12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    kreativlab

Adobe Flash CS5 Vraag.

Hallo,

Ik heb een vraag, ik ben nieuw met flash , en wil graag als ik een pagina heb(word iphone app)naar een andere pagina gaan doormiddel van een knop(logisch), alleen lukt het steeds niet met actionscript, weet iemand hier een goede en werkende code daarvoor?

alvast bedankt

Bijdrager
    iHaring

Edit:
    Aap!!

Bijdrager
    kreativlab

Dan heb jij het laatste nieuws niet gelezen, apple heeft nu weer de regels aangepast, dus nu mag het wel.
    Maar als je geen code hebt enzo, waarom reageer je dan, beetje onzin.

Bijdrager
    Kaki

Je kunt geen iPhone apps maken in Flash. Wat prodotti bedoelt is dat je wel andere programma’s mag gebruiken om hetzelfde resultaat te bereiken als in x-code, de app is dan dus in dezelfde taal geschreven.

De iPhone heeft geen Flash, en zal dit ook nooit krijgen.

Bijdrager
    Ezri Dax

Dus als je goed leest, will hij in Flash een iPhone app maken.

Die wellicht gebruik maakt van het webview component waarbij een knop een event creëert die een actionscript functie aanroept en daarmee een andere pagina laadt.

Als hem dat lukt, compileert hij de Flash broncode naar dezelfde binary code als dat xcode dat zou opleveren.

Dus het enige wat hij wil is voorbeeld code om de functie iets te laten doen.

<br />
    button.addEventListener(MouseEvent.CLICK, callLink);<br />
    function callLink:void {<br />
      var url:String = "http://site";<br />
      var request:URLRequest = new URLRequest(url);<br />
      try {<br />
        navigateToURL(request, '_blank');<br />
      } catch (e:Error) {<br />
        trace("Error occurred!");<br />
      }<br />
    }<br />

Bijdrager
    universalmediaman

@Kaki prodotti heeft het wel goed door.
    Het is sind afgelopen week weer mogelijk om de packages te gebruiken van CS5. Geen flash in browsers op Iphone, maar wel apps!