19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Sisamnes

Adobe Creative Suite CS2

Heeft er al iemand deze programma’s gebruikt? In definitieve versie? Het gerucht doet de rond dat dat alle programma’s in deze suite zouden moeten geactiveerd worden zoals de Windows versie. Weet hier iemand meer over?!

Bijdrager
    klaus

Dat is geen gerucht hoor, dat dit naar de mac ook komt. Dat stond in het persbericht van Adobe.

Zo’n groot probleem is dat toch niet.

Bijdrager
    Sisamnes

Software kopen vind ik geen probleem, maar een gebrek aan vertrouwen van wie je het koopt wel. Een van de redenen dat ik van Win naar Mac omschakelde was de activering. Wat krijgen we nou: worden mac-gebruikers nu ook als criminelen gezien? Ze gaan kunnen fluiten naar hun update, alleen uit principe. Acrobat 7 is dus het laatste wat ik van Adobe gekocht heb, zoveel is zeker.

Bijdrager
    DannyR

Wat moet ik me daar dan bij voorstellen?

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”klaus”

Dat is geen gerucht hoor, dat dit naar de mac ook komt. Dat stond in het persbericht van Adobe. Zo’n groot probleem is dat toch niet.

en de regels zijn vrij soepel.
    je hebt dertig dagen de tijd om de software te activeren, en je mag het op twee computers installeren.
    Dus mocht er ooit een computer crashen oid dan kan je het altijd nog op een andere installeren zodat je door kan werken.
    Met een beetje geluk heb je van de activatie weinig last.

En ik vind het eigenlijk wel prima.
    Ik erger me in toenemende mate aan mensen die niet betalen voor hun software, maar wel van zichzelf zeggen dat ze “grafisch ontwerper” of “zelfstandig ondernemer” zijn/

Bijdrager
    Sisamnes

Als er iets mis loopt met je Mac, en je moet je schijf formatteren, dat je dan in de problemen zit en van de goodwill of badwill eerder van Adobe afhangt om je programma’s waarvoor je honderden Euro’s hebt opgehoest weer te kunnen gebruiken. Dat is toch onzin? Waarom leveren ze die software dan niet op een andere manier? bijvoorbeeld op een insteekkaart voor de powerbook?!

Bijdrager
    MacFG

En waar was je dan van plan om mee te werken? Met Quark?

Bijdrager
    Sisamnes

Niet meer updaten, wat anders? Microsoft Office 2004 of Mellel moet je toch ook niet activeren?

Bijdrager
    klaus

kvind het een beetje raar als je uw gebruik van software/os gaat afstemmen op gebruik van activatie of niet.

De activatie is gn teken van wantrouwen tov de koper, maar een manier om mensen tegen te houden het illegaal te gebruiken, daar ligt mss een niet zo duidelijke, maar toch wel aanwezige nuance.

Bijdrager
    Sisamnes

Hoe dan ook, software mag beveiligd worden, maar dan op een andere manier. Bijvoorbeeld met een hardwaresleutel. Ik vind het ergerlijk en bovendien een vorm van schending van de privacy. Als de WIndows installeert krijg je meteen al spyware van Microsoft cadeau. Leuk. Dat wil ik niet.

Bijdrager
    Deskman

Ander vak zoeken. In Nederland moeten alle providers nu mail en dataverkeer gaan opslaan, mobiel telefooonverkeer is ook al grotendeels traceerbaar, imeinummers worden in het telefoonverkeer meegestuurd en Apple controleert regelmatig of je software nog wel up-to-date is. Verder is bijna alles allang van je bekend en wordt je aan alle kanten als crimineel behandeld.

’t is wat.

Ik heb nog wel ivoorkarton, oostindische inkt, rubbercement en tekenhaak in de aanbieding…

Bijdrager
    Freek.

Het is al lang geleden voorspeld…

So what?!

Bijdrager
    Sisamnes

But he is not activating me. Dat ik bespioneerd word, dat zal niet mijn fout zijn. Maar een helpende hand toesteken, mij niet gezien.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Die bewaarplicht is overigens uitgesteld http://www.tweakers.net/nieuws/36929

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”Deskman”

In Nederland moeten alle providers nu mail en dataverkeer gaan opslaan, mobiel telefooonverkeer is ook al grotendeels traceerbaar, imeinummers worden in het telefoonverkeer meegestuurd en Apple controleert regelmatig of je software nog wel up-to-date is. Verder is bijna alles allang van je bekend en wordt je aan alle kanten als crimineel behandeld.

’t is wat.
    .

Ja, maar tegelijkertijd kan je het behoorlijk bont maken vóor ze je opsluiten.
    Vraag maar aan Samir Azzouz
    Al doet vriend Tonino wel alle moeite om te voorkomen dat Peterrrrr R de Vries morgenavond op de teevee uit de doeken gaat doen wat er allemaal nog meer op zijn peecee stond…

Bijdrager
    WOZ

Al doet vriend Tonino wel alle moeite om te voorkomen dat Peterrrrr R de Vries morgenavond op de teevee uit de doeken gaat doen wat er allemaal nog meer op zijn peecee stond…

Oh ? Vertel! Heb je het ondertussen gezien?

En over die activatie; wij hebben een multi-user licentie en eigenlijk nooit problemen daarmee.

If you want to get me started;
    dan moet je eens beginnen over fonts en licenties!
    Dát is pas echt een dikke bende: Sommige fonts mogen niet eens in een PDF, andere weer niet in een flash filmpje op internet! 1 grote ke-le-re zooi. Maar wat wel weer mag is het copieren van de Helvetica, dat Arial noemen en bij je OS weggeven (Windows). Nu is de Frutiger ook al zo gekopiëerd. Dát dan weer wel.

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”WOZ”

[Oh ? Vertel! Heb je het ondertussen gezien?

nee, morgenavond pas, dus inmiddels vanavond.
    Tonino probeert met een kort geding de uitzending te voorkomen.

Bijdrager
    WOZ

Hmm, hoewel ik mijn mac wel eens gebruik om in naar het verleden te reizen, is het niet verstandig er de toekomst mee in te reizen.

Ja, dat emailtje heb ik al-lang verstuurd hoor! En dan snel je klokje terug zetten en versturen…

Bijdrager
    AdobeHenk
    ”DannyR”

Wat moet ik me daar dan bij voorstellen?

Hier staat de FAQ: http://www.adobe.com/activation/faq.html

Henk

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.