30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)
  • Q:
    Bijdrager
    TonE

Adobe koopt Macromedia op

Ben benieuwd welke paketten het loodje gaan leggen.
    Freehand, Dreamweaver?

Bijdrager
    Ja Rune

Bronnen?

Bijdrager
    TonE
    Bijdrager
    Ja Rune

Idd, ben ook nieuwsgierig wat de gevolgen zullen zijn.

Bijdrager
    zero200

waarschijnlijk duurdere prijzen:(
    want dan heeft adobe monopolie op de markt

Bijdrager
    bieker

Dreamweaver is zo’n succes dat die zeker zal blijven bestaan. Voor de rest van de Macromedia producten is het afwachten.

Bijdrager
    zero200

nou ik hoop het eigenlijk niet, want golive is veel beter dan dreamweaver, de enigste reden waarom dreamweaver zoveel gekocht word is omdat GoLive niet zo bekend is…

Bijdrager
    sally
    ”bieker”

Dreamweaver is zo’n succes dat die zeker zal blijven bestaan. Voor de rest van de Macromedia producten is het afwachten.

Dat geldt eerder voor flash

Dreamweaver en Golive zulen versmelten, lijkt me..

Bijdrager
    Ja Rune

Mss blijven ze wel onder een aparte naam functioneren

Bijdrager
    computer space

Gaat mijn favoriete app waarschijnlijk het loodje leggen: Freehand
    Europese mededingingsautoriteit: Mag dit?
    Ach, het is waarschijnlijk een laatste strohalm voordat opensource over pak ‘m beet 5 jaar alle grote softwareboeren omlegt;-)

Bijdrager
    Zeolynx
    ”Martiniman”

Ach, het is waarschijnlijk een laatste strohalm voordat opensource over pak ‘m beet 5 jaar alle grote softwareboeren omlegt;-)

Waarom Freehand als er Illustrator is?

En het zal nog wel even duren voordat er zo’n uitgebreid softwarepakket als Photoshop als OpenSource verkrijgbaar is, dat kwalitatief hetzelfde is.

Bijdrager
    marloez
    ”zero200″

nou ik hoop het eigenlijk niet, want golive is veel beter dan dreamweaver, de enigste reden waarom dreamweaver zoveel gekocht word is omdat GoLive niet zo bekend is…

Mhoehahahahhaaaaa!! Laat me niet lachen! GoLive zuigt bigtime! Die maakt een nog grotere teringzooi van de HTML code dan Dreamweaver!

Bijdrager
    rss
    ”marloez”

Mhoehahahahhaaaaa!! Laat me niet lachen! GoLive zuigt bigtime! Die maakt een nog grotere teringzooi van de HTML code dan Dreamweaver!

Ehu…..??? Tja kan er wel weer over beginnen maar laat maar….:wink:

Bijdrager
    macmatters

Ik ben bang dat het net zo vergaat als pagemaker toen adobe aldus op kocht.

Dit kan geen goede zaak zijn want een goede concurent houd ze scherp.

Kijk maar na de wan presaties van M$, daar is de concurentie ook zo goed als weg ( behalve MacOS, Symbian en Palm) voor desk-,laptop en smart fone en handheld’s

En in de applikatie wat kan nog concureren met M$Office e.d.

dit zijn zorgelijk ontwikkelingen maar het kan nog erger waneer de verkeerde zaak ze over koopt

Bijdrager
    marloez

ja, Dreamweaver zuigt ook rss, maar minder dan GoLive!!!:P

Bijdrager
    computer space
    ”Zeolynx”
    ”Martiniman”

Waarom Freehand als er Illustrator is?

En het zal nog wel even duren voordat er zo’n uitgebreid softwarepakket als Photoshop als OpenSource verkrijgbaar is, dat kwalitatief hetzelfde is.

Paste inside, Join en het veel betere pen-gereedschap doen al genoeg (dit is 80% van het werk en in Illustrator zo beroerd!). Multipage is ook erg fijn. Al die smuck van de laatste jaren heb ik so wie so niet nodig. Maar als Freehand 10 blijft draaien onder toekostige OS X-en kan ik wel ff vooruit.

Bijdrager
    rss
    ”marloez”

ja, Dreamweaver zuigt ook rss, maar minder dan GoLive!!!:P

Je stofzuiger…..:wink:

Bijdrager
    sally

Als Apple nu eens Adobe overneemt en zorgt dat dat al spul het op de mac net wat beter gaat doen dan op de pc inplaats van andersom, dan wordt het nog wel eens wat.

Maar het is het wel triest:
    Die ‘overnemen of overgenomen worden’ – strategie. Eenheidsworst.

Waar zijn al die mooie (auto) merken gebleven?

Bijdrager
    Fat Freddys Cat

Ja, het lijkt ’n kwalijke zaak, als concurrentie voor Golive/Illustrator ‘lijkt’ te verdwijnen. Maar ja. Je zal altijd zien: Van uit ’t niets springt er ergens ’n nieuwe concurrent in ’t gat in de markt. Misschien dat Freeway in eens dat gat springt.

Geblokkeerd
    Geanonimeseerde gebruiker

In plaats van te mekkeren over code die DreamWeaver dan wel GoLive genereert kun je je beter
    afvragen wat voor enorme consequenties dit heeft voor de grafische software . . .
    Adobe is met deze overname bijna monopolist op het gebied van grafische software, iedereen
    hier begrijpt wat dat betekent : een monopolie in een kapitalistische samenleving is een slechte zaak.
    Het zal tot kwaliteitsvermindering leiden en tot hogere prijzen en minder (nog minder) service.
    Met als meest stuitende voorbeeld Microsoft . . .
    Heel lang heb ik gehoopt dat MM met een tegenstrever zou komen voor Photoshop.
    Niet omdat ik PS niet een geweldig programma vind, maar omdat concurrentie nieuwe ontwikkelingen
    en lagere prijzen stimuleert.
    Een slechte dag dus . . .
    En heb ik het nog niet eens over het feit dat Adobe nu ook Flash in handen krijgt.

Bijdrager
    thijs_ganger
    ”Martiniman”

Paste inside, Join en het veel betere pen-gereedschap doen al genoeg (dit is 80% van het werk en in Illustrator zo beroerd!). Multipage is ook erg fijn. Al die smuck van de laatste jaren heb ik so wie so niet nodig. Maar als Freehand 10 blijft draaien onder toekostige OS X-en kan ik wel ff vooruit.

Ik ben ook een grote Freehand fan. Welke van de 2 beter is? Ik weet het niet, maar Freehand heeft een intefACe die ik zelf fijner vind werken. Helaas speelt bij dit soort overnames nooit een rol of een programma goed is, maar meer waar het geld te verdienen is.

Ik ben het helemaal eens met Levski’s reactie hierboven.

(bekentenis: ik gebruik graag Freehand 5.5 – als ik dan klaar ben met een klus open ik hem in Illustrator CS en wegschrijven maar :wink: )

Bijdrager
    TonE

Misschien dat de FTC er alsnog een stokje voor steekt.

Bijdrager
    mrt_r

Even iets heel anders:

Krijgen we nu flash met pdf integratie?
    dat zou wel heel erg aardig zijn…

Bijdrager
    Brims

Jammer… Adobe verdiend concurentie

Wie is dat nu?

Corel :cry:

Bijdrager
    error

Wat een nieuws!

Nadeel inderdaad dat Adobe nu wel erg machtig wordt…

Ik gebruik Macromedia MX 2004 (met name Drewmweaver en Fireworks) dagelijks maar kom ook dagelijks vele fouten tegen in deze software. De ontwikkelaars hebben 0% van de mogelijkheden binnen Mac OS X benut. Ik hoop dat mocht de software blijven bestaan dat het weer echte Mac-applicaties worden i.p.v. de huidige Windows-zooi in een Mac-schil.

Wat zou Quark nu gaan doen met hun huidige XPress/Macromedia deal?

Bijdrager
    The Podfather

Lijkt mij de nekslag voor: Fireworks, Freehand en Golive.
    Adobe en Macromedia concurreren maar op een beperkt vlak met elkaar, dus zal het wel goed gekeurd worden door mededingings autoriteiten.

Edit:
    Fireworks, Freehand en GoLive zouden ook wel eens in de etalage gezet kunnen worden.

Bijdrager
    sally

Ondertussen is Apple de enig overgebleven echte concurrent van Adobe. (vnl bewegend beeld)

Bijdrager
    Sixer

Laat Adobe alsjeblieft alle interfacedesigners bij Macromedia
    ontstlaan en hun eigen daarvoor in de plek zetten.

Bijdrager
    The Podfather
    ”sally”

Ondertussen is Apple de enig overgebleven echte concurrent van Adobe. (vnl bewegend beeld)

en geluid.

Bijdrager
    Larz

Adope dreamwaver:?

Ik gebruk geen macromedia producten, omdat ze slecht zijn. Zoals dreamwaver, een simpele texteditor doet toch ook het werk?

Lars

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.