3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    minne

Administratorwachtwoord uitschakelen

Ik gebruik mijn Mac (OS 10.2.4) als enige, en maak dus totaal gebruiker van de mogelijkheden om met meerdere gebruikers de computer te gebruiken. Ik heb dan ook geen wachtwoord ingesteld, zodat ik bij het opstarten niet hoef in te loggen, en ik ben zelf logischerwijs Administrator.

Heel vaak als ik echter een update of programma installeer, dan vraagt ie weer om m’n Admin-wachtwoord. Voor mij betekent dat dus gewoon dat ik op Enter druk, en dan gaat de installatie gewoon verder, maar ik erger me er dood aan. Kan dat vragen naar een Admin-wachtwoord niet op de een of andere manier helemaal uitgezet worden?

Moderator
    Adriaan Mol

Ik weet eigenlijk niet of dit mogelijk is, bij de structuur van UNIX en veiligheid van Mac OS X is het nodig dat applicaties zonden wachtwoord geen toegang kunnen krijgen tot bepaalde files en directories.

Het is aan te raden dit gewoon zo te laten staan. Daarnaast, ik neem aan dat je niet 10x per dag een nieuw programma installeerd?

Adriaan

Bijdrager
    Mako

Installeerd is met een t…En je kunt zelfs als admin standaard inloggen, maak eerst een admin wachtwoord aan (klik eens op zoek), en verwijder daarna je user-account. Kan al jaren in unix, geen gedoe met sudo pico enz….Als je niet weet wat wel en niet mag in unix, doe het dan alsjeblieft niet…..

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.