23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    shushishu

Adobe onder Intel Processor

Hallo,

Ik vraag me af of er al mensen zijn die ervaring hebben met Adobe programma’s en Macromedia Flash op de Intel MacBook Pro. Ik heb al hele forum afgezocht, maar nergens wordt er (nog) over besproken.

Ik denk na om binnen korte termijn een nieuwe Mac aan te schaffen, eigenlijk een zeer ongelukkige moment om een nieuwe Mac te kopen, want kiezen tussen Intel of PowerPC maak me helemaal gek!!!
    Ik wil heel graag de nieuwe Macbook Pro hebben, maar er is nog 1 ding wat ervoor zorgt dat ik nog twijfeld, en wat zeker een grote rol gaat spelen op mijn uiteindelijke besluit.

Ik gebruik intensief InDesign en Photoshop, daarnaast werk ik af en toe met Flash. Ik vraag me af hoe deze programma’s presteert onder Rosetta, zijn hier mensen die ervaring mee heeft?
    Ik gebruik nu op m’n werk een PowerMac G5, wat heel erg fijn werkt.
    Maar thuis heb ik nog 4 jaar oude iBook met 600 mhz G3……..:( die ik binnenkort dus graag wil laten vervangen door een Macbook Pro.

Ik weet dat Adobe wat trager draait onder Rossetta, opzicht niet erg als het maar niet trager is dan mijn iBook. Wel ben ik heel gevoelig voor foutmeldingen en vastlopers, dat moet ik dus niet hebben.

Dus mocht er iemand zijn die ervaringen hebben met Adobe en Macromedia software op de Intel Mac, graag je mening. Thanz!

Voor het geval als het echt tegen valt, ga ik voor de tweede optie, dat is iMac G5. Is dit misschien verstandiger? iMac kost niet zo veel, ik kan na twee jaar altijd nog overstappen naar een Intel Mac.

Moderator
    unSOUND

De thuisgebruikers vinden de snelheid redelijk, de profs met de grotere bestanden en/of meer bewerkingen zijn er niet over te spreken… om met de woorden van mijn broer te spreken:

op mijn oude G4 gaat het rapper.

Bijdrager
    HSL

ik heb geen ervaring, maar het is absoluut sneller dan een 600Mhz G3, het is al sneller dan een 1,42 G4 als ik zie hoe snel het op de intel imac (20″) van een vriend van me gaat.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

ik heb ook geen ervaring met Intel Macs, of met het draaien van Adobe programma’s onder Rosetta, en dat wil ik ook helemaal niet. Ik gebruik de Adobe programma’s om geld te verdienen (althans dat probeer ik hahaha) dus ik moet zeker zijn dat het optimaal werkt. Als ik nu voor mijn werk of thuis een nieuwe of snellere mac nodig had zou ik gewoon een G5 powermac kopen. Dan weet je precies wat je krijgt, en dat het werkt. Tegen de tijd dat de Adobe programma’s als Universal Binaries uitkomen (2007 ?) kan je altijd nog een Intel kopen, voor erbij of om je Powermac te vervangen. Je powermac wordt ook niet waardeloos van het ene op het andere moment, als ie nu goed genoeg is om lekker op te werken dan is ie het over anderhalf jaar ook nog.
    Op dit moment is er voor ontwerpers nog geen echt voordeel aan het kopen van een mac met Intel processor.

Bijdrager
    rvanheukelum

Ik heb op de studio behalve G5 2 GHz Powermacs ook 3 Powermac’s ( G4 MDD 1.25 GHz DP) staan met 2 GB aan RAM … die fietsen retesnel door Adobe CS2 … de 2 20″ Intel dualcore iMac’s slepen zich er daarentegen maar moeizaam (en instabiel) doorheen. Miskoop van het jaar. Ook Quark XPress doet het ruk op die Intel machines (maar waar niet :evil: )

Bijdrager
    Elstar
    ”MING

Ik heb al hele forum afgezocht, maar nergens wordt er (nog) over besproken.

’t Zit een beetje verstopt in de diverse intel imac en switchers topics.

Ik heb ’n intel op mijn bureau staan. Het enige wat niet werkt, zijn sommige installers. Ik heb inDesign en Acrobat daarom nog niet werkend gekregen!
    Photoshop en Illustrator (CS1) wel, en ik herken de problemen van R_van_Heukelum niet. Maar ik ben dan ook geen professioneel gebruiker.

Normaal zou ik niemand afraden om een intel iMac te kopen, alleen in jouw situatie zou ik toch nog enkele maanden wachten.

Bijdrager
    Katinka

Ik heb ook geen Intel Mac en er dus ook geen ervaring mee.
    Hoor wel wat gemopper van een kennnis die er net een heeft gekocht.

Ik heb wel een paar jaar terug een van de eerste G5’s gekocht (dual 1.8) en de kinderziektes waar ik toen tegen aan ben gelopen heeft me doen besluiten NOOIT meer als een van de eersten een computer uit een nieuwe lijn van Apple (of whoever) te kopen. Ik denk dat het sowieso loont om even te wachten als je niet heel dringend om een nieuwe computer verlegen zit.
    Je kunt de ervaringen van anderen even aanhoren, wachten tot alle software goed aangepast is en afwachten wat Apple zelf nog gaat bijschaven.

Bijdrager
    lampje

Ik zou idd fijn wachten met die MacBook of gewoon een G5 kopen. Lekker wachten tot de kinderziektes eruit zijn en Adobe een universal binarie heeft…

”MING

…Maar thuis heb ik nog 4 jaar oude iBook met 600 mhz G3……..:(

Als die nog goed werkt hoort achter dat zinnetje een :) , tenminste bij mij wel…

:lol:

Bijdrager
    Ch3mZ

Ik had (bijna) hetzelfde, promac nodig en dan de twijfel.
    Als je echt een nieuwe machine nodig hebt, ga veilig voor de G5.
    Heb je nog even, wacht tot de volgende update.
    Ik heb fijn een dual core G5 besteld. :D

Bijdrager
    Peett-

Hmm, bij mij werkte PS Cs2 gewoon lekker op mijn Powermacje G3 600mhz. Maar het kan toch nog altijd sneller;)

Bijdrager
    lensco

Adobe op
    Intel iMac vs Powermac G5 => G5 sneller
    Intel iMac vs iBook => iMac sneller

.. uit eigen ervaring (had iBook G4 933mhz, nu iMac DC 1.83ghz).

Bijdrager
    BlackMAC

Ik zou even informeren wanneer adobe met een volledige intel-versie komt.
    Ik denk dat de meeste grafische software bedrijven binnenkort ook allemaal naar universal gaan.
    Maar goed, dat denk ik….:?
    Voor een thuisgebruiker inderdaad werkt CS2 met mijn Intel-Imac het bij mij boven verwachting!
    Maar dat ligt natuurlijk aan wat je ermee doet!
    Maar 2 jaar wachten, zou ik doen aangezien er nog meer veranderingen/aanpassingen zullen komen omtrent de Intel Mac, zeker doen!
    Wacht nog maar even…zou ik doen!

Moderator
    unSOUND
    ”BlackMAC”

Ik zou even informeren wanneer adobe met een volledige intel-versie komt.

Dat is al bekend, en in vele topics genoemd… Pas vanaf CS3 ( 2007 ? ) worden de Adobe apps Universal, en iedereen moet gewoon de upgrade-prijs betalen… er komt dus GEEN gratis update voor Intel gebruikers…

Bijdrager
    wjgmspeedy
    ”Peett-“

Hmm, bij mij werkte PS Cs2 gewoon lekker op mijn Powermacje G3 600mhz. Maar het kan toch nog altijd sneller;)

Iets zegt me dat jij geen professioneel gebruiker bent? En CS1 deed het op mijn G3tje ook prima.

Bijdrager
    lampje
    ”wjgmspeedy”
    ”Peett-“

Iets zegt me dat jij geen professioneel gebruiker bent? En CS1 deed het op mijn G3tje ook prima.

Ik gebruik CS 1 op m’n iBook G3 600 professioneel :) ‘on the road’
    en dat gaat lekker [het kan altijd sneller], thuis op een PM G5

Bijdrager
    Ankramia
    ”MING

Hallo,

Ik vraag me af of er al mensen zijn die ervaring hebben met Adobe programma’s en Macromedia Flash op de Intel MacBook Pro. Ik heb al hele forum afgezocht, maar nergens wordt er (nog) over besproken.

Ik denk na om binnen korte termijn een nieuwe Mac aan te schaffen, eigenlijk een zeer ongelukkige moment om een nieuwe Mac te kopen, want kiezen tussen Intel of PowerPC maak me helemaal gek!!!
    Ik wil heel graag de nieuwe Macbook Pro hebben, maar er is nog 1 ding wat ervoor zorgt dat ik nog twijfeld, en wat zeker een grote rol gaat spelen op mijn uiteindelijke besluit.

Ik gebruik intensief InDesign en Photoshop, daarnaast werk ik af en toe met Flash. Ik vraag me af hoe deze programma’s presteert onder Rosetta, zijn hier mensen die ervaring mee heeft?
    Ik gebruik nu op m’n werk een PowerMac G5, wat heel erg fijn werkt.
    Maar thuis heb ik nog 4 jaar oude iBook met 600 mhz G3……..:( die ik binnenkort dus graag wil laten vervangen door een Macbook Pro.

Ik weet dat Adobe wat trager draait onder Rossetta, opzicht niet erg als het maar niet trager is dan mijn iBook. Wel ben ik heel gevoelig voor foutmeldingen en vastlopers, dat moet ik dus niet hebben.

Dus mocht er iemand zijn die ervaringen hebben met Adobe en Macromedia software op de Intel Mac, graag je mening. Thanz!

Voor het geval als het echt tegen valt, ga ik voor de tweede optie, dat is iMac G5. Is dit misschien verstandiger? iMac kost niet zo veel, ik kan na twee jaar altijd nog overstappen naar een Intel Mac.

ik heb zelf nu een Intel Core Duo maar dan de iMac. heb nergens last van. heb pas 3x gehad dat me Quark der mee nokte. verder heb ik geen probleemen met de Adobe programma’s.

Thuis heb ik een Intel G5 2.0ghz en op me werk een Quad dus 4×2.5 ghz.
    TOCH VINDT IK MIJN INTEL STABIELER DRAAIEN, heb alleen maar probleemen met de Quad en de INTEL is echt perfect!!!!!

Bijdrager
    misterx

FF een kick omhoog.

Op mijn afdeling staan nu de nieuwste iMacs (dus met intel) en op eentje wilde ik Adobe CS1 installeren. Dit lukte prima, maar mijn collega die er op moet werken kon al geen contact-sheet maken a.d.h.v. een mapje beelden.

Nu heb ik vanmorgen inDesign 3.0 willen upgraden naar 3.01.
    Al tijdens het uitklappen van de installer gaf hij een probleem.
    ”Er was geen programma te vinden” … ?(hèh!)
    En nu krijg ik geen beweging meer in het programma.

Suggesties zijn welkom!

Bijdrager
    thuuske

heb sinds gister een imac intel dual 2 core, 2,16 Ghz en 1 gb ram

zal straks als ik thuis ben cs2 is ff gaan installeren, ik zal het eens laten weten of het vlekkeloos loopt ofniet

Bijdrager
    McJohn

Op mijn mac mini core duo loopt alles redelijk OK,…ook al duurt het soms lang :),..maar dat wist ik.
    De verkoop van Intel Macs zal pas echt stijgen als CS3 er is!,…watch my words!

Bijdrager
    the dutchman
    ”thuuske”

heb sinds gister een imac intel dual 2 core, 2,16 Ghz en 1 gb ram

zal straks als ik thuis ben cs2 is ff gaan installeren, ik zal het eens laten weten of het vlekkeloos loopt ofniet

en heb je de boel al geinstalleerd? ik heb ook wel interesse naar hoe het loopt!

Bijdrager
    thuuske

loopt hardstikke lekker hoor, alles loopt soepel en ik merk echt helemaal niks van dat rosetta gedoe. het loopt sneller op mijn windows bak, en die is best redelijk

Bijdrager
    zmaster

bij mij werkt het allemaal netjes
    cs2 installeren wou perfect

alleen het werken ermee is soms gewoon echt geduld hebben
    dat vin ik erg jammer
    maar ik krijg gedaan wat ik wil dus een ramp is het niet.
    toch kijk ik uit naar cs3

Bijdrager
    rikdertien

Hallo ik heb de proefversie geinstallerd en waarom doe je dit eigenlijk ook niet? Kan je meteen zien hoe hij draaid op jouw mac. Op mijn mini werkt het behoorlijk. Dit is natuurlijk relatief want ik werk er zo heel veel niet met photoshop op.Dus proberen maar zou ik zeggen ( 30 dagen)

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.