11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ckafe

Adobe in verkeerde taal na update

Zojuist heb ik al mijn Adobeprogramma’s geupdate van 2019 naar 2020 en na opening blijken zowel InDesign als Photoshop in het (denk ik) Pools. Ik vind Engels al lastig en daarom wil ik zo snel mogelijk naar mijn moerstaal omschakelen. Heeft iemand een tip? In systeemvoorkeuren staat mijn voorkeurstaal uiteraard op Nederlands.

Bijdrager
    pruus

Da’s een feature, geen bug. Wel kudt.

Bijdrager
    ckafe

Het blijkt trouwens Tjechisch te zijn. De (Indiase) helpdesk tipte me waar ik kon overschakelen naar een andere taal, maar daar was alleen Deens verder in de aanbieding. Mijn talenkennis gaat echter niet verder dan Frans, Duits, Engels, Italiaans, Nederlands en Achterhoeks. Daarom heb ik zowel InDesign als Photoshop 2020 maar gewist en ben weer naar de 2019=versie overgeschakeld. Kump tied, kump raod.

Bijdrager
    GoeieDag

ckafe op 5 november 2019 om 22:06
    In systeemvoorkeuren staat mijn voorkeurstaal uiteraard op Nederlands.

Het gaat in dit soort gevallen om de taal die als tweede (of zelfs derde) staat ingesteld. Als een programma niet in de eerste taal beschikbaar is, zal ie voor de volgende taal kiezen, die ie wel aan boord heeft. Dus verstandig om als 2e taal Engels in te stellen.

Maar misschien werkt die Adobe zut wel anders hoor.

Bijdrager
    ckafe

Dank je Goeiedag. De tweede taal stond idd als Engels ingesteld. Ik heb inmiddels InDesign 2020 verwijderd en opnieuw gedownload. Helaas weer alleen de keuze uit Tjechisch of Dansk. beide talen komen (uiteraard) niet in mijn talenvoorkeurrijtje voor. Gelukkig heb ik veel geduld én een MacBook waarop de programma’s ook staan. Geen directe nood dus.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>ckafe op 5 november 2019 om 22:06</p>
    in het (denk ik) Pools.

Een hier totaal nutteloze tip: Pools is goed te herkennen, in elk geval in wat langere teksten — als je denkt dat het een Oost-Europese taal is en de letter w komt niet voor (of alleen in duidelijke leenwoorden, zoals iets als „website”), dan is het géén Pools.

Bijdrager
    Jhollenberg

Wellicht heb je hier iets aan.

https://helpx.adobe.com/nl/creative-cloud/help/change-install-language.html

Overigens is de update bij mij prima gegaan.

Bijdrager
    ckafe

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie vriendelijke ondersteuning. De taalinstelling van Adobe zoals door jhollenberg aangeduid was me ook al door de

helpdesk van Adobe vanuit India aangereikt. Helaas bleken Tjechisch en Deens de enige opties:

De oplossing van dit probleempje was even eenvoudig als Mac-achtig. Ik heb bij Adobe Creative Cloud uitgelogd en weer ingelogd. Daarna bleken alle talenopties weer beschikbaar. Nou ja, alle; Achterhoeks zat er niet bij, maar ik weet me te behelpen.

Wat aardig dat jullie de moeite namen om mij te ondersteunen.

Goedgaon, Jan

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door ckafe.
    Inactief
    Anoniem

Heet het Adøbe in het Achterhoeks?

Bijdrager
    ckafe

Nee heur, bi-j ons heit dat gewoon Adobe en den letter ø hemmen wi-j ga niet. Den wödt alleen gebruuk deur ‘Normaal’ bi-j ‘høken’ en messchien ok wel bi-j ‘nøken’. A’j ’t goed wil schrieven volges de WALD-spelling mo’j helemaol niet høken schrieven maor häöken.

https://www.ecal.nu/doc/13628-Uitgangspunten%20van%20de%20%20WALD%20spelling.pdf

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door ckafe.
    Inactief
    Anoniem

Löl

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.