6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    hitcher

Adobe Audition 1.5 en Pro Tools 7 een vraag voor de freaks!?

Bij het afmixen van mijn stem heb ik een goede setting in Adobe Audition gevonden. Dynamics processing en dan Powerdrums. Je krijgt dan een soort Veronica-achtig geluid. Het vervelende is dat ik dan mijn mp3 over moet zetten op mijn windows systeem en ik liever met mijn apple verder werk in Pro Tools. Heeft iemand enig idee hoe ik dit geluid in Pro Tools 7 kan benaderen. Ik ben aan het experimenteren geweest met de compressor/limiter settings in Pro Tools maar het blijkt niet eenvoudig om dit geluid te reproduceren.

Bijdrager
    joostovermars

Wat je vertelt klinkt als een tamelijk extreme vorm van compressen/limiten. wat je kunt doen is in audition de instellingen van de powerdrum compressie opschrijven: threshold, ratio, attack & release, en die dan in protools invullen in de compressor/limiter. maar deze zal nooit exact hetzelfde klinken. experimenteren dus.

Je kunt het ook eens in garageband proberen. dat heeft allerlei presets met namen als “male radio voice” die een vergelijkbaar effect hebben.

Bijdrager
    Tundra

Een veronica-achtig geluid…
    veel geluidspuristen zouden zich omdraaien in hun graf als je dat goed noemt.

Ik ben met je eens dat het voor sommige stijlen muziek erg cool kan zijn om je vocals helemaal op te fokken. Wat voor stijl produceer je als ik mag vragen?

Bijdrager
    hitcher

Tundra ik produceer radioprogramma’s via een internetstream. Niet echt een geluidspurist dus.

Joost, de truck die jij aandraagt heb ik geprobeerd. Klinkt inderdaad heel anders. Hiernaast is de ratio in Audition 999:1. Dit kan ik niet in Pro Tools instellen. Kom niet verder dan 100:1. Is hier misschien een oplossing voor.

Met de presets in garageband heb ik al geexperimenteerd. Deze hebben “het” geen van allen. Ook de instellingen van de AUcompressor in garageband uitgeprobeerd. Ook hier nog niet echt succes gehad.

Bijdrager
    joostovermars

100:1 of 999:1 maakt niet uit, in beide gevallen gaat het om pure limiting. experimenteer dus met threshold en attack eb release tijden. maar dan nog, elke copressor/limiter klinkt weer iets anders…. het pompende geluid dat je zoekt kun je echter wel degelijk maken met de protools compressor. heb je hiervan al de laatste versie (dynamics III) ?

Bijdrager
    hitcher

Nee Joost ik draai nu de demo versie M-Powered. Hier zie ik maar 1 compressor-limiter. Geen dynamics 3.

Ik moet de volledige versie nog kopen. Dat doe ik echter pas op het moment dat ik zeker weet dat ik krijg wat ik zoek. Anders is het zonde van mijn 300 euro.

Voor de controle van het programma lijkt mij de door jouw gebruikte Project I/O van M-Audio aantrekkelijk. Heb ik het goed als ik zeg dat de acht ingangen mono zijn. Het is wel vervelend dat ik geen goede stereo oplossingen kan vinden. Telkens loop ik tegen het mono probleem op bij al dit soort apparaten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.