14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    bergmans

Adobe CS3 op Lion

Wie heeft ervaring met Adobe Creative Suite CS3 ‘Design Standard’ met Lion??? Werkt deze combinatie?
    Werk nu met Snow Leopard en CS3. (het is nu een hobby, 65+)
    Wil straks graag naar Mountain Lion op mijn iMac (i7) van zomer 2011, maar volgens Adobe support is CS3 te oud.
    Wie o wie? Dank.

Bijdrager
    Hansi2124

Topic verhuisd van subforum One More Thing naar dit subforum……
    http://roaringapps.com/forum-discussion:19#post-82

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als ik het goed herinner zijn de programma’s in CS3 alleen voor PowerPC-Macs. Dat betekent dat ze geschreven zijn voor de PowerPC-processors die Apple vroeger gebruikte, maar niet werken op de Intel-processors die in huidige Macs zitten; tot en met Snow Leopard zat er een extra “laag” in OS X waardoor die programma’s toch werkten, maar in Lion is dat verwijderd.

Bijdrager
    Broer T.

Nee, dat is niet correct. CS3 werkt prima op Intel-Macs, tot en met Snow Leopard. Of het ook onder Lion draait weet ik niet.

Bijdrager
    Barabas2005

Vorige week heb ik CS3 nog op mijn oude MacBook Pro met Lion gezet. Het werkt wel in Lion, maar omdat Adobe geen support meer levert voor CS3 moest ik alle updates met de hand downloaden en installeren. Dat was al behoorlijk frustrerend, want de updates zijn niet simpel te vinden op de site en je moet ze stap voor stap gebruiken. Dus direct Acrobat van 8.0.0 naar 8.3.1 updaten ging niet, het moest eerst van 8.0.0 naar 8.1, 8.1.1, etc..

Aangezien jouw CS3 al op een SL computer geïnstalleerd is neem ik aan dat je dit zelf niet meer hoeft te doen.

Bijdrager
    bergmans

Het is en blijft een gok, als ik naar Lion/Mountain over ga.
    Het is erg frusterend als je nu nog, een moderne computer hebt, maar de sofware verouderd is. Inderdaad, als je CS3 opnieuw installeerd dat je dit met stapjes moet doen.

Het liefste zou ik met een schone schijf willen upgraden, maar daar zal ik dan maar van af zien. Om naar CS6 over tegaan betaal je maar liefst 950 euro. Kon je maar van 3 naar 5 gaan, dat zou al veel schelen. Hoe dan ook zal wel zien wat ik straks ga doen.
    Toch ieder bedankt voor je reaktie.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Broer op 24 mei 2012

Nee, dat is niet correct. CS3 werkt prima op Intel-Macs

Aha, dat wist ik niet — zoals ik zei meende ik me te herinneren dat het een PowerPC-programma is, maar als het universeel is zou het ook onder Lion moeten draaien.

Er is natuurlijk altijd kans dat er iets misgaat met die combinatie, maar in principe zou het moeten werken.

Moderator
    unSOUND

CS 3 was bij mijn weten niet Universal, maar draaide het dus op Intels met Rosetta, wat dus uit Lion is gehaald als “verbetering”…

Bijdrager
    McJohn

Adobe CS3 werkt prima op mijn Intel iMac met Lion.

Moderator
    unSOUND

Op de Adobe forums wordt verteld dat sommige onderdelen wel werken, en sommige niet. Acrobat bijvoorbeeld zou niet werken, en een print-opdracht vanuit bijvoorbeeld Illustrator zou bijna garantie voor een crash zijn…

Bijdrager
    1984
    Jakko op 24 mei 2012

Als ik het goed herinner zijn de programma\’s in CS3 alleen voor PowerPC-Macs.

Correct en voor de Intels had je Rosetta,
    Kortom ik zou lekker met Snow Leopard voorlopig blijven werken @bergmans

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Niet correct…. Ik heb hier o.a. CS3 en dat is een UB. Draait dus gewoon op een Intel Mac, maar (mogelijk) niet goed onder Lion en alleen CS4 en hoger hebben een patch gekregen.

Bijdrager
    MouseMighty
    bergmans op 24 mei 2012

Het liefste zou ik met een schone schijf willen upgraden, maar daar zal ik dan maar van af zien. Om naar CS6 over tegaan betaal je maar liefst 950 euro. Kon je maar van 3 naar 5 gaan, dat zou al veel schelen.

Van CS3 naar CS5 kon twee jaar geleden al, er is een actie geweest om van CS3/4/5 te upgraden naar CS5.5 en dan kreeg je CS6 gratis. Die actie liep af op 7 mei. Zet je klok maar vast op 18-20 maanden van nu voor CS7. Of je neemt een Creative Cloud abbo, heb je altijd de nwste updates/upgrades/features, iets dat met een boxed versie niet kan/mag.

Bijdrager
    bergmans

Hallo allemaal,

Ik kom nog even terug op de vraag of er iemand ervaring heeft met Adobe Creative Suite CS3 met Lion/mountain.

Zag zojuist op http://www.roaringapps.com dat Photoshop V10.0.1 en InDesign V5.0.4 uitstekend werken met ML.
    Alleen Illustrator en Acrobat pro 8 werken blijkbaar niet. kan er al iemand dit bevestigen?

Ik vindt het dan nog de moeite waard om alleen illustrator te upgraden naar 6.
    Hartelijk dank.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.