9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    melchior24

Adobe Illustrator Layout te groot

Hey Geeks!

Ik heb een nieuwe acer laptop en adobe illustrator 2014 erop gezet.
    Ik werk er elke dag mee op me werk maar de layout en de toolbar en pentools is veelste groot.
    Ik krijg het niet meer klein en het staat ook niet ingezoomd..
    Iemand enig idee?

HELP!

Gr. Melchior

Bijdrager
    Blieper

Dat ligt aan de resolutie van je systeem, waarschijnlijk kun je rechtsklikken op je bureaublad en dan bij je resolutie instellingen je screen resolutie verkleinen, als dat is wat je bedoelt…

Bijdrager
    melchior24

Nee want de andere programma’s doen het wel goed. Als je met de mjuis over de toolbar heen gaat is muis wel goed maar de tools zijn mega groot en de menu’s ook…

Bijdrager
    Blieper

Tja, bij Mac zou ik het zoeken bij ‘Toegankelijkheid’ in de systeemvoorkeuren, misschien zoiets… ben helemaal Windows af eigenlijk haha

Bijdrager
    Carlo

Op een PC, wat tegenwoordig het lievelingsplatform is van Adobe, is er een nieuwe optie gekomen om je resolutie aan te passen. In verband met retina schermen. Je kan het veranderen in de voorkeuren/preferences van Illustrator. Het is eigenlijk nog een tryout plugin.

Bijdrager
    Maikelw

Prefences > Interface > Font size?

Is dat ‘m?

Bijdrager
    Shmoo

Dat ligt aan wat de waarde daarvan is. Als die font-size waarde op 200% staat dan zou dat het probleem wel eens kunnen zijn en kun je die op 100% zetten.

Maar ik denk dat je eerder bij plugins of iets moet kijken en dan zoeken naar Retina of HiDPI instellingen.

Bijdrager
    melchior24

Thx dat jullie willen helpen!
    Snap het niet helemaal…
    Wat moet ik precies klikken?
    even jip en janneke taal xD

Bijdrager
    melchior24

Oh laat maar! het is gelukt! Super thx:) Time to make some art!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.