7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ketsjap

Adium – zelf alias invoeren maar toch nickname kunnen lezen?

Ik gebruik al een hele tijd Adium. Ooit had ik voor al mijn contacten een custom alias aangemaakt, om die verrekt lange nicknames een halt toe te roepen. Maar af en toe zou ik toch wel willen zien wat voor nickname iemand heeft.

Is het mogelijk een custom-alias toe te kennen, maar dat het toch nog mogelijk is de “echte” nickname van je contacts te zien op een of andere manier?

Bijdrager
    foobar

volgens mij, maar kan nu niet controleren: selecteer een contact en doe command-i (info tonen)

Bijdrager
    formulefan

je kunt instellen dat hij eerst de naam moet geven die jij hebt verzonnen en dan de nickname.
    Ik zal ff zoeken waar, maar het kan wel.

Bijdrager
    formulefan

bij weergave -> weergave naam contact -> Allias (gebruikersnaam) of gebruikersnaam (allias).
    Dat zocht je toch?

Bijdrager
    DK master

als je gewoon je muis lang op een contact houdt krijg je de nickname te zien:)

Bijdrager
    Floriaan
    ”DK

als je gewoon je muis lang op een contact houdt krijg je de nickname te zien:)

Jah dat was bij eerst ook, maar ik heb dan iets met de instellingen gedaan en nu doet ie het niet meer:?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Floriaan”

Jah dat was bij eerst ook, maar ik heb dan iets met de instellingen gedaan en nu doet ie het niet meer:?

Voorkeuren -> Gevorderd -> Contact lijst -> Toon tooltips voor contactinformatie (en dan eventueel ook “Als Adium op de achtergrond is” aanvinken).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.