20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    Blieper

Adobe trekt de stekker uit Muse

Ziet er naar uit dat Adobe Muse gaat verdwijnen

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd

Bijdrager
    Shmoo

Goh…. Toch al?

Bijdrager
    KarelWillem

Haha, ik dacht dat ze dat allang geleden hadden opgegeven.

Bijdrager
    Usain

@KW wat is nu de beste WYSIWYG web development tool voor de Mac?

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door  Usain.

Moderator
    Night

De meesten zijn online tools, zoals Jimdo en Wix (of tools zoals aangeboden door de diverse hosting sites zoals One.com en strato.nl), maar stand-alone…. ik denk Blocs, Quick ’n Easy, Google webdesigner, Dreamweaver (ook van Adobe trouwens), RapidWeaver, Freeway, Flux, Sandvox. KompoZer, Silex, Mobirise, Sparkle, Webflow, en niet te vergeten: Pinegrow.

Er zullen er nog wel een hoop meer zijn, allen met hun pro’s en contra’s. Verder spelen persoonlijke voorkeuren ook een grote rol.

BTW, iWeb werkt nog steeds hoor (is alleen niet ‘responsive’).

Bijdrager
    Usain

Er kwam laatst iemand naar mij toe vroeg of ik even iets kon aanpassen aan zijn Muse site, die WYSIWG tools spugen altijd zulke gore HTML en CSS uit.

Bijdrager
    KarelWillem

Usain op 26 maart 2018 om 14:25
    @KW wat is nu de beste WYSIWYG web development tool voor de Mac?

Echt volledig WYSIWYG, zoals je gewend bent van opmaakpakketten als Indesign e.d. is er niet één.

En als ze het wel pretenderen te zijn ben je meestal beperkt tot hun stramienen.

Ik ben uiteindelijk een paar jaar geleden uitgekomen op Quick ’n Easy Web Builder, dat daar nog het dichtst bij in de buurt kwam.

Uiteindelijk is het i.d.d. nog steeds iWeb dat daar heer en meester in is/was.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door  KarelWillem.

Moderator
    Night

Ik moet zeggen dat Sparkle ook wel potentieel heeft….

Bijdrager
    Usain

<p class=”cite”>KarelWillem op 26 maart 2018 om 17:22</p>
    Ik ben uiteindelijk een paar jaar geleden uitgekomen op Quick ’n Easy Web Builder, dat daar nog het dichtst bij in de buurt kwam.

Allemachtig wat ziet die app er verschrikkelijk outdated uit.

Heb Blocs net een halfuurtje geprobeerd. Best geinig en voldoende voor de huis tuin en keuken website maker. En de HTML en CSS ziet er ook redelijk goed uit.

Bijdrager
    imathijs

Het zat er aan te komen, updates bleven uit. Mooi klote, ik werkte er graag mee.

Muse-Themes is al een tijdje bezig met een eigen alternatief: W/C (Without/Code)
    Misschien interessant om in de gaten te houden. Kan zijn dat zij delen van Muse overnemen.

Hun blogbericht over stop Muse

Bijdrager
    gipsman

iWeb gaat straks niet meer werken in 64 bits?

Bijdrager
    DirkDiggler69

Tja, overal is wat voor te zeggen natuurlijk. Maar baal best! Geef les op een kunstacademie. We werken hier allemaal met Adobe CC en het was mooi dat een makkelijke webbuilder daar onderdeel van was. Onze studenten zijn voor het grootste deel visueel ingesteld, en geven minder om geavanceerde sites. Dreamweaver jaren geprobeerd, maar veel te heftig. Het Sleur&Pleur principe van MUSE was voor ons een uitkomst en er werden erg leuke resultaten mee geboekt!. Weer eens kijken naar een (niet Adobe) alternatief… Dank alvast voor jullie opsommingen van alternatieven!

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door  DirkDiggler69.

Bijdrager
    KarelWillem

Usain op 26 maart 2018 om 19:40

KarelWillem op 26 maart 2018 om 17:22

Allemachtig wat ziet die app er verschrikkelijk outdated uit.

Absoluut ja. Maar zoals je zelf vast al hebt ontdekt, is er op gebied van WYSIWYG gewoon verder niets waarbij je de volledige vrijheid hebt.

En als het er wel is, biedt het nog minder mogelijkheden dan IWeb nu doet.

Bijdrager
    Shmoo

Er is tegenwoordig zoveel op dat gebied beschikbaar dat het amper mogelijk is om vergelijkingen te maken omdat het heel dicht bij elkaar zit.

Blocs App

Bootstrap Studio

Webflow

Pinegrow

En er zijn werkelijk zo ontzettend veel meer…

Bijdrager
    Blieper

Een andere zonder CODE is nu beschikbaar. Voor wie er mee aan de slag zou willen;-)

Bijdrager
    Shmoo

Lekker toch als je het allemaal zo kunt verpakken en verkopen.

Dat is het mooie van een bedrijf start-up beginnen terwijl je vooraf al weet dat je toekomstig klantenbestand vooral afkomstig zal zijn uit mensen die overstappen uit de Adobe familie. Die mensen kun je gewoon hun eigen auto nog drie keer verkopen en ze daarnaast ook nog een milieuheffing laten betalen over de startkabels die mogelijk onder het reservewiel liggen.

Bijdrager
    KarelWillem

Shmoo op 27 maart 2018 om 14:19
    Er is tegenwoordig zoveel op dat gebied beschikbaar dat het amper mogelijk is om vergelijkingen te maken omdat het heel dicht bij elkaar zit.

Blocs App

Bootstrap Studio

Webflow

Pinegrow

En er zijn werkelijk zo ontzettend veel meer…

Dat is stuk voor stuk absoluut niet wat er wordt verstaan onder WYSIWYG.

Als een graficus op die manier zou moeten werken in Indesign of QuarkXpress, dan zou men allang gillend de deur uitgerend zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Shmoo

Als WEB software en technologie gemaakt zou moeten worden voor de graficus dan zouden we nu nog steeds met een letterbak hebben gezeten. ^

Bijdrager
    KarelWillem

Er zijn tientallen mooie pakketten die allemaal beter presteren dan iWeb en ander WYSIWYG-software.

Maar dat is niet waar het hier over ging.

Wel dat de software die je noemt zeker géén WYSIWYG is.

Bijdrager
    Jesper

Het zou mij weinig verbazen als Adobe XD binnenkort ook verdwijnd. Ze kloten maar wat aan daar met halfbakken Apps.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.