28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    Blieper

Adobe CC~ voortdurend voorkeuren en pallets crash

Goedemorgen,

Ik heb al sinds een paar versies, dat de voorkeuren continue worden gewijzigd en dat de palletvensters aan de rechterzijde (standaard) niet willen openspringen. Heb al een keer nieuw systeem geĆÆnstalleerd en InDesign compleet opnieuw geĆÆnstalleerd. Ook de Preferences en de Cashes vervangen, dan ik het wel weer goed, maar het is elke keer wat. Ook de square doos in het lagen pallet zijn regelmatig weg. ’s Morgens als ik opgestart heb willen de vensters gewoon niet openspringen bij de pallets. De ene keer wel andere keer weer niet.

Zijn er mensen die deze euvels ook hebben. Het was ook al bij de twee vorige Sytemen. Ik werk verder met de nieuwste versies.

Op de forums lees ik dat meer mensen van de fouten last hebben, maar het enige dat ik voor oplossing zie is het opnieuw installeren en de voorkeuren herstellen, dat ben ik nu een beetje zat.

Ben benieuwd…

Bijdrager
    SvS

*SvS abonneert op topic*

ik heb vaker geklaagd, ook telkens voorkeuren / palletopties (+indeling) opnieuw moeten aanpassen en dat op 2 Macs. Dus sorry, ik kan je niet helpen, ik kan nu alleen naast jou staan wachten op tips. Ik wil bovendien synchronisatie van prefs terug en evt met backup mogelijkheid daarvan!! Ik heb het inmiddels opgegeven om een perfect indeling te aanmaken op alle apps en op 2 Macs.

Bijdrager
    Blieper

Heeey SvS,

Ik had het liever ook anders gezien, maar het is ’n fijn gevoel dat ik weet dat er meer mensen zijn met dit soort gedoe!!

Ik heb het inderdaad ook op de mac op het werk en thuis, dus het is zeker een issue, dat er iets aan gedaan wordt. Het is ĆØcht niet lekker werken als bepaalde instellingen soms weer weg zijn, zonder dat je ervan op de hoogte wordt gesteld.

Ben er ook van overtuigd dat wij echt niet de enige zijn.

Maar we kunnen alleen maar afwachten inderdaad…:(

Bijdrager
    SponZz

Hier idd hetzelfde probleem, het is tijd Adobe de boel eens goed aanpakken.
    Heb bij Illustrator CC ook regelmatig het probleem dat de ankerpunten niet meer zichtbaar zijn, wat ik dan alleen kan oplossen door alle objecten naar een nieuw document te kopiƫren, waarna alles weer naar behoren werkt.

Bijdrager
    Blieper

Ik werk in InDesign meestal zoals voorheen ‘zonder’ ‘Toepassingskader’, omdat ik dan niet goed bij mijn Bureaublad kan en dat was ik zo gewend, dat ik het meestal meteen uitzet, maar wat me laatst opviel was dat toen ik mijn pallets aan de rechterkant niet kon openvouwen, dat toen ik het ‘Toepassingkader’ aanvinkte (onderaan in het menu Venster), kon ik ze ineens wel openen, erg frusti allemaal:-?

Bijdrager
    bartvdv

Bovenstaande problemen zijn mij echt vreemd. Het is mij nog nooit overkomen dat na het updaten voorkeuren of locatie van paletten opnieuw moeten ingesteld worden. Ik zou het dan eerder gaan zoeken bij sommige plugins.

Bijdrager
    SponZz

Ik maak geen gebruik van plug-ins voor CC, ik werk wel met High Sierra, misschien dat daarin het probleem schuilt.

Bijdrager
    SvS
    SponZz op 29 november 2017

Ik maak geen gebruik van plug-ins voor CC, ik werk wel met High Sierra, misschien dat daarin het probleem schuilt.

En ik geen van beide!
    Dus Sierra en geen plugins.

Bijdrager
    Blieper

Ik maak alleen gebruik van FontExplorer X Pro, maar daar ligt het echt niet aan, vraag aan bartvdv, werk je dagelijks met InDesign?

Moderator
    Mac Daddy

Ik werk dan op Windows met Adobe CC, maar enige wat ik heb gemerkt is het volgende. Een tijd geleden de update van de 2015 naar de 2017 versie gedaan. After Effects vroeg netjes of ik alle preferences etc wilde overzetten. Ik koos ja. Wat ie niet meenam, was de workspaces. En laat after effects nu het enige programma zijn waarin ik eigen workspaces heb gemaakt.

Maar ik begrijp dat Adobe CC op Mac OS dus nu helemaal geen voorkeuren onthoudt? En dat staat los van een update? Gewoon iedere keer als je het programma opnieuw opent, is alles weer terug bij af?

Bijdrager
    SponZz

In mijn geval worden de voorkeuren van de sets die ik zelf heb aangemaakt wel onthouden, maar gaat soms spontaan naar de ‘start’-set.
    Geen groot probleem maar wel irritant.

Bijdrager
    bartvdv

@Blieper: ik werk dagelijks met InDesign 2017.1, de op 1 na meest recente versie onder Sierra.

Bijdrager
    Blieper

@MacDaddy
    Nou, daar komt het onderhand wel op neer, want ik word er echt misselijk van als het telkens gebeurd, omdat je niet met je eigen instellingen kunt werken zo.

Als ik mijn eigen ‘werkgebied’ opnieuw instel, dan doet hij dat ook niet altijd, soms wel, niet leuk dus…

@bartvdv
    Okay, dat heb ik ook gehad deze opstelling, maar daar werkte het ook allemaal al niet naar behoren. Had juist geĆ¼pdatet, omdat ik hoopte van het ge’herstel’ af te zijn.

Bij mijn weten liep het allemaal op Yosemite nog foutloos, daarna begon het geneuzel.

Zit er soms wel aan te denken om daarna terug te gaan, maar daar moet ik even de tijd voor nemen.

Hoop eerlijk gezegd dat er veel meer mensen zich aansluiten aan dit topic met soortgelijke problemen, dat dan een mannetje van Adobe ook hier eens wat gaat rondneuzen, wetende dat er ook al mensen steeds meer naar alternatieven aan het kijken zijn…

Bijdrager
    SvS

Ja ik ook.

Indesign alternatief is nog niet opgestaan.
    Voor Photoshop en illustrator wel.
    Als er een goede opmaaksoftware komt…

Vanuit QuarkXPress ben ik toen juist overgestapt naar Indesign 2.0. Cs 5 was perfect, cs 6 zou goed kunnen zijn, maar ik heb er niet mee gewerkt. Veel mensen zijn bij CS6 blijven zitten, vooral wegens abonnementsvorm die Adobe hanteert sinds CC. Blijf er gerust…….
    En zo te zien is QuarkXPress nog steeds een beetje ouderwets. ?

Bijdrager
    Blieper

Yep… vanuit Quark gelijk toen InDesign uit kwam 1.0 overgestapt, heb ook wel wat problemen gehad, maar daar heeft Adobe ook op gereageerd, toen kon je nog gewoon in Nederland terecht met technische problemen.

Laatste versie die niet in de Cloud zat die je gewoon kon kopen die was perfect Adobe CreativeSuite volgens mij was dat ‘4’

Wil heel graag weer terug naar die versie. Weet dat alles dan terug moet naar idml en dan weer kan openen, maar ik wacht nog even met wat ik precies ga doen, maar iets zal er moeten gebeuren, want hier heb ik echt niet lang zin meer in:-x

Bijdrager
    Carlo

Onder het bewerk menu in InDesign en ook alle andere programma’s is er een optie om je vorige instellingen te bewaren en/of te importeren.

Belangrijk is dat je bij het upgraden je oude versie nog even laat staan. Wat eigenlijk aan te raden is. Dit doe je als je de in de creative cloud app op geavanceerde opties klikt.

grtz

Carlo

Bijdrager
    Blieper

@carlo

Zelfs dan werkt het nog niet. Zoals ik boven al aangaf, heb ik standaard een foutloos setje (na de installatie) die ik terug kan zetten en dan werkt het ook weer allemaal, maar ik ben niet van plan om dat wekelijks te moeten doen. Sorry, te duur pakket voor deze shit…

Bijdrager
    Carlo

Ik heb daar echt geen enkel probleem mee.

Al m’n voorkeuren, werkomgevingen zijn beschikbaar in m’n upgrade.

Snap het niet echt

Bijdrager
    Blieper

Ja, dat heb ik ook gehad Carlo, maar na de hand dan krijg je echt corrupte voorkeuren en dat is hopeloos.

Wellicht heeft niet iedereen dat en heeft het ook te maken met het systeem waar het op draait

Bijdrager
    Blieper

Aah, nou ook weer werk gewoon in m’n eigen workspace en dan gaat het Paginapallet niet open, nou daar wil je toch echt wel bij kunnen. Omdat ik het voorheen ook al schreef heb ik via Venster -> Toepassingkader aan geklikt en toen kon het weer wel. Dat is toch geen manier van werken. Heb het laatst dus op het werk ook zo gedaan en dacht dat het daar aan lag, maar dag later werkte het daar ook weer niet in.

Bijdrager
    Roosje

Blieper,

Wat ben ik blij dat ik nog werk met CS6. Mijn eigen cd heb om elk programma apart opnieuw te kunnen installeren. Ik werk nu in macOS High Sierra zonder problemen. Wacht met smart op Affinity Publisher. Werkt deze gelijk aan InDesign dan ga ik direct over en koop ook Affinity Designer en Affinity Photo. Hoop dat Adobe je situatie inziet en het samen met je kan oplossen. Succes.

Bijdrager
    Blieper

Roosje,

Blijf lekker werken in deze situatie. Ik denk er ook wel aan om terug te gaan, maar dat brengt een hoop werk met zich mee. Ook moet je je bedenken dat over enkele jaren CS6 ook niet meer zal werken op de nieuwste systemen. Dat is ook al een nadeel. Zo zit de commerciƫle markt nu eenmaal in elkaar.

Wat Affinity betreft, daar weet ik van dat daar veel mensen over aan het nadenken zijn, ook daarbij met de kanttekening dat het niet alle facetten kan die InDesign nu kan, men zegt wel dat ze er mee bezig zijn, maar dat moet je ook met een korreltje zout nemen. Eerst zien dan geloven.

Succes met de creatie’s Roosje

Bijdrager
    SvS

Idd ik wacht daar ook al een hele tijd op. Maar laatste geruchten waren dat er niet echt haast mee wordt gemaakt.

Moderator
    Night

En dan vinden ze het gek dat er zoveel gebruikers (mezelf incluis) braaf met CS6 blijven werken… ?

Bijdrager
    Blieper

Jah, zie m’n reactie bij Roosje, ook dat houdt ’n x op… helaas, anders wist ik het ook wel;-)

Bijdrager
    bartvdv

En dan vinden ze het gek dat er zoveel gebruikers (mezelf incluis) braaf met CS6 blijven werken

Eerlijk blijven he. De meerderheid heeft de problemen niet die Blieper en SvS hebben. Als jullie op CS6 blijven werken, dan is dat omdat jullie geen 49,99 euro/maand willen betalen. En Roosje, tja, dat is de kleine-kruideniers-mentaliteit: ‘Ik mag geld verdienen, maar jullie niet.’.

Bijdrager
    SvS

Zolang het gereedschap goed blijft werken… why not?
    Timmerman kan ook mooiste houtwerk timmeren met een oude hamer.
    En grafische hobbyisten willen niet maandelijks betalen voor het opmaken van sportblaadje voor hun naburige clubbie en wat drukwerk voor hun familieleden, dat snap ik ook goed.

Hier gebruik ik bij CC wel de features die niet mogelijk waren in CS 5 (en 6 dus ook niet). Ook nieuwe software zoals Dimensions, dat wordt mooi, hoor. Dus dat is wel voordeel van het gewoon maandelijks aftikken. Altijd nieuwste versie, maar het moet gewoon goed werken en niet de goede, handige dingen eruit slopen zoals dat synchronisatie mogelijkheid als men op verschillende desktops wilt kunnen werken zonder teveel tijd kwijt te raken aan telkens het installeren van gelijke instellingen, die dan opeens gewist worden bij een of ander update.

Bijdrager
    Roosje

bartvdv,

Waarom ben ik een kleine-kruidenier? Wat weet je van mij?

Quark XPress werd een arrogante firma. Menig professional was blij met Adobe. Toen InDesign 1.5 kwam gingen vele collega’s vormgevers direct over. Je ziet nu dat Adobe dezelfde arrogantie aan neemt als Quark. De klantvriendelijkheid nu veel minder is. Los van de mogelijkheden om samen een ‘probleem’ op te lossen. Bij Adobe heb ik elk pakket afgenomen en betaald. Tot het moment dat ik per maand moest gaan betalen. Daar ben ik het niet mee eens. Dat is mijn mening. Respect daarvoor a.u.b.

Gelukkig kan ik het me veroorloven om mijn eigen keuzes te maken. Hoef ik nu daarmee geen geld te verdienen, Zit ik niet zoals Blieper met de gebakken peren. Het zal je als bedrijf maar gebeuren.

Wens dat je net zoveel geld mag verdienen als ik heb gedaan. Kan je van je vak je hobby maken.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.