21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Geblokkeerd
    Alison

Adobe Lightroom 6 komt morgen (dinsdag 21/4)

Morgen kom de nieuwe versie van Lightroom uit.

Alison

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 5 maanden geleden door  Alison.

Bijdrager
    A.M.Dekker

Oke joh, prima.

Bijdrager
    Dick de Roos

Leuk, maar wat is er verbeterd/veranderd enz.?

Bijdrager
    Pivni Pes

Face recognition, zal tijd worden, kan ik eindelijk van Aperture overstappen.

Bijdrager
    anoniem

Het feit dat het CC is maakt dat ik wel even bij 5.7 blijf plakken…

Bijdrager
    Afroman

Tof! Ben benieuwd of je deze nog net als Lightroom 5 apart kunt kopen. Ik geloof het niet maar goed. Lightroom 5 is in ieder geval erg fijn om mee te werken.

Geblokkeerd
    Humain

Zou mooi zijn als er een content aware healing brush in komt.

Bijdrager
    anoniem
    Afroman op 21 april 2015

Tof! Ben benieuwd of je deze nog net als Lightroom 5 apart kunt kopen. Ik geloof het niet maar goed. Lightroom 5 is in ieder geval erg fijn om mee te werken.

Ik pik net op de naast de CC-versie ook Lighroom 6 gekocht kan worden. Zelfs nog op DVD als je zou willen;-)

Moderator
    Mac Daddy

Even een korte reeks informatie over Lightroom en inderdaad ook te horen dat ie ook los verkrijgbaar zal zijn.

Bijdrager
    Hermanh

Inmiddels gedownload, maar Lightroom CC wil niet opstarten. Heel even zie ik het opstartscherm, maar meteen daarna breekt ie ´m af.
    Ook al opnieuw geïnstalleerd, maar mag niet baten.
    Wil nu ook wel de nieuwe gaan gebruiken, na mijn interieur shoot van gisteren.
    Heeft iemand dit ook al meegemaakt?
    De oude Lightroom doet het wel!

Bijdrager
    polansky

Hermanh –
    Onder ‘Programma’s staat nu een mapje LR.
    In dat mapje zit een uninstaller.

– De-installeer LR2015
    – Ga naar de Adobe CC App en klik op het tandrad.
    – Log uit bij Adobe
    – Herstart je Mac
    – Log in bij Adobe via de CC app
    – Herinstalleer LR2015

Daarna zou het moeten werken.

Bijdrager
    Hermanh

Inmiddels opgelost! Heb via Adobe de oplossing gekregen. Uitloggen bij Creative cloud, daarna weer inloggen en werken.
    Deze topic kan gesloten worden.

Bijdrager
    michiel112

Deze topic is niet geopend voor jouw vraag, dus ook geen reden om het te sluiten (anders was die er ook niet).

Wat zijn de eerste indrukken? Is het snelheidsverschil inderdaad zo groot en merk je dat ook in de praktijk?

Bijdrager
    Hermanh

Ik heb er nog niet mee gewerkt! Heb net de foto´s van mijn opdracht van gisteren ingeladen. Ik vond Lightroom in verhouding met Photoshop toch al sneller werken. Dus vanuit dat oogpunt kan ik niets zeggen. Maar wat voor mij heel belangrijk is, dat de HDR functie heel goed werkt. Nu kan ik Photomatix er tussenuit laten. En heb ik meer mogelijkheden met mijn DNG bestand.

Bijdrager
    Afroman

Gedurfd om gelijk up te graden. Of heb je een nieuwe catalogus aangemaakt?

Ik zie een hele hoop voordelen maar ik durf nog niet aan om up te graden. Wel zie ik dat Adobe claimt dat er snelheidsverschil is voor elke Mac. Dat is wel relaxed.

Bijdrager
    Hermanh

Oh daar doe ik niet zo moeilijk over. Lightroom 5 blijft gewoon in je systeem zitten, dus kun je gewoon switchen.
    Ik zat op deze Lightroom al lang te wachten, zag in December al dat ie eraan zat te komen.
    En uiteraard heb ik een nieuwe catalogus aangemaakt, dat doe ik bij iedere opdracht.

Mooi pakket, gebruik ik al sinds 1.0

Bijdrager
    Afroman

Maar als je eenmaal je bibliotheek hebt omgezet dan kan je toch niet meer terug naar 5 of wel? (tenzij je een back-up hebt maar dat is weer een gedoe)

Bijdrager
    Hermanh

Heb je gelijk in Afroman, maar ben niet van plan terug te gaan naar LR5. Ben van PS CS6 overgestapt naar CC.Heb daarna CS nooit meer gebruikt. Inmiddels CS 6 verwijderd.Zo gaat het ook met LR5

Bijdrager
    Afroman

Cool, ik wacht nog even af en dan stap ik ook over. Ben vooral benieuwd naar de ervaringen met de snelheid van de GPU. Heb nou eindelijk een Mac met een dedicated GPU, dus dan haal ik er nog meer uit.

Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen.

Bijdrager
    Hermanh

Ik heb nooit ervaren dat de snelheid trager werd, juist met LR ging het 10 keer sneller dan PS. Ondanks mijn snelle iMac.
    Sinds LR 1.0 was het al een verademing. Maar ja, toen kon er nog niet zoveel. Inmiddels heeft het betere functies als PS.
    Alleen vind ik dat het in LR bewerkte foto´s moeilijker te importeren zijn als complete map. Ik doe nu één voor één bewerken in LR en dan meteen apple E
    importeren naar PS. Maar er is wel een makkelijkere manier denk ik om de gehele map in één keer weg te schrijven.
    Hoe zijn jouw ervaringen daarmee?

Bijdrager
    Afroman

Ik gebruikte heel vroeger een Photoshop Elements versie of iets dergelijks voor het beheren van foto’s. In ieder geval een consumentending. Uiteindelijk kocht ik een MacBook en gebruikte ik iPhoto en snel Aperture en dat was heerlijk. Alleen voor RAW vond ik Aperture traag en gebruikte ik Lightroom 3. Sinds de aankondiging dat Aperture niet meer doorontwikkeld werd heb ik besloten om helemaal om te gaan naar Lightroom(5) en eigenlijk heb ik geen spijt.

Wel vind ik dat Aperture veel beter met keywords om kan gaan, ook qua hiërarchie.Ook de interface hoe je je foto’s terug ziet vind ik veel mooier en beter in Aperture.

Maar Lightroom heeft ook zijn voordelen en ik ben er blij mee. Het is echt wel snel, het werkt behoorlijk lekker met Photoshop(duh)

Alleen vind ik dat het in LR bewerkte foto´s moeilijker te importeren zijn als complete map. Ik doe nu één voor één bewerken in LR en dan meteen apple E

Dit snap ik niet. Licht eens toe als je wil? Je kan toch ook een foto bewerken en dan al je bewerkingen synchroniseren met de rest van de set?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.