3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    huismangerwin

Adobe CS6 licentie overzetten naar nieuwe Mac

Beste omt’ers,

Ik heb een nieuwe Mac gekocht en wil graag mijn Adobe software goed overzetten. Heb deze namelijk netjes gekocht. Maar kan ik gewoon de software installeren op mijn nieuwe Mac en dan de licentie gewoon invoeren die ik nu ook al op mijn oude MacBook heb. En dan mijn oude MacBook een schone installatie geven en verkopen? Of moet ik mijn licentie eerst intrekken op mijn MacBook (hoe dan) en dan installeren en activeren op mijn Mac?

Zeg het maar want ik heb geen zin om nog er licentie te kopen.

Bijvoorbaat al heeeeeeel veel dank!

Bijdrager
    macmaus

Als je het helemaal netjes wil doen, moet je eerst de Adobe software op je oude Mac Deactiveren (onder “Help”), alle software verwijderen via de ‘verwijder/uninstaller’ software die bij de pakketten zit, en dan op je nieuwe Mac alles installeren en serienr van je software opnieuw invoeren.
    Theoretisch kan elk pakket op 2 machines geĂ¯nstalleerd worden (thuis en werk) dus zou je geen probleem moeten ondervinden als je het eerst installeert op de nieuwe Mac, maar toch.

Bijdrager
    Frank Visser

+1 voor macmaus.
    Correcte informatie.
    Software mag op 2 computers draaien, maar niet tegelijk draaien!
    Wil je het officieel doen omdat je hem zeker verwijdert van je oude mac moet je hem eerst deactiveren.

Succes.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.