6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    16jeffrey

Adobe CS4 en El Capitan

Hallo allemaal,

Ik werk met Adobe CS4 momenteel op Yosemite en vraag me af of ik juist wel of niet over moet stappen maar El Capitan. Ik heb al gezocht of CS4 (met name Photoshop, Illustrator & InDesign) werkt op El Capitan. Gebruikerservaringen kan ik helaas niet vinden dus vandaar stel ik mijn vraag hier.

Wie van jullie zit in dezelde situatie en weet of CS4 goed draait op El Capitan?

Sleutelbeheerder
    Night

Conform de Roaring Apps compatibility table moet CS4 gewoon werken onder 10.11.
    Het enige probleem waar men tegenaan liep was dat de registratie niet meer werkte.
    Voor elke versie van CS die gebruik maakt van JAVA is uiteraard de 10.11 JAVA update vereist.

Adobe CS3, CS4, and CS5 applications should run, but Adobe does not officially support them on El Capitan and there may be problems. I upgraded a test Mac to El Capitan with those versions of Photoshop already installed and have been able to run them, as shown in the figure below, after running the Java installer mentioned later in this article. License activation and deactivation work fine. Registration might not work, but registration is not required to run the software. I have not tried printing or serious editing with those versions.

bron: http://blog.conradchavez.com/2015/09/30/os-x-10-11-el-capitan-will-adobe-software-work/

De meest verstandige manier van werken is natuurlijk om (op een aparte harddisk of partitie) een schone installatie van El Capitan uit te voeren en hierin je huidige TimeMachine backup te integreren. Zo kun je naar hartelust testen of alles (lees: je hele systeem inclusief alle applicaties die je gebruikt) naar behoren werkt. De uitkomst hiervan zal dan een bepalend antwoord moeten geven op de vraag of je al dan niet wil gaan updaten.

Bijdrager
    Koezel

Bij mij werkt het prima.

Bijdrager
    pruus

Ook CS5 werkt sinds de laatste formele update goed. Dreamweaver gaf bij het afsluiten telkens een foutmelding.

Bijdrager
    16jeffrey

@Night, dankjewel. Die had ik zelf ook al gevonden alleen ik kon dus nergens gebruikerservaringen vinden. Bij @Koezel werkt het dus.

@pruus
    heb je CS4 toevallig ook aan het draaien op El Capitan?

Als twee mensen aangeven dat CS4 gewoon werkt dan gooi ik El Capitan er gewoon op;)

Bijdrager
    Pivni Pes

Nou, dat is een gok……..
    Die 2 andere mensen hebben wellicht een andere hardware config, geen garantie dat het dan bij jou foutloos werkt.
    Als ik jou was zal ik het advies van Night opvolgen en eerst op een andere schijf installeren om te testen.
    Maar goed, het is jou ding.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.