10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Adium vraagje!

Ik gebruik nu al jaren msn messenger van microsoft en heb tot nu toe altijd geen gezeik gehad. werkt prima en veel functies die de meeste mensen missen heb ik niet nodig. Toch wil ik graag overstappen naar adium. wel even wat vraagjes over.

Als ik in adium een groep aanmaak en contacten toevoeg dan zie ik in msn van microsoft later ook netjes mijn verandering. Verwijder ik op de msn van microsoft de map en plaats ik het contact naar een andere groep en open daarna adium weer dan zie ik de groep nog wel staan die ik ooit heb aangemaakt. in hoeverre kan ik vertrouwen dat nieuwe contactpersonen als ik deze in adium toevoeg later op een andere msn versie van microsoft of wie dan ook weer te zien zijn. ik zie het als een soort syn.

en kan ik net als msn van microsoft ook mijn contacten opslaan?

Bijdrager
    sasquatch

ik weet het niet precies, maar de groepen die je maakt in adium gelden ook voor contacten uit andere services (google talk, aim, enz) binnen adium. daarom neemt ie die niet mee in je msn account, als je die in het msn programma opent. Adium neemt oorspronkelijk bij eerste inlog wel de groepen mee uit je msn account.

En ja, je kan erop vertrouwen dat contacten in je account blijven als je ze toevoegt. Voor groepen gaat het alleen iets anders.

Bijdrager
    Rail

Ik heb net vandeweek een keer msn op de mac geprobeerd en wat met groepen zitten prutsen. Gevolg is dat de helft van alle contacten uit adium is verdwenen.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter
    ”Rail”

Ik heb net vandeweek een keer msn op de mac geprobeerd en wat met groepen zitten prutsen. Gevolg is dat de helft van alle contacten uit adium is verdwenen.

Dus messenger is betrouwbaarder voor mijn contacten dan adium?

Bijdrager
    macosxfreaky

het schijnt zijn er wel nog wat probleempjes met de nieuwe adium

ik ben van adium overgestapt naar microsoft msn

Bijdrager
    Rail

Ik heb Adium inmiddels grondig verwijderd (AppZapper) en opnieuw geïnstalleerd waarna alle contacten weer tevoorschijn kwamen. Werkt nu weer probleemloos.

Bijdrager
    iJeroen

Al je contacten blijven hetzelde op elke computer, de groepen syncen bij mij ook. Ik gebruik Adium vooral, msn eigenlijk niet meer. Sinds de nieuwe Adium update heeft het gewoon veel leukere functies en werkt het allemaal wat mooier. Dus Adium kun je gewoon gebruiken.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Ja, alleen blijven groepen een probleem. Als ik de groep in messenger verwijder dan blijft hij in adium gewoon staan en als ik in messenger de contact uit een groep haal dan is hij op adium helemaal verdwenen dus werkt nog niet helemaal. Op zich geen ramp als je maar 1 pc gebruikt, maar heb hier een imac en een macbook en me vrouw blijft liever messenger gebruiken van microsoft.

Bijdrager
    iJeroen

Da’s apart, als ik hier inlog op Adium heb ik precies hetzelfde (met groepen etc) als op msn, wat ik ook toevoeg of verwijder.

Bijdrager
    Erich

Ik heb via MSN groepen aangemaakt (omdat ik via Adium er niet uit kwam)
    Als ik vervolgens Adium opstart , zie ik 3 groepen wel en 1 niet.. Hoe kan ik makkelijk groepen maken in Adium?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.