11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Afroman

Adobe Bridge, waarom?

Voor school gebruik ik voorlopig Bridge enkel voor het importeren van foto’s en het aanmaken van een mappenstructuur.

Ik zie ook dat je keywords en IPTC kan toevoegen aan je foto’s en documenten. Maar waar is Bridge verder goed voor? Voor mij is het gewoon een Finder/verkenner van Adobe.

Bijdrager
    Sascha

Dat is het ook. Het verzameld al je bestanden en maakt, kort gezegd, een brug (bridge) tussen al je Adobe programma’s.

Meer info op: http://www.adobe.com/nl/products/bridge.html

Bijdrager
    Hanton

Ik blijf het een onhandig en traag programma vinden.
    Kan er gewoon niet aan wennen, krijg het niet mijn vingers.
    Misschien ligt het aan mij maar heb dit met geen enkel ander
    Cs 5 pakket…:)

Bijdrager
    Afroman

Nee precies, want in mijn ogen is een mappenstructuur in Verkenner/Finder ruim voldoende. Zo pakt die namelijk ook de documenten die ik nodig heb.

Bijdrager
    MichMich

+1. Ik vind het uitsluitend een irritant bijverschijnsel.

Bijdrager
    casperrrrrrr
    Bijdrager
    Renzsz

Het is enorm handig als je een map met veel foto’s hebt zodat je direct à la iPhoto scalable thumbnails hebt met alle randinformatie ernaast. Daarnaast kun je gewoon alle Adobe bestanden previewen, .ai .indd enz.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik gebruik het nauwelijks. De enigste reden dat ik het gebruik is vanwege de mogelijkheid om een JPEG te openen in het Camera RAW venster van PS. Als ‘brug’ vind ik het een wankele, slingerende hangbrug… (Mooi pakket hoor dat CS, maar die Adobe logica he?)

Bijdrager
    Afroman

Scherp van Renszs is dat je dan inderdaad InDesign documenten kan previewen. Maar goed. PSD en AI bestanden worden ook al ge-previewd.

Bijdrager
    rdesign

Ik gebruik het voornamelijk om in één keer een heleboel PSD’s om te zetten naar JPEG. Verder kan je met Bridge instellen day in elk Adobe programma het zelfde kleurprofiel geladen wordt. Als grafisch vormgever / webdesigner is Bridge dus wel super handig.

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik gebruik Bridge tegenwoordig eigenlijk zelden.
    Te traag / te log. Er zitten wat handigheidjes in Bridge, maar het geheugengebruik en de de traagheid ervan, vind ik een ramp.
    MediaPro is prettiger in het gebruik en het werkt sneller.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.