6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

Adobe CC instabiel na recente updates?

Hier Mojave op de Mac. Dan kregen de Adobe CC apps deze week allerlei updates.
    Prima, maar… het valt mij op dat niet alles even stabiel werkt binnen Adobe Photoshop/Indesign sins de updates. Het is best vervelend. Ik vraag me af, of er meer mensen zijn die dat ook deze week ervaren.

Bijdrager
    bartvdv

Neen, niks van gezien, het draait prima.

Bijdrager
    polansky

Geen last van Indesign, Photoshop en Illustrator werken hier prima.

Bijdrager
    McJohn

Hier ook geen issues.

Wat bedoel je concreet met “instabiel”. … crashes of gewoon véél strandballen?

Indien crashes, kan het deactiveren van fonts (als je bv software als FontExplorer X Pro of Suitecase Fusion gebruikt) af en toe wel eens een oplossing brengen.

Bijdrager
    SvS

Dank je. Nee, alles gelijk gebleven.

Hier geen font-software. Zou dat nog steeds problematisch zijn soms? Alleen Apple Lettertypecatalogus gebruik ik en die van Adobe CC zelf.

Nou, meer dat software van adobe prompt afsluit. Kan ik opnieuw opstarten. Regelmatiger bewaren dus bij photoshop.

Bijdrager
    McJohn

Fonts zijn al erg lang een doorn in het oog soms als het op gebied van stabiliteit aankomt. In een ideale wereld werkt iedereen met .otf maar helaas is dat niet altijd het geval. Fonts kunnen ook “breken”, het zijn tenslotte gewoon bestanden die worden aangesproken wanneer noodzakelijk.

Uit ruime ervaring weet ik dat slecht fontbeheer (niet dat jij dat persé doet hoor) kan zorgen voor problemen met grafische pakketten als Adobe CC en de versies daarvoor. Met slecht fontbeheer wil ik concreet zeggen dat 3000 fonts actief laten staan niet OK is. Ook geen fonts laden vanaf een server of zo, maar locaal op je Macintosh HD gebruiken.

Wat ook nog soelaas kan brengen zijn de preferences van Adobe Photoshop es weggooien, dan maakt Photoshop een nieuwe aan wanneer je eerste keer de software opstart.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.