17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    ElPazz

Adobe en print center probleempje.

Hallo,

Ik heb een probleempje. Ik heb net een week geleden een eMac overgekocht (1.25ghz 1gig intern). Nu stonden hier wat progs op van de vorige eigenaar, en daarbij stond ook Adobe. Nu wilde ik eens gaan testen om een pdf te maken.

Ik las ergens dat je een word bestand kon omzetten naar een PDF bestand. In mijn office was er ook een nieuw knopje bijgekomen om dit te bewerkstelligen. Maar als ik er op klik vraagt Adobe om een print center. Ik heb al zelf wat info gezocht maar kan er niet veel wijs uit worden.:(

weet iemand hier wat er aan de hand is en wat ik kan doe om het op te lossen?

Bvd, Pazz.

Bijdrager
    beammeup

je kunt ook ‘printen’ naar een bestand.
    Dat kun je kiezen als je gaat printen,.. in de bovenste scrollbalk.

:o

Bijdrager
    ElPazz

Welk bestand dan?

Edit: Ik selecteerde mijn HP printer en dat mocht dus niet. :/

Bijdrager
    lsmisch

Geef printopdracht,printer hoeft niet eens aan te staan,in het daaropvolgend dialoog venster kan je omderaan kiezen bewaar als PDF,klaar.
    Als de Acrobat Reader een pro versie is kan je dat prog gewoon opstarten en dan de bestanden kiezen waar hij een pdf van moet maken.

Bijdrager
    ElPazz

Ok, dat snap ik. Maar wat heb ik dan aan adobe als ik dat al kan? Heb ik het nog ergens anders voor nodig?

Bijdrager
    lsmisch

Omdat adobe acrobat reader pro je mogelijkheid geeft om een boel bestanden samen te voegen tot één PDF.

Bijdrager
    ElPazz

Ik ga nog wel even met het prog “kloten”, even kijken hoe ver ik kom. iig heel erg bedankt.:)

Bijdrager
    ElPazz

Hmmz, nu lukt het omzetten me wel, maar hij blijft net voor het einde hangen. Wat is daar de oorzaak van?

Edit: Ik wil er geen nieuwe topic voor openen maar kan iemand mij kort uitleggen waar de volgende progs voor zijn?

-Adobe Golive cs
    -Adobe illustrator
    -Adobe indesign
    -Adobe version cue
    -Curio
    -Macromedia dreamweaver
    -Macromedia extension manager
    -Macromedia fireworks mx 2004
    -Macromedia flash mx 2004
    -Quarkxpress 6.0

Ik heb de Apple nl 2ehands gekocht en deze progs stonder er al op. Ook Photoshop, office en Adobe maar die wist ik wel;)

Bijdrager
    lsmisch

Ik heb het net uitgeprobeerd met 2 jpg tjes en hier werkt het perfect om daar één pdf van te maken.
    Zou niet weten wat de oorzaak kan zijn.
    Dus create pdf gekozen?
    En dan de bestanden selecteren en dan create kiezen.

Bijdrager
    ElPazz

Ik probeerde het met een word document, alleen tekst.

Anders maak ik zo wel een screen.:)

Edit: Ik wil er geen nieuwe topic voor openen maar kan iemand mij kort uitleggen waar de volgende progs voor zijn?

-Adobe Golive cs
    -Adobe illustrator
    -Adobe indesign
    -Adobe version cue
    -Curio
    -Macromedia dreamweaver
    -Macromedia extension manager
    -Macromedia fireworks mx 2004
    -Macromedia flash mx 2004
    -Quarkxpress 6.0

Ik heb de Apple nl 2ehands gekocht en deze progs stonder er al op. Ook Photoshop, office en Adobe maar die wist ik wel.;)

Bijdrager
    lsmisch

Ik ken ze niet allemaal,maar de onderstaande ken ik wel.
    Golive is o websites te bouwen,evenals dreamweaver.
    Indesign en Quark zijn lay out progs,dus drukwerk samen stellen kan je ermee.
    Illustrator kan je veel dingen mee maar is ook een grafisch prog.
    De rest ken ik niet,maar zo te zien heb je om veel geld software op die mac staan.

Bijdrager
    ElPazz

Hier zie je de 2 extra toegevoegde icoontjes van adobe, als ik daar op druk dan stopt hij ongeveer op 95% met converteren. :/

Bijdrager
    lsmisch

Ah zodoende zit je nog steeds op Word.
    Zit er in die map met adobe progs ook een prog ; Adobe Acrobat Reader Pro?Zo ja bewaar je Word bestand en start het bovenvermelde prog kies crate pdf en dan zla het wel lukken,tenminste is zo dat ik het net gedaan heb,ik wist niet dat je dat vanuit Word ook kon,leer ik ook ens iets bij.:P

Bijdrager
    ElPazz

Nee, is die gratis? Anders is Adobe echt een kutbedrijf aangezien je dan de ene prog nodig hebt om de andere te laten werken (ala MS ;))

Ik wil alleen maar een PDFje kunnen maken, lijkt wel alsof ik weer op een wintel zit:P

Bijdrager
    beammeup

Zo te zien heb je ook LimeWire,… dus wellicht kun je volgende keer ook de ‘Manual downloaden,..
    En dan zelf even lezen,… Adobe is geen ‘kutbedrijf’. Ze hebben hooguit (illegale) klanten die niets zelf onderzoeken.

Bijdrager
    beammeup

Zo te zien heb je ook LimeWire,… dus wellicht kun je volgende keer ook de ‘Manual downloaden,..
    En dan zelf even lezen,… Adobe is geen ‘kutbedrijf’. Ze hebben hooguit (illegale) klanten die niets zelf onderzoeken.

Bijdrager
    ElPazz

Zit niet zo te zeuren man. Beetje verbitterd? Reageer dan helemaal niet.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.