6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    R2K2

Adobe pakket licentie overdracht

Waarschijnlijk ben ik al de 100ste die hiermee zit maar kon er nog niets over vinden …

Ik ben een zzp’er met een klein budget en ben daarom op marktplaats gaan zoeken naar een tweedehands (legitiem) Adobe pakket en hoop hierdoor wat te besparen. Nu is dit uitkijken natuurlijk aangezien er een hoop gesjoemeld wordt met dat soort software op marktplaats (zoals complete pakketen voor 14 euro etc.).

Eindelijk had ik een pakket gevonden voor een geloofwaardige prijs, en in de advertentie heel netjes aangegeven dat de licentie en DVD overdracht persoonlijk wordt geregeld en dat hij niet reageert op onzin biedingen. Hij ging akkoord met mijn bod en hebben een afspraak gemaakt.

Omdat het overschrijven van de licentie niet terug te draaien is volgens hem wou hij eerst wachten totdat hij mijn geld had ontvangen.
    Hij zag dat ik een bedrijf had en vroeg of ik dit contant of via factuur wilde doen. Om iets op papier te hebben, heb ik voor de factuur gekozen. Vervolgens heb ik netjes een factuur van hem ontvangen, zelfs nog even zijn kvk nummer nagechecked of het bedrijf wel echt bestaat op het opgegeven adres met de opgegeven naam, en het geld over gemaakt zodat we spoedig aan de overdracht konden beginnen.

Vandaag ben ik bij hem thuis geweest om de licentieoverdracht te ondertekenen en het pakket op te halen. Aardige man met kinderen, zag er betrouwbaar uit dus had er alle vertrouwen in.

Eenmaal thuis aangekomen wilde ik de DVD even gaat checken en kwam erachter dat deze niet te lezen is door mijn iMac. Ook kwam ik er achter dat de box waar de DVD in zit afwijkt van hetzelfde pakket in Google Images (mijne is echt vierkant, die op Google is normaal DVD formaat). Verder is er nergens op de box of op de DVD een serial nummer vermeld en vraag mij sterk af waar hij die heeft staan.

Ik twijfel nu of hij me een speciale versie heeft meegegeven (updates) of dat dit een hele goede chinese imitatie is. (Box is echt gedrukt en niet geprint)

Omdat de overdracht vanaf versturen tot het daadwerkelijk overzetten van de eigenaar bij Adobe 3 tot 4 weken duurt, moet ik dus in spanning wachten of het allemaal klopt.

Uiteindelijk als het allemaal doorgevoerd is zou ik een account krijgen bij Adobe met daar al de licenties/serials aan gekoppeld.

Ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden of ik straks niets meer van hem hoor en kan fluiten naar mijn licentie en geld.
    Of word dat moeilijk omdat ik een factuur etc. van hem heb?

Alvast hartelijk dank voor jullie mening

Geblokkeerd
    Anoniem

Maar de dvd is toch niet te lezen? Dus vanwaar al die vragen ?
    En heb je niet gevraagd naar een serial number of was je dat vergeten te vragen?

Bijdrager
    jesper211232

Er bestaat een mac versie en een windows versie, let daar volgende keer op.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik denk niet dat het hier over een Mac of Win versie gaat, de DVD is gewoon niet te lezen. Dus klopt het niet. Over welke Adobe versie gaat het?
    Mijn CS6 versie van Adobe Creative Suite heeft op de kleine doos wel degelijk een code staan, maar ik moest die eerst aan Adobe doorgeven en ze stuurden dan een serienummer op. Dat doosje heeft een tekening van goede kwaliteit en is zeker niet gedrukt. Er zit een geel formulier in hoe je het serienummer bemachtigt en op de schijf staat een logo “No Copy”.
    Bovendien moet je er zeker van zijn dat de verkoper zijn versie heeft gedeactiveerd op zijn computer(s).

Bijdrager
    computer space

Ik zou altijd even of Adobe bellen om de licentie te checken, of de verkoper te laten inloggen op zijn adobeaccount om de juiste eigendomssituatie vooraf aan te tonen. Voordeel is nu wel dat je nog een keer kunt aanbellen. Desnoods met een man-met-de-pet.

Bijdrager
    R2K2

Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb gevraagd of hij de licentie overdracht (met serial) die hij naar Abobe gaat sturen ook naar mij wilt mailen.
    Hij zei toen meteen dat hij niet 1 op 1 de mail kon doorsturen omdat daar ook een kopie van zijn ID etc. bij zit maar dat hij wel de overdracht los zal sturen. Dit had hij gister nog niet gedaan en zou dit vandaag naar mij mailen. Wel zij hij dat hij het serial nummer op het formulier wilt ‘blurren’ omdat dit niet op straat mag komen te liggen. Later bedacht ik me, ik heb voor het serial betaald dus waarom zou hij daar zo geheimzinnig over doen …

@Mac Hammer Fan
    Wat jij beschrijft lijkt aardig op die van mij, ook heb ik een sticker op de achterzijde met een barcode er naast wat geen serial is want daar is hij te kort voor. Verder staat er op de DVD dat het gaat om een Mac Os editie en inderdaad het ‘No Copy’ logo. Het gele formulier ontbreekt echter.

@computer
    space
    Ik heb gisterenavond geprobeerd met een Adobe medewerker te chatten (was de enige optie ronde die tijd) en toen kreeg ik een ‘Deepak’ uit India die mijn verhaal niet helemaal begreep en maar om mijn customer ID bleef vragen. Mocht ik niets meer van hem horen kan ik inderdaad nog eens bij hem aankloppen, desnoods met een man-met-de-pet;-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.