8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager

Adobe Bridge helpvol?

Hallo OMT’ers,

Ik werk nu al een tijdje in Photoshop en foto’s die ik heb gemaakt, sleep ik gewoon van mijn camera naar een map op mijn mac en open ze vanjit daar.
    Het opslaan van bestanden doe ik ook op deze manier.

Voor de gebruikers van Bridge onder jullie; wat heeft Bridge nog toe te voegen aan mijn manier van werken?

Bedankt!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Even kort door de bocht:
    Een volledig aan te passen interface voor het navigeren door je materiaal en het beheren ervan. Verder kan je functies als contactsheet en watermerken toepassen.

Voor de vormgever die het hele CS pakket gebruikt heeft Bridge nog meer toegevoegde waarde. Namelijk die van kleurbeheer, registratie, updates en andere zaken.

Bijdrager
    Dr. op 10 maart 2011

Even kort door de bocht:

Een volledig aan te passen interface voor het navigeren door je materiaal en het beheren ervan. Verder kan je functies als contactsheet en watermerken toepassen.

Voor de vormgever die het hele CS pakket gebruikt heeft Bridge nog meer toegevoegde waarde. Namelijk die van kleurbeheer, registratie, updates en andere zaken.

Dankje voor je reactie!
    Ik werk inderdaad ook met andere programma’s uit de CS, maar daar doe ik niets met foto’s. Daarvoor hoef ik het denk ik niet te doen, maar ik ben wat meer informatie gaan op zoeken over Bridge en hrt heeft inderdaad wel wat voordelen, vergeleken met het handmatig werken met mappen..

Bedankt voor de tip!

Bijdrager
    McLoe

Voor mij als fotograaf heeft Bridge geen toegevoegde waarde. Maar er zullen vast fotografen zijn die dat anders zien. Dus: ontdek het zelf!

Bijdrager
    marcomarum

ik gebruik bridge ook niet, het normale openen van bestanden bevalt me prima!

Bijdrager
    MouseMighty

Vanuit Bridge foto’s, logo’s etc via sleur en pleur naar PS, AI en/of ID is toch wel makkelijk.

Bijdrager
    Afroman

Dat is precies wat Maddox zegt. Een Creative Suite gebruiker ziet hier meer voordelen van in.

Bijdrager
    MouseMighty

Al gebruik je het alleen voor PS (incl. bv aanpassen van metadata) dan kan je het ook overzichtelijk(er) houden. Mind you, heb het nu niet over mensen die bv ook nog Aperture en/of Lightroom gebruiken:wink:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.