15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    EagerB0bNerd

adobe kondigt CS2 aan

hier meer

Bijdrager
    olbo

Image Wrap in Photoshop heb ik toch wel lang gemist! Nu is het er eindelijk. Mooi.

Bijdrager
    walterb

Ik ben erg blij met object-stijlen in InDesign! Wat dacht je trouwens van de trace functies in illustrator en de mogelijkheid om grayscale illustratie te kleuren??:D :sealed:

Bijdrager
    mr_alcatraz

Ziet er allemaal erg nice uit

http://www.adobe.com/products/creativesuite/newfeatures.html#nf2

:evil: lounge datum ?:evil:

Bijdrager
    Sambo

Object Styles en Color consistency dat klinkt veel belovend.

optional accurate previews of spot colors and onscreen blacks

Wie wil dat niet?

Bijdrager
    KarelWillem
    ”mr_alcatraz”

:evil: lounge datum ?:evil:

In de loop van mei…

Het is trouwens ‘Launch’ en niet ‘Lounge’. :wink:

Bijdrager
    bieker

We zullen zien of het de moeite waard is om op te waarderen. Ik moet zeggen dat sinds ik Apple gebruiker ben ik PhotoShop meer ben gaan waarderen. Op mijn Windows machine gebruikte ik altijd PaintShop Pro.

Bijdrager
    scab

ziet er allemaal goed uit, toch weer functies die het maken van een upgrade aantrekkelijk maken.

Bijdrager
    Deskman

Maar wel weer 549 dollar. Niet dat ik het niet waard vind. En nog altijd minder dan de € 359,- van XPress (waar je immers nog de halve suite voor bij moet kopen…)

Bij dergelijke software heb ik nou weer wel dat ik het zo snel mogelijk wil hebben…

Bijdrager
    Sbojevets

Ben ik net op CS……..is het toch weer leuk om CS2 aan te schaffen! Hoe doen ze het toch! Hebbe, hebbe, hebbe! Vooral die style functie in InDesign en Adobe Bridge zijn erg leuke features.

Bijdrager
    error

Inderdaad weer een doos vol nieuwe toeters en bellen… hoewel InDesign meer een .5 update lijkt.

Die 549 dollar daaro is 599 euro hiero (en dat is dan weer 776 dollar daaro) exclusief btw voor de engelstalige versie. Voor de nederlandstalige upgrade betaal je straks 749 euro. Da’s geen kattepis.

Ook nieuw: online activering (zoals we dat inmiddels van onze Macromedia-vrienden kennen) – met dank aan de downloaders.

Bijdrager
    Sbojevets

Binnen 30 dagen on-line registreren en doe je het niet dan gaat die software niet lang mee zeg maar! Dus het wordt echt serieus genomen al het illegale downloaden!! Heel goed! Maar ja als je nou niet wilt registreren?

Bijdrager
    Deskman

Dat is net zoiets als wel een auto willen rijden, maar geen kentekenregistratie willen hebben.

Ik geloof niet dat er nog mensen zijn die daar moeite mee hebben op principiele gronden

Bijdrager
    error

Ik heb ooit mijn HD moeten wissen zonder vooraf Macromedia software te kunnen deactiveren. Ik heb toen heel lang met Macromedia in de US moeten bellen en kreeg van een arrogante ‘helpdesk’ medewerker te horen dat ik bij ‘hoge uitzondering’ een nieuwe activering kreeg.

Deze afhankelijkheid en het risico dat een of andere medewerker invloed heeft over het wel of niet activeren van mijn legale software doen mij niet juichen bij het nieuws dat Adobe deze technieken ook gaat invoeren.

Als keurige koper voel je toch steeds meer een loser door dergelijke staaltjes klantenpesten.

Bijdrager
    Deskman

Ja, de verhalen zijn me bekend; Quark die na een tornado geen nieuwe software wilden leveren, software die op een inmiddels gestolen computer staat. Ik zou zeggen: lever je bijdrage aan de draadjes hier die over ‘het recht dure software voor evaluatiedoeleinden gratis te mogen gebruiken’.

Overigens verwaaiert de hele licentietoestand meer en meer. Simpele programma’s die een activering op computerlevel krijgen, anderen die elke keer online testen of je het wel echt bent, software die kijkt of binnen het lokale netwerk een zelfde versie actief is etc.

Maar laatst startte ik FontDoctor op en kreeg een autoupdate voor mijn kiezen. Bleek dat ik wel eerst een nieuwe registratiecode moest kopen. Niet zo netjes dus. En dat meldde ik ook zo aan de makers. Die me daarop ogenblikkelijk een nieuwe registratiecode stuurden.

Helaas weet je tegenwordig amper van te voren nog waar je aan toe bent. En wees nou eerlijk: lees jij als die licentieovereenkomsten door??

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.