30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)
  • Q:
    Bijdrager
    Blieper

Adobe CC (Creative Cloud) is online!!

Downloaden dan maar…

Moderator
    Night

Waarom? Ik blijf wel bij CS6….

Bijdrager
    computer space

Zolang er geen fatsoenlijke betaalmogelijkheid is….

Bijdrager
    bartvdv

Vroeg of laat – en dat zal ten laatste op 31 juli zijn – zal ik ook overstappen. Eerder uit noodzaak, omdat ik mij niet kan veroorloven achterop te blijven. Ik zie mij niet nog jaren aan de slag gaan met CS6. Alhoewel ik er nog steeds de voorkeur aan geef, om elk anderhalf jaar de nu nog duurdere update aan te kopen. Maar die mogelijkheid wordt niet meer geboden.

Bijdrager
    polansky

Wat een kul Bartvdv!
    .
    Welke nieuwe features zijn zooooo belangrijk dat je jouw werk niet meer zou kunnen doen?
    Echt werkelijk helemaal geen. Het enige waar jij straks mee te maken gaat krijgen is met compatibility problemen omdat de drukker, je vormgever of andere mensen uit het creatieve beroep wel blijven hangen op CS6.
    .
    Adobe CC is veel te duur met een compleet belachelijke prijsstelling als je het vergelijkt met de VS 200% duurder wel te verstaan en dat is dus niet recht te praten met het gegeven dat het BTW systeem in de US anders werkt.

Bijdrager
    bartvdv

@polansky: dat is toch een vreemde reactie. Waarom is het dan nodig om software te updaten ? Bij elke nieuwe versie komen extra functies die de productiviteit kunnen verhogen. Vroeg of laat kan je oudere bestanden niet meer openen. Vroeg of laat worden nieuwe processoren uitgebracht waardoor software niet meer draait… Rosetta, PowerPC, Intel, … Vroeg of laat moet het bestandsformaat worden aangepast om plaats te bieden aan nieuwe ontwikkelingen en kan je ook niet meer verder. Drukkers en vormgevers leveren al lang geen native-formaten meer aan, maar leveren drukklare PDF-bestanden volgens een bepaalde norm aan. Als je als professioneel niet meer mee wil of niet meer kan investeren in werkmiddelen dan zegt dat al veel over de kwaliteit van het bedrijf. Dus blijf jij bij CS6, dan heb ik daar geen problemen mee.
    .
    Elk anderhalf jaar updaten kost marginaal ongeveer hetzelfde als de prijs van een abonnement.
    .
    Dat software duurder is in Europa dan in de VSA is een bedrijfspolitieke keuze. Elk bedrijf mag vrij zijn prijs bepalen. In sommige landen zijn sommige wagentypes ook veel goedkoper dan in andere. So what. Als je Adobe te duur vindt, zoek dan alternatieven op.
    .
    Wat je vooral nu hoort, zijn de reacties van de huis-tuin-keuken-designers, de internetgeneratie, die het niet meer gratis kan doen (software illegaal downloaden en in het zwart/onder de prijs gaan werken). Maar ondertussen er wel geen probleem mee hebben om geld te besteden aan talloze nutteloze dingen.

Bijdrager
    Shmoo

Nee als jij lekker wilt upgraden en zorgen dat je altijd de laatste versie hebt is dat prima – je eigen keuze.

Er zijn ook mensen die zien dit als investering in hun bedrijf en schrijven dit soort software af op 5 jaar. Tegen die tijd heb je niets gemist, wat je met CS6 kunt maken kun je ook in CS4 maken.
    Alleen allemaal iets sneller, nou als je niet beter weet , dat weet je ook niet wat je mist.

Bijdrager
    TandMac

In mijn opinie misbruikt Adobe ernstig hun machtspositie door voortaan enkel services via cloud aan te bieden.
    Je hebt als gebruiker geen keuze.

Bijdrager
    Shmoo

Nee maar dat heb je bij Apple even weinig dus dat is het probleem niet.

Bijdrager
    polansky

Elk anderhalf jaar updaten kost marginaal ongeveer hetzelfde als de prijs van een abonnement.

Volgens mij is er iets mis met je bedrijfskundig inzicht.

In mijn wereld kostte een upgrade mij €549,00
    Daar kon ik met gemak 36 maanden mee vooruit, zonder dat ik ooit problemen met compatibiliteit ben tegengekomen.

549/36 = €15,25 per maand.

Ik heb de ‘fantastische’ aanbieding van Adobe ook gekregen en wel voor €45,00 het eerste jaar STERRETJE en kleine lettertjes daarna €82,00.
    Waarschijnlijk heb je al over het sterretje heen gelezen, maar daarnaast klopt je bewering ook niet want:

45*12 = €540,00 plus 24*82 = € 1968,00. Daarmee kom je na 36 maanden uit op een bedrag van € 2508,00 ofwel een bedrag van € 69,66 per maand.

Tegelijkrtijd betaal je dus bijna 5 keer zoveel als voorheen, hoezo marginaal meer?

Jij mag dat uiteraard heel normaal vinden. Ik vind het schandelijk en gebruik maken van je monopolipositie. Met dit soort bedragen in het vooruitzicht, zijn er binnen een aantal jaar vast wel softwarehuizen die een kwalitatief gelijk product kunnen leveren.

Ik hoop inderdaad van ganzerharte dat Adobe niet slaagt in deze vorm van afperserij.

Quark was dood – Lang leve Quark… Jammergenoeg is er (nog) geen fatsoenlijk alternatief voor Photoshop.

-Aanvulling-
    Als jij denkt dat Adobe hiermee illegale versies tegengaat, den ik dat je kortzichtig bent.
    Ik gok op een week of 6 a 8 voordat de licentiemodule is gekraakt. De software staat immers op je computer. Het enige onderdeel in Adobe’s cloud is je licentie. Zodra je die module gepasseerd hebt kun je gewoon de updates downloaden die op je computer worden geinstalleerd. Het hele woord ‘cloud’ is bij Adobe daarmee alleen een marketing term.

Kijk ook nog even naar deze stumpert die zich CEO van Adobe mag noemen, maar een fatsoenlijke vraag niet fatsoenlijk weet te beantwoorden. http://m.youtube.com/#/watch?v=juM46ny1WhM&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DjuM46ny1WhM

En hier nog een link waarom Creative Cloud niet zo’n geweldig idee is om zo te omarmen: http://m.youtube.com/watch?feature=related&v=s-hYc_SEDqw

Bijdrager
    bartvdv

Misschien moet je eerst maar eens leren lezen wat er staat en met de juiste cijfers leren rekenen.
    .
    Eerste jaar: 12 x 24,59 euro/maand (voor CS6-eigenaars) + tweede jaar 12/2 (anderhalf jaar is 18 maanden) x 61,49 = 664,02 euro (incl. btw) en dan mag ik daar nog 21% btw van aftrekken.
    .
    Een monopoliepositie is het pas als er geen alternatieven voor handen zijn, want er is nog Quark, iWork, PagePlus, PageStream, XPP, enz. En alternatieven zijn er ook voor Illustrator en Photoshop.
    .
    En verder heb ik nog geen enkel valabel argument gelezen. Het enige dat ik lees is boosheid om een speeltje dat afgenomen wordt?

Bijdrager
    polansky

Dan heb jij toch echt een andere mail gehad Bart.
    Want ik kan zeer goed lezen. Terwijl jij niet zo goed kunt rekenen.
    De prijs van 24,59 is enkel voor Photoshop en niet voor de gehele creative cloud suite mister.
    .
    Maar goed als jij graag genaaid wordt door Adobe laat je dat dan lekker gebeuren.
    Er komt een moment dat je een keer de boel gaat doorrekenen en merkt dat je nu veel duurder uit bent dan in het verleden.
    Of zo’n moment dat je het toch een beetje boven de pet gaat groeien en je later nooit meer je oude projecten kunt openen omdat CC weer wat gewijzigd heeft met de bestandstructuur.
    .
    Niet later roepen dat je dan op de blaren zit hoor!:P

Ooh en als jij denkt dat Photoshop een speeltje is voor de meesten zit je er denk ik aardig naast.
    Mensen die het als ‘speeltje’ zien zouden namelijk uberhaubt geen photoshop kopen, die weten de torrents echt wel te vinden.

Bijdrager
    jesper211232

En torrents komen er zeken weten ook met CC, er is volgens mij nog geen eén programma geweest dat niet gekraakt kon worden.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    bartvdv op 18 juni 2013

Een monopoliepositie is het pas als er geen alternatieven voor handen zijn

Maar je kunt best als een monopolist gedragen terwijl er toch alternatieven zijn. Microsoft is bijvoorbeeld in 2001 door een rechter veroordeeld voor het hebben en misbruiken van een monopolie op x86-besturingssystemen* — terwijl je toch niet kunt zeggen dat Microsoft de enige ter wereld was die toen zulke besturingssystemen maakte. Adobe heeft een vergelijkbare machtspositie: het overgrote deel van de grafische industrie e.d. gebruikt Adobe-software, en de andere uitgevers spelen een beetje mee in de marge.

* Ja, dit vonnis is inderdaad in hoger beroep vernietigd, maar feit blijft dat Microsoft volgens die eerste rechter een monopolie had.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou daar nog niet zo heel zeker van zijn want ze hebben nu wel degelijk iets ingebouwd dat controleert of de verbinding geldig is geweest binnen X dagen. Als dat niet het geval is start de app niet.

Dat is wat anders dan checken of een serienummer klopt en een script blokken dat verbinding maakt om dat nummertje te controleren.
    CC bestaat al heel erg lang , en Adobe Muse + Edge Anitmate zijn erg gewilde apps maar ook alleen verkrijgbaar via de Creative Cloud en op dit moment nog steeds nergens illegaal te downloaden.:)

Adobe heeft vast wel hun research gedaan dus verwacht niets op de korte termijn.

Bijdrager
    polansky

Zeg Blieper,

Photoshop CC kon toch niet gekraakt worden vanwege de cloud?
    Zoek dan gelijk even op een beetje torrent site naar “Adobe Photoshop cc 14 Final Multilanguage Chingliu”

De Windows versie is dus welgeteld al na 1 dag gekraakt….

Bijdrager
    Blieper
    polansky op 19 juni 2013

Zeg Blieper,

Photoshop CC …..

Pardon… Why me…:D

Bijdrager
    MouseMighty

Creative Cloud prijzen Nederland:
    CS3 en later (tot en met CS5.5), schaf nu het volledige pakket aan voor €36,89 per maand
    CS6-klanten kunnen het volledige pakket aanschaffen voor €24,59 per maand
    CS3 en later, schaf nu de losse app aan voor €12,29 per maand.

Dus…

Leuk voor je dat jij 36 maanden met een versie doet en dus een (of meer) upgrade(s) overslaat maar zo kan je niet (meer) rekenen. Sterker nog, imho, mag je als CS3/4 gebruiker blij zijn dat je voor deze instap prijs meemag ipv de € 61,49 per maand voor nieuwe gebruikers (ja ook al heb je CS of CS2 dan ben je gewoon een nieuwe gebruiker). Waarom, omdat ik bijvoorbeeld elke upgrade wel aangeschaft heb. Overigens is dat echt niet zoveel geld als je denkt hoor. Zet maar eens een potje op je bureau en gooi daar elke dag geld in wat je bijvoorbeeld aan 2 koppen koffie zou spenderen. Binnen een upgrade cyclus heb jij het geld bij elkaar en als je er ook nog je geld mee verdient heet dat een investering. Ik neem aan dat je ook niet zit te werken op een Performa of een G3 of wel?

Dat een Windows versie van Photoshop CC gekraakt is… nou woohoo doe er op je Mac je voordeel mee. Vooral ook zonder bugfixes en updates, daar gaat het namelijk nou net om. Een van de redenen van Adobe om over te stappen op dit CC model is het feit dat ze dus continu kunnen blijven innoveren en de gebruiker, jij dus, direct kunnen voorzien van nieuwe features zodra ze klaar zijn. Wil je ze niet? Vindt je het wel best? Koop dan (of blijf bij) CS6 en laat de rest van de wereld die verder gaat ook in zijn waarde. Oh en over compabiliteit met drukkers etc? PDF blijft PDF;-) En je kan een InDesign document gewoon nog als .idml opslaan voor een lagere versie. Of alles dan nog werkt, tja da’s je eigen risico of dat van je klant/drukker.

Bijdrager
    KarelWillem

…Dat een Windows versie van Photoshop CC gekraakt is… nou woohoo doe er op je Mac je voordeel mee. ..

Vrijwel de hele Mac-suite is al gekraakt online.

Bijdrager
    Blieper

Suite of Cloud? :-p
    Kan me ook allemaal niet zoveel schelen of het gekraakt is ik heb hem met licentie op me Maccy staan en hij draait als een tierelier. PhotoshopCC… binnen 2 sec opgestart

Bijdrager
    MouseMighty
    KarelWillem op 21 juni 2013

Vrijwel de hele Mac-suite is al gekraakt online.

Nou, hang de vlaggen uit…. Ik draai CC op 2 machines, 2 Mac’s en op elke van die Mac kan ik het ook onder Windows draaien en in elke taal die ik wil, zonder bugs, incl elke update/upgrade die ik wil. Zonder poespas en servers blokken en weet ik veel wat. Laat lekker gekraakt zijn voor die stumpers van een zolderkamerpiloten of de “pro’s” die zich zo zielig voelen omdat ze nu geen versie kunnen overslaan… “Ik moet een introductieprijs want ik heb CS gekocht!” Ja CS 1… da’s 10 jaar oud… lekkere trouwe klant van Adobe ben je dan.

Toen CS6 kwam, alweer een jaar geleden kwam ook CC. Je had al op je vingers kunnen natelllen dat dit de weg van Adobe zou worden. Goed, ik had zelf ook nog een CS7 verwacht en dan misschien bij CS7_>8 naar CC maar Adobe was eerder. Ondertussen zijn er meer dan 700.000 CC members. Denk je nou echt dat Adobe nu wakker gaat liggen van die paar mensen die nog steeds huilie-huilie blijven doen?

1 update voor alle programma’s en de gekraakte versie is weer nutteloos.

Bijdrager
    Shmoo

Dat doen ze goed van 500K naar 700K in minder dan twee maanden tijd.
    http://www.adobe.com/aboutadobe/pressroom/pressreleases/201305/050613AdobeAcceleratesShifttotheCloud.html

Miss. moet je je bron nog eens checken want dat zijn 4.250 betalende activeringen p/dag.
    Lijkt me een beet veel..

Bijdrager
    MouseMighty

In dat bericht hebben ze het ook al over “more than half million” en die bron was Adobe ergens op twitter/fb/ via envagelist. Precieze plek weet ik niet meer en ach dan zullen het er 680.000 zijn. Het worden er alleen maar meer als de introductieprijstermijn bijna ten einde loopt.

Bijdrager
    KarelWillem
    Blieper op 22 juni 2013

Suite of Cloud? :-p…

CC bedoel ik uiteraard.

Verwarrende zooi ook.:)

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik ben het eens met Polansky dat wat bartvdv in de 4de post schrijft overdreven onzin is.
    CS6 kan nog zeker een aantal jaren mee, CS2 was voor ons al meer dan genoeg, maar dankzij mensen zoals bartvdv zijn wij ook telkens weer genoodzaakt om aan heel die circus mee te doen.
    Binnen 1 a 2 weken als een versie uit is hebben wij al te maken met mensen die een nieuwe versie bestanden aanleveren.
    Veelal zullen dit gedownloade versie zijn heb ik dan het gevoel, terwijl wij ons blauw moeten betalen aan updaten terwijl het onzin is.

Bijdrager
    bartvdv

@Pivni Pes: je weet duidelijk niet waar het over gaat als je beweert dat mensen zoals ik jou ertoe verplichten om up te graden. Upgraden, daar kies je zélf voor!. Mocht je tot de professionelen behoren, dan twijfel ik sterk aan jouw vakkennis, want je zou moeten weten dat er al meer dan 10 jaar PDF-bestanden worden uitgewisseld; native-bestanden uitwisselen is een zeldzaamheid geworden. En als ik even snel zoek en jouw eerdere draadjes lees dan wordt mijn vermoeden bevestigt.
    .
    Verder zijn er genoeg bedrijven die wél gebruik willen/kunnen maken van de nieuw functies die beschikbaar zijn/komen. Als jij die niet nodig hebt, blijf jij dan maar gerust bij je CS2.
    .
    Ik vraag mij dan bijvoorbeeld wel af waarom je OS7 wil installeren, nieuwe computers aanschaft, enz. 50 euro per maand uitgeeft aan een iPhone abonnement waar je – zoals de overgrote meerderheid van de gebruikers – alleen maar mee belt of spelletjes mee speelt. Oh ja, natuurlijk, omdat het gratis is. Het verbaast mij niet dat ons economisch model om zeep is. Alles moet gratis, zelfs betalen voor je werkinstrumenten is er teveel aan. Als CC dan toch zo makkelijk te hacken is, waar maken jullie je dan druk over ?
    .
    Het enige dat ik onthou van alle reacties over CC, is dat er een groep gebruikers is die jaren heeft geprofiteerd van de gratis/gestolen software en nu boos zijn omdat ze niet meer mee mogen/kunnen spelen.

Bijdrager
    Pivni Pes

bartvdv, lul toch niet zo ongelooflijk dom uit je nek man.

Bijdrager
    MouseMighty

Bartvdv heeft vol-ko-men gelijk!

CS 1: September 2003
    CS 2: April 2005
    CS 3: April / Mei 2007
    CS 4: Oktober 2008
    CS 5: April 2010
    Adobe melde dat ze vanaf versie 5 elk jaar een versie gingen uitbrengen.
    CS 5.5: April 2011
    CS 6 (en Creative Cloud): April 2012
    CC: Juni 2013

Op zich is het best grappig dat er veel mensen zijn die over dit “nieuwe” model klagen maar aan de andere kant zijn dat ook mensen die liever sneller een nieuwe feature hebben omdat de klant iets nieuws wil (html5/DPS/ePub) dan elke 12-24 maanden erop moeten wachten (oude model). Je krijgt dus van Adobe wat je wil, ook nog goedkoper en dan is het toch niet goed.

Even beetje kort door de bocht hoor, als je nu nog in het bezit van CS3/4 en je zou nu naar CS7 (die niet bestaat) willen ben je niet een interessante klant voor Adobe. Althans puur als business gezien, je hebt immers 3 versies overgeslagen dus zo graag wil je niet. Je kan er je redenen voor hebben maar je kan Adobe niet kwalijk nemen dat ze voor trouwe en nieuwe klanten kiezen en jou dus “achterlaten”. Ik kwam ergens commentaar tegen van iemand die het belachelijk vond dat er voor hem geen introductieprijs was. Hij was tenslotte wel in het bezit van CS(1)! Tja….

Feit is dat Adobe nu echt bewust kiest voor de pro’s en niet de amateurs die zo nu en dan “iets” met Photoshop etc doen of in het weekend wat in elkaar draaien. Klinkt niet aardig maar dat heet zaken doen.

Adobe tools zijn niet voor de consument punt Die zijn er voor de pro’s punt Als je als amateur toch kiest voor Photoshop dan kies je daar bewust voor. En als hobby? Elke hobby kost geld, nou Photoshop kost dan €25,- per maand. Kies maar en anders neem je toch Photoshop Elements, niks mis mee. Of je gaat naar Aperture of Pixelmator. Wat moet een amateur trouwens met CS4/5/6? Over dure hobbies gesproken….

Laat ik het zo zeggen, het is nu meer dan een jaar oud (ja Creative Cloud is gelijk begonnen met CS6) dus als je nu dacht ja ik ga lekker naar CS7, dikke pech en had je maar beter op moet letten.

Als jij als pro dit abonnement niet aankan/aandurft dan zit je in de verkeerde business. Als jij genoeg hebt aan CS2 maar je klanten leveren in nieuwere versie aan is dat JOUW PROBLEEM en niet van je klanten die wel verder willen. Lekker is dat dat omdraaien van jou, ja maar zij kopen een nieuwe versie nou moet ik ook. Of werk je nog op Performa’s / PowerMac G3 ?

Bijdrager
    Pivni Pes

Tsjonge, met vet gedrukte tekst “punt” roepen, kan haast niet anders dat je een professional bent.

Goed gereedschap is duur en dat van Adobe is zeker goed gereedschap, maar wat heb je er aan als je er niet mee kan werken.
    Maar aangezien jullie gelijk vooraan willen staan met de laatste versie, dan kan het niet missen dat jullie wel de super pro’s zijn.

Respect, respect hoor…………….

Tsja, wie ben ik om hier wat van te zeggen, ik ben immers de stumperige zolderkamer piloot met maar een amateurs bedrijf welke net iets ouder is dan een kwart eeuw, 17 mensen in dienst waarvan er 4 op de studio, tijdens de crisis tijd alleen maar geplust.

Stumpers.

Bijdrager
    Pivni Pes

Voor de duidelijkheid:
    Ik heb alleen maar mijn mening gegeven wat ik er van denkt, dit staat mij vrij om dat te doen.
    Wat ik minder fijn vindt is dat ik gelijk als minder wordt gezien en dat er aan mijn vakkennis wordt getwijfeld.
    In het grafisch vak zijn er meer stromingen dan alleen maar design of offset wereld.

Wij design-en vrijwel niks, wij krijgen bestanden aangeleverd van onze klanten en die maken wij druk klaar voor de reclame-, vlak-, textiel druk.
    Het klinkt misschien arrogant, maar in ons vakgebied zijn wij verdomd goed en horen wij echt wel bij de top.
    Van jullie (MouseMighty en Bartvdv) weet ik dat niet, want ik ken jullie alleen maar via deze site, ik kan dus niet over jullie oordelen of veroordelen.
    Wellicht zijn jullie in jullie vakgebied super professioneel, maar voordeel mij niet op basis van jullie vakkennis en of een aantal berichten van mij op dit forum.

Wij gebruiken geen CS2, maar CS6 en ja, wij slaan meestal een versie over omdat de extra functies meestal door ons niet worden gebruikt.
    Wat betreft PDF, ik weet niet precies hoe lang, maar het zou snel al 10 jaar zijn dat wij het PDF formaat hanteren voor intern gebruik en naar onze klanten toe.
    Onze klanten echter leveren van alles aan, AI, EPS, CDR, DOC, PPT en zo voort, onze klanten krijgen hun bestanden van hun klanten.
    Dit is altijd een drama geweest en dat zal ook zo blijven, het meeste is dan toch AI wat wordt aangeleverd en al heel snel is dat de nieuwste versie.
    Als wij vragen het bestand op te laten slaan als een oudere versie, dan wordt dat al snel als gezeur gezien waardoor wij worden verplicht om over te stappen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.