12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Fr33k

Adobe Audition via Parallels

Beste forum leden,

Vorige week was ik op bezoek in een mac store (premium reseller) en was zeer onder de indruk van de Apple Systemen en uiterraard van het virusvrije OSX. Dit forum heb ik ondertussen veel doorgelezen, enkel loop ik nog steeds vast op een veel gebruikt programma “Adobe Audition”. Dit zeer professionele programma is (momenteel?) helaas nog niet gemaakt voor de Mac, en ik wil deze toch blijven gebruiken, dus om eventueel over te stappen van PC naar MAC moet ik daarvoor een oplossing zien te vinden.

Zelf dacht ik dat het misschien mogelijk is, Windows XP via parallels te draaien, en Adobe Audition daar te installeren, zodat ik niet nog steeds mijn PC moet blijven gebruiken, echter.. weet ik niet of dit allemaal wel normaal werkt, zoals het hoort te werken.

Overigens maak ik gebruik van een, Terratec Phase 24FW deze is te gebruiken voor zowel een PC als een MAC, maar ik vraag mij dus sterk af, of via Parallels, deze hardware wel fatsoenlijk werkt, aangezien parallels een virtuele pc omgeving genereerd.

Een andere oplossing is natuurlijk ‘bootcamp’, maar dan moet ik steeds rebooten, en daar zit ik niet op te wachten :?

Nu is dus de vraag…: zijn er reeds mensen hier die er ervaring mee hebben? en het reeds getest of zelfs ook al zo gebruiken?

PS. gelieve geen tips voor alternatieve programma’s voor Audition, het programma koste mij een fortuin, en alternatieve mac programma’s zijn (momenteel) nog niet zo functioneel als Audition.

Bijdrager
    www.project-euh.com
    ”Fr33k”

… het virusvrije OSX……Windows XP via parallels te….

Je hebt wel door dat die Windows XP in Parallels wel last heeft van virussen en dergelijke?

Ik ken audition niet zo goed, maar het is volgens mij wel een programma wat veel eist van je systeem, dus het lijkt mij dat de performance in parallels zienderogen achteruit gaat.

Bijdrager
    Fr33k

Ja ik weet dat Windows wel virussen kan krijgen, maar ik wilde dus puur enkel Audition gaan gebruiken via parallels of bootcamp, en alles wat met internet te maken heeft in Windows (denk aan LAN) “disable”, waardoor dus de kans op virussen zeer klein is, en “kwaadwillige gebruikers” mijn XP installatie niet kunnen bereiken van buitenaf :wink: . Dus je krijgt dan een kale installatie van XP met enkel Audition, en de benodigde drivers voor de geluidskaart, updaten van windows zit er dus ook niet bij :evil:

Bijdrager
    Nikita

Even inhaken hierop; ik heb even op de site van Adobe gekeken en daar staat Soundbooth (uit het CS3 pakket) als mogelijk alternatief voor Audition. Als ik de site van Adobe mag geloven, kan je het ook als een apart pakket kopen voor 199 dollar (o.i.d.), dus zonder Photoshop etc.

Hier de site van Soundbooth: http://www.adobe.com/products/soundbooth/
    En hier de vergelijking: http://www.adobe.com/products/soundbooth/compare/

Bijdrager
    Fr33k

Hoi Nikita,

Die links had ik inderdaad zelf ook al gevonden, echter zit er wel degelijk verschil tussen die twéé programma’s. Soundbooth is meer voor dagelijkse dingen, Audition is toch echt professioneler, met meer functies waar ik dagelijks gebruik van maak.

Misschien moet ik Adobe maar eens bellen, of ze misschien even willen opschieten met een versie voor de MAC :D

Bijdrager
    Nikita

Ja, ik zie het nu ook. Toch jammer…

Bijdrager
    jackybe67

Waarom eens niet langsgaan bij reseller om dit te testen. Werk met een tekenprogramma 2020 design en voor ik mijn imac 24 gekocht had, ben ik het programma daar gaan testen. Werkt trouwens voortreffelijk in parallels !!!!!

Bijdrager
    Fr33k

Hoi jackybe67,

Dat is inderdaad ook wat ik ga doen als mensen het hier niet weten :D ik wilde niet direct zo brutaal zijn om van alles mee te nemen naar de winkel, want de externe geluidskaart moet dan ook mee, daarvan wil ik ook zeker weten of het allemaal goed werkt.

Maar goed, eventjes afwachten nog, of hier misschien wat mensen zitten die het ook weten.

Bijdrager
    Joss

Ondanks dat je eigenlijk geen andere programma’s wilt, ben ik tch zo vrij er 1 te noemen. Kijk eens naar ProTools van Digidesign. Dat is ooit op de Mac begonnen en lijkt de inspiratiebron te zijn geweest voor de voorlopers van Audition, voordat die door Adobe werden gekocht.
    Dit programma is voor geluidsnabewerking het meest gebruikt in professionele omgevingen. De eenvoudige versies vallen qua prijs ook nog wel mee.
    http://www.digidesign.com/index.cfm

Veel succes!

Bijdrager
    4eyez

als je heel veel geluk hebt vind je op het net misschien nog een versie van CoolEdit (syntrillium) die op mac werkt. Zelf ben ik er ook onlangs naar beginnen zoeken. Ik wil namelijk af van mijn pc voor audio editing en heb toch nog niet direct een waardig alternatief gevonden voor Audition op mac. Meestal wordt er naar Peak of Audacity verwezen maar ik ben daar toch niet voor volle 100% van overtuigd. Laat alleszins horen hoe het bij de reseller geweest is.

Bijdrager
    hitcher

Sinds twee weken gebruik ik de volledige versie Soundbooth voor editting van mijn radiovoicetracks die ik met Garageband heb opgenomen. Soundbooth heeft m.i. veel betere mogelijkeden voor mastering etc. Voorheen gebruikte ik al een public beta.

Aanvankelijk gebruikte ik hiervoor Audition maar ik heb het geluk dat ik maar een enkel spoor nodig heb. Dit is t.o.v. Audition m.i. het grootste manco van Soundbooth. Er is slechts een spoor.

De support van Adobe is superieur. Ik heb nu online 3 vragen gesteld en had meteen antwoord van een programmeur. Dit zie je zelden bij een grote firma zoals Adobe. Hulde!

Het programma bevalt trouwens ook prima. Misschien wat prijzig voor een stand-alone pakket maar veel uitgebreider dan de concurrentie.

Bijdrager
    The JM

Fr33k, ik zat met hetzelfde probleem. Nu heb ik Audition 2.0 en 1.5 via parallels draaien, en werkt perfect. Je merkt wel dat het op een guest-OS draait, dus je moet soms langer wachten bij zware bewerkingen. Maar verder is het een perfecte oplossing, ik ben er zeer tevreden over.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.