6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    R2K2

Adobe pakket licentie overdracht

Waarschijnlijk ben ik al de 100ste die hiermee zit maar kon er nog niets over vinden …

Ik ben een zzp’er met een klein budget en ben daarom op marktplaats gaan zoeken naar een tweedehands (legitiem) Adobe pakket en hoop hierdoor wat te besparen. Nu is dit uitkijken natuurlijk aangezien er een hoop gesjoemeld wordt met dat soort software op marktplaats (zoals complete pakketen voor 14 euro etc.).

Eindelijk had ik een pakket gevonden voor een geloofwaardige prijs, en in de advertentie heel netjes aangegeven dat de licentie en DVD overdracht persoonlijk wordt geregeld en dat hij niet reageert op onzin biedingen. Hij ging akkoord met mijn bod en hebben een afspraak gemaakt.

Omdat het overschrijven van de licentie niet terug te draaien is volgens hem wou hij eerst wachten totdat hij mijn geld had ontvangen.
    Hij zag dat ik een bedrijf had en vroeg of ik dit contant of via factuur wilde doen. Om iets op papier te hebben, heb ik voor de factuur gekozen. Vervolgens heb ik netjes een factuur van hem ontvangen, zelfs nog even zijn kvk nummer nagechecked of het bedrijf wel echt bestaat op het opgegeven adres met de opgegeven naam, en het geld over gemaakt zodat we spoedig aan de overdracht konden beginnen.

Vandaag ben ik bij hem thuis geweest om de licentieoverdracht te ondertekenen en het pakket op te halen. Aardige man met kinderen, zag er betrouwbaar uit dus had er alle vertrouwen in.

Eenmaal thuis aangekomen wilde ik de DVD even gaat checken en kwam erachter dat deze niet te lezen is door mijn iMac. Ook kwam ik er achter dat de box waar de DVD in zit afwijkt van hetzelfde pakket in Google Images (mijne is echt vierkant, die op Google is normaal DVD formaat). Verder is er nergens op de box of op de DVD een serial nummer vermeld en vraag mij sterk af waar hij die heeft staan.