15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

Adobe Flash player wel of niet

Op het gevaar af dat ik een open deur ga intrappen en een of meerdere van mijn reeds ingezonden berichten hierover ga herhalen, stel ik het probleem opnieuw. Tot nu toe heb ik eerste flash player verwijderd tot ik vervolgens tot de ontdekking kwam dat je voor bepaalde sites flash player wel degelijk nodig hebt. Vraag mij niet welke websites of welke filmpjes, want dat weet ik niet meer. Als je gebruik maakt van flash player is tevens het probleem de installatie want dat lukt op de gebruikelijk manier niet en moet je andere methodes gebruiken en dat lukt mij wel, maar vindt dat zeer omslachtig en gezien de veiligheidsrisico’s wil ik die updates niet missen. Ik heb mij nu voorgoed voorgenomen een beslissing te nemen. Dus flash player verwijderen of zo door blijven sukkelen zoals ik dat tot nu toe gedaan heb. Wie brengt mij wijsheid.

Bijdrager
    TheBigZ

Ga je stemmen turven? Nou vooruit: 1 stem voor NIET.

Bijdrager
    vuurvreter

Als je de vraag “wederom” opnieuw stelt, dan heb je volgens mij een dikke plaat voor de kop!!

Door moderator: Dubbele post verwijderd. Je kunt eenvoudig je eigen post aanpassen dus een nieuwe post aanmaken is niet nodig. Verder is dit geen Forum der Nederlandse taal, dus graag on-topic blijven

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 4 maanden geleden door  Night. Reden: Dubbelpost verwijderd

Bijdrager
    Vindplaats

Laat maar zitten. Op dit soort antwoorden zit ik niet te wachten als een serieuze vraag stel waarbij zelf te kennen gegeven heb deze vraag al eens eerder gesteld te hebben.

Bijdrager
    Unlock32

” Vraag mij niet welke websites of welke filmpjes, want dat weet ik niet meer.”

Is het dan zo erg dat je die niet meer kunt zien? Kijk, als het nu om internet bankieren gaat of voor mijn part je favoriete voetbalsite dan kan ik me er nog iets bij voorstellen maar alleen maar flash blijven gebruiken omdat er nu eenmaal sites zijn die dit nodig hebben……?

……….zo door blijven sukkelen zoals ik dat tot nu toe gedaan heb.

Ik gebruik geen Google Chrome maar zit het daar niet gewoon in? Ikzelf gebruik het al 2 jaar niet meer en kan eerlijk gezegd alles zien wat ik wil zien.

Bijdrager
    Vindplaats

Unlock32, bedankt voor je bericht. Om dit soort berichten te onvangen was mijn bedoeling en horen wat de ervaring van anderen zijn. Inmiddels heb ik FlashPlayer all verwijderd.

Bijdrager
    Vindplaats

Unlock32. Op deze site, http://www.telegraaf.nl/digitaal/25754962/__Apple_neemt_podcastmarkt_onder_de_loep__.html, lukt het mij niet. Niet zo belangrijk, maar alleen maar om als voorbeeld te dienen.

Bijdrager
    williamh

B.V. om kaarten van Tomtom te updaten moet je nog steeds Flash gebruiken.
    In dat geval open ik Chrome waarin je Flash kunt in- of uitschakelen via de ‘plugins’ chrome://plugins/

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 4 maanden geleden door  williamh.

Bijdrager
    Unlock32
    Vindplaats op 10 mei 2016

Unlock32. Op deze site, http://www.telegraaf.nl/digitaal/25754962/__Apple_neemt_podcastmarkt_onder_de_loep__.html, lukt het mij niet. Niet zo belangrijk, maar alleen maar om als voorbeeld te dienen.

Vreemd, alles doet het hier gewoon ook zonder flash…krijg alleen een pagina grote melding dat ik een adblocker gebruik.

Bijdrager
    essiw

^waarschijnlijk heb je dus flash nodig voor de reclames;)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 4 maanden geleden door  essiw.

Bijdrager
    Shmoo

Vergeet ook niet dat het niet kunnen afspelen van filmpjes vaak de oorzaak is van je AdBlocker of Cookie controller extensies in de browser.

Bijdrager
    Unlock32
    essiw op 11 mei 2016

Je hebt dus zonder Adobe Flash geen last van reclame?

Bijdrager
    Shmoo

Nee zo werkt het niet.

Wat plugins als Adblock doen is ze verbergen of blokkeren de HTML container van de reclames. Alleen als iemand een filmpje of wat dan ook in diezelfde container stopt dan blokkeert het script dus ook het filmpje.
    Dit kan bewust of onbewust gebeuren maar in deze tijden worden dit soort dingen bewust gedaan om te voorkomen dat jij reclames blokkeert en toch alle filmpjes gaat kijken. Het hosten/afspelen van deze filmpjes kost gewoon veel geld.

Iets anders kan zijn dat je mogelijk cookies blokkeert die bij het filmpje horen. Op NU.nl bijv. heb je een optie om bepaalde cookies te weigeren via de Advanced instellingen als je de eerste keer op de website komt. Het ‘nadeel’ daarvan is dat je ook geen enkel filmpje op NU.nl mag bekijken als je dit doet.
    Kortom, het is altijd een kat en muis spel.

Bijdrager
    Vindplaats

Het is inderdaad dat als bij nu.nl de cookies accepteer ik ook de filmpjes kan zien.

Bijdrager
    essiw
    Unlock32 op 11 mei 2016
    essiw op 11 mei 2016

Je hebt dus zonder Adobe Flash geen last van reclame?

Nee, je hebt zonder flash geen last meer van reclames die flash gebruiken.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.