3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    appeltje-e

Adobe CS2: activatie op thuis- en werk Mac: hoe?

Hoe krijg ik een Adobe CS2-pakket zowel op het werk als thuis geactiveerd? Ik draai CS2 een paar weken op het werk. Gisteren heb ik het thuis geïnstalleerd, maar activatie werkt niet: ik krijg de melding dat het maximum aantal activeringen dat is toegestaan bereikt is. De Adobe-site meldt dat je het pakket op twee machines kan installeren:

Het activeringsproces ondersteunt de installatie op twee computers. De productlicentieovereenkomst van Adobe staat een gebruiker toe om het product te installeren op een hoofdcomputer en een thuis- of laptopcomputer voor eigen gebruik, zolang het product maar niet tegelijk op beide apparaten wordt gebruikt.

Je kunt vanuit bv. InDesign een activering ‘overdragen’, maar het is toch niet de bedoeling dat ik elke keer op het werk de activering overdraag en dan thuis er verder mee kan werken? En dan weer thuis overdragen, zodat ik de volgende dag op mijn werk weer verder kan met het pakket…

Wie heeft enig idee hoe ik dit moet aanpakken?

Bijdrager
    ozzie X

Ik gebruik het inderdaad ook op twee verschillende computers en dat zonder problemen. Weet je zeker dat er op je werk maar een maal is geactiveerd en niet iemand anders “toevallig” ook jouw pakket heeft ge├»nstaleerd?

Bijdrager
    appeltje-e

@ozzie x: tsja, daar had ik niet 1-2-3 aan gedacht: ik werk vooral met InDesign, Photoshop en Illustrator, maar een collega van mij checkt PDF-en via Acrobat 7. Dat is dus die tweede activatie!

Ik dacht eigenlijk alleen aan de InDesign-gebruikers op de afdeling en die werken nog met Adobe CS. Nou goed, even wachten op het upgraden van de rest van de afdeling dan maar!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.