9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Ilsemock

Adobe CS5 overzetten na fabrieksherstel

Hoi,

Mijn macbook is nodig aan een fabrieksherstelling toe.
    Ik heb bepaalde programma’s die ik wil behouden. Daarbij zit mijn adobe CS5 pakket.
    Ik wil niet over naar Adobe CC met maandlicentie.
    Is er een manier deze programma’s weer op mijn macbook te zetten na fabrieksherstel?

Groetjes Ilse

Moderator
    Mac Daddy

Waarom is je Mac aan een fabriekshestelling toe? Misschien is er een hele goede reden voor, maar met Mac OS X is dat niet vaak het geval.

Hoe ben je ooit aan het CS5 pakket gekomen? Als je nog de DVD’s in de kast hebt liggen, kan je het zo weer opnieuw installeren. Mocht je het online aangeschaft hebben, dan kan je het waarschijnlijk bij Adobe zelf weer opnieuw downloaden? Ik weet niet of CS5 al met volledig online versies werd aangeboden.

Bijdrager
    Ilsemock

Ik heb hem sinds 2011 en Ik kan hem niet meer updaten. Ik hoop dat fabrieksherstel helpt.

Ik heb voor mijn school de macbook aan moeten schaffen met deze programma’s er al op. Dus ik heb er helaas ook geen dvd ervan.

Alvast dank voor je antwoord!

Groetjes Ilse

Moderator
    Mac Daddy

Maar wat is er mis mee dat je denkt dat een fabrieksherstelling nodig is?

Maar kan je de licentie niet via je school opvragen?

Bijdrager
    KarelWillem

Je school heeft dan een licentie voor al die machines.
    Daar moet je dus i.d.d. even aankloppen met je vragen.

Hoewel ik het vermoeden heb dat na zes jaar die school al verlaten is, en topicstarter hoopt met deze licentie verder te kunnen. .:)

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Ilsemock

Super dank voor jullie reacties!
    Ik ben bang dat ik dan toch over moet op de maandlicentie haha

Bijdrager
    KarelWillem

Ik weet het wel zeker. .:)

Bijdrager
    sjoerdl

Hier kun je de CS5 software downloaden:
    https://helpx.adobe.com/nl/creative-suite/kb/cs5-product-downloads.html

En als je in Google zoekt naar ‘Adobe license finder’ vind je genoeg tooltjes om je licentie code op te sporen voordat je je machine opnieuw installeert.

Ps. Vergeet niet om een van de programma’s op te starten en dan naar Help -> Deactiveren te gaan om de key te deactiveren voordat je opnieuw installeert. Anders kun je hem straks met een beetje pech alsnog niet activeren..

Moderator
    Night

Waarom niet een TimeMachine backup maken, dan een clean install doen en dan tijdens de installatie je TM backup terugzetten. Dan zou je toch de meeste problemen kwijt moeten zijn. Lijkt qua effect een beetje op OSX opnieuw installeren over de oude versie heen, vanuit Recovery Mode…

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door  Night.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.