8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Reinier

Adobe in de bocht

Adobe steeds meer richting windows

Adobe is Apple weer aan het pesten. Nu gaan ze Premiere niet meer naar de Mac brengen. Niet dat ik het mis ofzo, want daar hebben we FCP voor, maar toch. Ze gaan de verkeerde kant op !:x Straks gooien ze After Effects ook nog van de mac:oops:

Bijdrager
    JanWeijers

Dat kan je toch niet helemaal verbazen?

Apple gaat steeds meer de concurrentie aan met softwareproducenten, je noemt zelf Final Cut Pro, en het wordt voor hen dus moeilijker iets te verdienen aan de Mac.

Ik ben benieuwd hoelang Microsoft Office nog bestaat voor de Mac. Of Eudora. Of ….

Jan

Bijdrager
    Reinier

Verbazen? Het verbaast me op die manier dat Adobe toch erg lang Apple-minded was. Adobe is een van de grootste software leveranciers voor Apple. Bijna iedere apple gebruiker heeft een apple om adobe programmatuur te gebruiken.

Dus verbaast? Ja, een beetje wel ja…

Bijdrager
    Zora la rousse

Nou, OE en IE zijn er eerdaags al niet meer voor OS X.
    Ben geen Microsoft fan, maar de vernauwing van de markt in z’n algemeenheid juich ik niet toe.

Bijdrager
    Frans

En laten we wel wezen: Premiere is geen FCP. Ondanks alle jubelverhalen vindt ik FCP een draak van een programma: onoverzichtelijk en veel te lastig.

Premiere was redelijk simpel en zeer gebruiksvriendelijk.
    FCP Express is geen optie: geen batchcapture en effecten zonder keyframes. Wie dat heeft verzonnen…..

Groeten,

Frans

Bijdrager
    ElectricCat

Het is eerder dat Apple Adobe (en andere softwaremakers) aan het pesten is, met het uitbrengen van allerlei eigen software .

Adobe is gewoon een bedrijf, dat winst wil maken.Als Apple hun het gras voor de voeten weg maait met FCP en FCE , dan hebben ze toch groot gelijk dat ze daar geen geld meer instoppen.

Het doet er ook niet toe wat een beter pakket is, feit is, dat dit nou niet zo’n goeie zaak is, zoals Zorra ook al zegt.

Bijdrager
    kenmasters

Zal allemaal wel maar toch een beetje zwak van Adobe (en ook de anderen) dat omdat Apple een goed programma uitbrengt ze maar stoppen met hun eigen software in dezelfde sector. Als die software bedrijven gewoon met goede software komen is er niets aan de hand. Concurrentie is blijkbaar iets heel erg engs geworden…

Bijdrager
    ElectricCat

Simpel. Gaat echt alleen maar over geld.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.