3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    disruption

Adobe Acrobat 7 Pro Probleempje converten. (OPGELOST)

Hoi iedereen.

Ik heb gistere effe adobe acro pro 7 binnengehaald, en zit met een vraagje.

Als ik files opmaak in macWord en op het “Convert to pdf”, en “Convert to PDF & Mail” icoontje duw(foto1), krijg ik een irritante popup die zegt dat ik eerst een adobe printer of dergelijke moet installeren. (foto2). De printerconfig springt dan open in de doc en toont de printerlijst.(foto3).

Is het niet mogelijk gewoon de driver te installeren, want ik heb op mn Macbook geen printer aangesloten. Ik hoef deze pdf’s ook niet noodzakelijk steeds uit te printen. Het is geprefereert door mn profs om al de werkjes edm in pdf te krijgen..

Een pdf file createn vanuit acrobat rechtstreeks lukt blijkbaar ook niet. Als ik een “create pdf from file” selecteer krijg ik elke x een pop up die zegt dat de codering niet juist is.. (foto4)
    Extensie aanpassen leidt tot net hetzelfde..

Foto1 :

Foto2:

Foto3:

Foto4:

Ps : zit met Macbook 13″, 1.83ghz intel dual c, 1 gig Ram.
    Heb gezocht op het forum maar niets specifiek gevonden over dit probleem.

mvg

J

Bijdrager
    MacTS

Ik had jouw probleem laatst ook. Waarschijnlijk omdat ik voor het eerst een Word-document converteerde naar PDF. Ik heb het als volgt op kunnen lossen.

Klik in jouw venster (foto 3) op Adobe PDF 7.0 en klik op Toon info. Je ziet dan een venster met Printerinfo. Kies vervolgens in het bovenste keuzemenu voor Printermodel. In het venster daaronder kies je voor Adobe. Daaronder staat Modelnaam en kies je voor Adobe PDF 3016.102 en Pas de wijzigingen toe. Het zou dan moeten werken.

Bijdrager
    disruption

Edit: probleempje opgelost, en het werkt perfect! had een probleem met de install van de distiller , effe herinstalled en alles loopt lekker.

hartelijk bedankt macTS!

mvg

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.