7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Switched

Admin username & password veranderen

Hi allemaal,

Ik wil graag de naam van mijn admin account, de naam van mijn pc en het wachtwoord van het admin account veranderen. Is dit te doen zonder mac osx opnieuw te installeren?

Bijdrager
    Josebo.

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van een nieuw account aanmaken en die de admin rechten geven…

Bijdrager
    Switched

maar kan ik dan dezelfde programma;s gebruiken als die op eerdere account staan geinstalleerd?

Bijdrager
    Josebo.

Ik weet het niet zeker, maar ik geloof het wel ja. Je moet alleen wel al je bestanden gaan overzetten naar het nieuwe account!

Bijdrager
    leaf

sudo su
    password

Bijdrager
    iJoost

Maak gewoon een nieuw account, geef het beheer rechten en log er eens op in. Dan kun je zelf zien wat je krijgt. Bevalt het neit dan flikker je ‘m weer weg. Het kost geen geld of zo… gewoon doen. In twee minuten klaar.

En de naam van je computer kun je gewoon aanpassen in de Systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    dspiers

Meeste programa’s worden geinstaleerd op je Mac voor alle gebruikers. Sommige geven je de keuze of je ze will installeren voor alle gebruikers, of voor alleen de actieve home directory.

Daar hangt het van af wie de programa’s kan gebruiken als je een nieuwe account aan maakt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.