7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    WalterSteenvoorden

Adobe Dreamweaver "elements"?

Ik ben heel erg tevreden met de Elements uitvoeringen van Photoshop en Premiere, ook mijn vrouw kan er goed mee overweg. Ik mis alleen een html-programma wat werkt met .flv (Premiere) en .psd (Photoshop). Nu weet ik dat Dreamweaver CS 6 dat kan, maar die is gewoon heel erg duur, GoLive wat ik vroeger op de Powerbook G4 draaide voldeed prima! Nu wil ik wel wat webdesign gaan doen (alleen voor mezelf en mijn eigen bedrijf) maar ik ben van mening dat 500,- wel heel er veel is om een enkele webpagina mee te maken. Nu heb ik in de app store en op internet diverse alternatieven gezien maar geen die een .psd of .flv makkelijk kan verwerken. Kan ik anders een CMS hiervoor gebruiken?

Bijdrager
    Shmoo

.flv is sowieso al not done op vandaag. Flash hoort niet meer in de structuur van een website thuis.

Maar waar je eens naar kunt kijken is Adobe Muse iets minder duur maar werkt wel ongeveer zoals Photoshop Elements.

Bijdrager
    WalterSteenvoorden

Wat zou dan een goed videoformat zijn?, ik kan vanuit Premiere elements zo’n beetje alles exporteren.

Bijdrager
    Shmoo

Een video kun je nog steeds in Flash gebruiken op je website dat is nog niet zo’n heel groot probleem al kun je video’s ook vaak gewoon exporteren als HTML en dan via HTML5 met de daar bijbehorende extensies in je website plaatsen.

Ik heb het over Flash (.flv) als layout-/opbouw structuur van de website. Bijv. een menu opbouwen in Flash omdat je bewegende buttons op het menu wilt maken. Dat soort dingen zijn niet aan te raden op vandaag.
    Maar ik zou eens een 30 dagen gratis versie van Muse downloaden bij Adobe of op YouTube wat filmpjes bekijken over Muse.
    Het is niet de ‘FC Barcelona’ voor websites mee te bouwen maar je kunt er zeer mooie en leuke dingen mee maken, zeker als je al ervaring hebt met Adobe software.

Bijdrager
    WalterSteenvoorden

Nee flash menu’s zijn heel erg 2003. Muse ziet er leuk uit, alleen “huur” je het pakket, misschien dat ik het een maandje ga proberen. Stilletjes hoop ik dat er een Dreamweaver elements versie uitkomt. Als het alleen is om je blog mee te ontwerpen, een bedrijfspagina te ontwerpen etc is het toch best wel een uitgave. GoLive gaat helaas echt niet meer werken op een intel, en daarbij is de techniek van GoLive inmiddels waarschijnlijk zwaar achterhaald. Ik ga de gratis versie van de week downloaden en eens kijken of het wat is. thanks

Bijdrager
    Shmoo

Klopt Adobe wil met Muse eigenlijk een bepaalde markt aanspreken, namelijk de Grafisch Professionals die een eigen portfolio willen bouwen zonder kennis van zaken. Deze doelgroep gebruikt sowieso al van hun diensten en programma’s. Via Muse prikkelen ze deze mensen om een Creative Cloud abonnement af te sluiten omdat je via die CC nog meer handige tools krijgt zoals Premium webfonts enz.

Als je Muse los moet kopen (betalen p/maand) is het aan de prijzige kant en nog steeds is het niet een geweldig product voor wat je krijgt maar het is an sich een goed programma voor mensen die ervaring hebben met de workflow van Adobe programma’s.

Een Dreamweaver Elements of Lite versie zie ik niet zo snel gebeuren, volgens mij wordt Dreamweaver het volgende sterfende kindje na Flash van Adobe.
    Er zijn Mac apps die een paar tientjes kosten en die eenvoudiger en beter werken dan Dreamweaver dus waarom zou je honderden euro’s neerleggen voor zo’n product.

Wat je kunt doen is kijken naar WordPress zeker omdat je het woordje Blog laat vallen.
    Voor Bloggen is er sowieso niets beters dan WordPress en als CMS vind ik het ook nog eens de beste keuze die er is maar er als CMS moeten mensen vooral gebruiken wat goed past in hun workflow.

WordPress is een Open Source CMS dat in het begin een blogging platform only was. Je kunt het niet vergelijken met eveneen website bouwen in de zin van een layout maken maar wat je wel kunt doen is kiezen uit laten we even voor het gemak zeggen 5.000 verschillende thema’s en die aanpassen naar je eigen stijl met behulp van mensen die meer kennis van zaken hebben.
    Tussen die 5.000 thema’s zit altijd wel 1tje die dicht in de buurt komt van het eindproduct dat jij voor ogen hebt, dan neem je die thema > activeert hem binnen WordPress en gaat daarna opzoek naar hoe je die aanpassingen kunt doen.

Zodra je dat allemaal klaar hebt staat je website en kun je beginnen met bloggen en zelf bijhouden van je website. Dit doe je via een Admin (beheer) gedeelte dat gewoon werkt in de browser. Als je Facebook kunt bijhouden kun je ook een WordPress website beheren.

De ultieme kracht van WordPress is dat het op dit moment door ongeveer 17% van het totale internet gebruikt wordt en dat is niet voor niets het kent vele opties en plugins die je kunt installeren om je website net even meer mogelijkheden te geven. Wil je bijv. van die Facebook Like buttons naast-/onder je blog posts dan installeer je gewoon een plugin.

WordPress heeft een aantal Gratis thema’s maar mijn advies is koop voor een paar tientjes een Premium thema dan krijg je over het algemeen een betere basis en net even iets meer klasse website.
    Hier kun je goede Premium thema’s kopen ik geloof dat de goedkoopste 20,- USD zijn en de duurste 60 USD dat is nog geen 50,- voor het ontwerp van een website.
    http://themeforest.net/category/wordpress

De website van WordPress is hier te vinden.
    http://wordpress.org/
    Een zeer uitgebreide documentatie hier.
    http://codex.wordpress.org/Main_Page

Bijdrager
    WalterSteenvoorden

(Y) Ik ga eens met wordpress aan de slag, schijnt heel mooi samen te gaan met Magento en FMP 12. Die layouts zien er prima uit, en logootjes toevoegen vanuit Adobe lijkt me niet al te moeilijk.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.