet dat de boel gelocked is. Want dat valt te veel op dan geeft het programma een melding en vraagt om het document wachtwoord om de boel te unlocken.

Wat ik dus wil is:
    geen mogelijkheid tot copy and paste
    geen mogelijkheid paginas aan te passen / verwijderen / toe te voegen
    geen meta seach data zoals spotlicht
    geen search mogelijkheid naar woorden in het document zelf
    geen mogelijkheid om het document als rtf / txt / word file op te slaan / te converteren

Het enige dat mogelijk moet zijn is uitprinten en van je scherm af lezen.:mrgreen:

Bijdrager
    computer space

Klinkt een hele partij vaag. Ik zou gewoon die krat samen leegzuipen.
    Kansloos volgens mij om het helemaal af te dekken!
    Ik kan een view-only PDF kraken en vervolgens OCR-en. Heb je weer txt of word.
    Gewoon een bitmap/lettercontouren-PDF/maken die dan maar niet strak print of niet zeuren over een paswoord om rechten binnen acrobat te wijzigen zijn de enige opties die bij je vage wens in de buurt komen.

Bijdrager
    NoiA

Ja alles valt in principe te kraken en te omzeilen. Maar wat als een grapje begon is nu een tweestrijd geworden die eind deze week afloopt. En ik wil natuurlijk winnen! haha

Maar in ieder geval bedankt voor de hulp tot nu toe 8)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.