8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    morli

Admin berichten programmatje

Hallo,

Sedert kort ben ik actief als beheerder van het mac gedeelde van ons bedrijf. Niet dat ik een volleerd mac gebruiker ben (daarvoor is oa. deze site een handige hulp).

Ik ben momenteel op zoek naar een programmatje dat ik kan gebruiken om de gebruikers een bericht te sturen om bv. aan te geven dat er een server wordt herstart enzo. Je zou kunnen zeggen, stuur hen gewoon een e-mail maar een heel deel collega’s check z’n mail niet constant waardoor ze dan plots hun server connectie verliezen en ik telefoontjes krijg ondanks mijn mail.

Het programmatje zou een bericht moeten sturen naar geselecteerde Mac’s (op IP of zo) waarna het bericht altijd op de voorgrond komt met een ‘ok’ of ‘sluit’ knop.
    Het is ook zo dat enkel ik een bericht zo mogen kunnen sturen en de anderen ontvangen.
    Bestaat dit voor mac?

Alvast bedankt voor eventuele suggesties.

Bijdrager
    Pieterr

Dit zijn redelijk gedateerde programma’s dus of ze (nog) werken zul je zelf even moeten testen:
    DropCopy
    LanOSD

(bron)

Bijdrager
    jpeeters

Je kan met Growl ook al ver geraken denk ik. Het enige waar je zal moeten oplossen is het netwerk wachtwoord (zodat ze dit niet kunnen bekijken/aanpassen).

http://growl.info/documentation/exploring-preferences.php

Moderator
    Night

Gezien je gecombineerde Mac/Windows omgeving kom ik maar uit op 1 oplossing:
    QuickPopUp

LAN berichten versturen voor Mac OS7-9, OSX, Windows 95/98/Me/2000/XP en Linux.

Voor wat betreft het alleen mogen ontvangen van de gebruikers en jij het alleenrecht om te verzenden; ik denk dat dat wel ergens ingebakken zit in de instellingen.

Bijdrager
    iNsane

Ik maak zelf veel gebruik van Growl om inkomende telefoontjes (inclusief adres) in beeld te krijgen op het moment dat ik op m’n thuisnummer wordt gebeld.

Je zou bijvoorbeeld een kleine webinterface kunnen (laten) bouwen waarmee je berichten stuurt.

Bijdrager
    morli
    ”iNsane”

Ik maak zelf veel gebruik van Growl om inkomende telefoontjes (inclusief adres) in beeld te krijgen op het moment dat ik op m’n thuisnummer wordt gebeld.

Je zou bijvoorbeeld een kleine webinterface kunnen (laten) bouwen waarmee je berichten stuurt.

Alvast bedankt voor de info hierrond.

iNsane: wat bedoel je precies met een kleine webinterface bouwen? Bedoel je dat ik in dreamweaver iets kan maken (kleine website) met daarin een tekstvak om tekst in te typen en een ‘send’ knop? Waar moet je het bericht dan naartoe sturen?

thanks!

Bijdrager
    iNsane
    ”morli”
    ”iNsane”

iNsane: wat bedoel je precies met een kleine webinterface bouwen? Bedoel je dat ik in dreamweaver iets kan maken (kleine website) met daarin een tekstvak om tekst in te typen en een ‘send’ knop? Waar moet je het bericht dan naartoe sturen?

thanks!

In principe wel ja, al komt er wel een stukje PHP bij kijken. PHP zorgt er uiteindelijk voor dat er verbinding wordt gemaakt met de werkstations en levert het bericht af.

Bijdrager
    morli
    ”iNsane”
    ”morli”
    ”iNsane”

thanks!

In principe wel ja, al komt er wel een stukje PHP bij kijken. PHP zorgt er uiteindelijk voor dat er verbinding wordt gemaakt met de werkstations en levert het bericht af.

ik maak er eens werk van deze week. of op z’n minst een pogin tot:-)

thx

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.