15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Anoniem

Administratie software voor mac dat werkt icm ING

Mensen,

Ik sta sinds vorige week ingeschreven bij de kvk. Nu heb ik een zakelijke bankrekening aangevraagd bij de ING, en wil een boekhouding starten op mijn mac.

Zijn er programma’s die automatisch de bij- en afschrijvingen van ING binnenhaalt, en toont op mijn mac?

Alvast bedankt,

Groeten,
    Roland

Bijdrager
    leaf

Bijdrager
    Bor

De Macfan brengt die toch uit? Macgirobankbase ofzo heet het geloof ik.

Bijdrager
    leaf
    Anoniem

Hmm.. Ik zal hier vanavond eens even naar kijken.

Heb zojuist ook zitten kijken naar project-management programma’s e.d. en ga wss Filemaker Pro aanschaffen. Dit programma werkt wel in combinatie met fmp 7 & 8, maar er zitten verder geen bestanden bij voor fmp 10.
    Weet iemand of dit wel werkend is te krijgen?

Suggestie’s voor andere boekhouding-programma’s (en eventuele gebruikerservaringen) die samenwerken met de ing zijn uiteraard welkom:)

Bijdrager
    edpannelap

Het gaat er niet om of je software werkt met de ING maar of dat nuttig is.

Als je een behoorlijke hoeveelheid bij/afschrijvingen per week verwacht (enige tien tallen) dan is het nuttig. in alle andere gevallen is het veel verspilde moeite. Als je een simple boekhouding hebt kan dat echt het snelste en simpelste op een kladblaadje…
    de meeste boekhoudpakketen zijn pas interesant als je heel veel abonnementen hebt of een grote omzet met personeel etc..

mijn advies neem een accountant en laat die het allemaal lekker uitzoeken. kun je je concentreren op hetgeen je goed in bent. Stuur je gewoon een keer per kwartaal al je facturen, uitgaves en een overzicht van je af en bij schrijvingen naar je accountant en hij/zij zorgt er ook nog voor dat je belasting aangifte lekker laag is…

Moderator
    Poezenbeest
    ”edpannelap”

mijn advies neem een accountant en laat die het allemaal lekker uitzoeken. kun je je concentreren op hetgeen je goed in bent. Stuur je gewoon een keer per kwartaal al je facturen, uitgaves en een overzicht van je af en bij schrijvingen naar je accountant en hij/zij zorgt er ook nog voor dat je belasting aangifte lekker laag is…

Wat je zelf kan doen, moet je zelf doen… een boekhouder (een accountant is niet nodig) werkt net zo goed, als jij gewoon lijsten aanlevert met de transacties… de bonnen kan hij altijd nog zien. De keuze voor een goede boekhouder, zou ik via de kennissenkring doen… Ik zou een boekhouder nooit uit de Gouden Gids of het telefoonboek halen, want er zijn meer slechte, dan goede…

Een simpele boekhouding is gewoon in Numbers te maken, ik had destijds de mijne in Excel gemaakt. Een ander pakket, dat het bekijken waard is, is Bento. Zolang je alleen maar verkoopt en inkoopt in Nederland, kan je zelf ook gewoon je btw-aangifte doen, die is niet zo moeilijk, de IB-aangifte zou ik wel aan de boekhouder overlaten. Speciale software is niet nodig, net zo min als voor je bankgegevens… je bankafschriften zijn genoeg.

Anoniem

Hmm.. Een boekhouder zie ik op dit moment nog niet zo zitten aangezien ik dat zelf ook wel bij kan houden (kost tevens een hoop geld).. Mocht ik er op dat moment niet uitkomen, dan kan ik als nog een boekhouder in handen nemen.

Wat betreft de boekhouding, ik heb al naar Bento (&filemaker) gekeken, maar de dingen die ik ermee wil doen zijn slechts een fractie van wat je met de programma’s kan, en dus feitelijk verspilt geld…

Er zit dus niet anders op dan gewoon via de ING data op te halen en te verwerken in een spreadsheet.. :)..

Bijdrager
    edpannelap
    ”rolandpeelen”

Hmm.. Een boekhouder zie ik op dit moment nog niet zo zitten aangezien ik dat zelf ook wel bij kan houden (kost tevens een hoop geld).. Mocht ik er op dat moment niet uitkomen, dan kan ik als nog een boekhouder in handen nemen.)..

Zoek even bij je vrienden en bekenden naar een boekhouder.
    kost je +/- 1000,- per jaar maar levert je rust op en als hij zij een beetje goed is ook nog een heleboel aftrek posten waar je zelf nog nooit aan gedacht zou hebben. Zeker als je ook nog eens je belasting aangifte van je partner meeneemt is er een hoop winst te boeken. En dat is weer meer dan die 1000,- dus betaald dit zichzelf terug….
    ik gebruik zelf nu iProfit op de mac maar we zijn de eerste paar jaar gewoon lekker in excel bezig geweest met een accountant en dat heeft altijd (tien jaar) simpel en goed gewerkt.

success.
    p.s. Wat voor een bedrijf ben je begonnen??

Bijdrager
    maridd

Kijk eens op http://www.naanab.nl.
    Werkt echt geweldig!
    Maridd

Bijdrager
    chrisja

Dag Maridd, Bedankt voor je tip. Ik zoek ook een boekhoudprogramma dat ik op de mac kan gebruiken.Ik kende Naanab niet; site ziet er goed uit. In het forum op de site worden nogal wat bugs/probleempjes gerapporteerd, maar ja daar is een forum dan ook voor. Is er iemand met ervaring met dit programma?
    Ik ben een beginnende gebruiker wb dit soort software; ben net gestart met uitproberen van MacGiroBase. Voegt Naanab iets toe?

Bijdrager
    maridd

Hallo Chrisja,

Je laatste vraag eerst: Ja, Naanab voegt zeer veel toe. Om te beginnen ziet het er prachtig uit, maar het is ook zeer gebruiksvriendelijk en biedt heel veel mogelijkheden, eigenlijk te veel om op te noemen. De gerapporteerde bugs zijn voor het grootste gedeelte opgelost en ik heb er bovendien niet zoveel last van. Degene die er verantwoordelijk voor schijnt te zijn (ene Alexander) is snel in het oppikken van signalen en lost ze vrij snel op voor zover ik kan zien.

Maar de simpelste manier om dat uit te vinden is natuurlijk de gratis versie downloaden en het bekijken. Ik weet bijna zeker dat je er net zo blij van zult worden als ik ben nu. Zo heb ik dat ook gedaan, en al na 15 minuten ermee werken heb ik een licentie aangeschaft en ben dik tevreden. (overigens 1 van de weinige keren dat ik mijn geld er dik voor over had!}

Voordat mensen zich allerlei dingen gaan afvragen: ik heb geen enkele connectie met dit bedrijf, ik preek dus niet voor eigen parochie. Ben gewoon een enthousiaste gebruiker sinds 1 week, en ik vindt het jammer dat het programma niet echt goed is te vinden bij google zoektermen onder “MAC”, maar daarvan heb ik de moderator al op de hoogte gesteld. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat het programma niet zo bekend is en er niet veel macfans gebruik van maken (nog niet althans). Ik draag graag mijn steentje bij om dit te veranderen!

Groet, Mar

PS: Laat even weten wat je er van vindt.

Bijdrager
    chrisja

Ha Maridd, Dank voor je snelle reactie. ik ga ermee aan de slag en laat horen wat ik ervan vind.

Bijdrager
    chrisja

Dag Mar,
    je hebt idd niets teveel gezegd. Ik was enigszins huiverig door de naam (Banaan?), maar de site zag er betrouwbaar uit en jouw advies gaf de doorslag: een prachtig programma. Ondanks de stralende zon kon ik me er niet van losrukken; heb nu aardig te pakken hoe het werkt en al 2 jaar van 1 rekening ingevoerd.
    Het werkt allemaal soepel en stabiel, ziet er mooi uit, goede uitleg en gemakkelijk toegankelijk voor een leek als ik. Ook mooi dat je telkens nog posten kunt veranderen en anders indelen; handig voor de chaoten onder ons.

Zonder meer een pakket dat ik ga aanschaffen en onbegrijpelijk dat Naanab niet meer bekendheid heeft bij Mac-gebruikers.
    Zeer bedankt dus:)

van Chrisja

Bijdrager
    maridd

Beste Chrisja,

Fijn dat ik je van dienst kon zijn. Ik kon me er inderdaad ook niet van losrukken. Een tip: steek er niet teveel werk in voordat je de licentie hebt – wat overigens wel snel gaat – want je kunt de accountnaam “voorbeeld” niet wijzigen. Dus voor een ander account met jouw naam zou je alles opnieuw moeten invoeren. Voor mij was dat geen probleem overigens, het is leuk om te doen. Volgens mij is dit iets dat nog wel eens zal veranderen (is al aangemeld geloof ik als gebruikers-wens op het forum).

Vriendelijk groet,

Mar

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.