6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Schipperenzot

Adium Smiley vraagje

Dag mannekes,

Ik was op zoek naar smiley’s voor Adium X en ben terechtgekomen op deze site:
    http://www.adiumxtras.com/

Ik heb een aantal pakketten gedownload en succesvol geinstalleerd.

Wanneer ik ze wou gebruiken tijdens het chatten met een andere msn-gebruiker kon deze de smiley’s niet zien.

Nu vroeg ik mij af of er extra smiley’s bestaan voor adium die door alle gebruikers kunnen gezien worden.

Grtz

Bijdrager
    Rickje

Uitgaand ondersteund Adium zover ik weet de standaard MSN smily’s en daar houdt het ook op. u kunt dus heel veel smily packs installeren maar dat zal enkel voor uzelf zijn.

Inkomend worden persoonlijke emoticons (van een Messenger gebruiker) wel goed weergeven.

Bijdrager
    PimPamPet

Adium iconen die door beide Adium-gebruikers ge├»nstalleerd zijn, worden door beiden gezien. Probleem is alleen dat de adium extra’s niet te installeren zijn door/voor PC gebruikers. Sommige chatprogramma’s (alternatieven: Mercury en aMSN) hebben soms de mogelijkheid om (net als de PC-ers) zgn. Custum Emoticons aan te maken en te versturen. Dat is eigenlijk waar je naar op zoek bent.
    Adium verstuurt de emoticons tijdens het chatten niet als inline plaatjes, maar als code die hoort bij een emoticonset en verwijst naar ├ę├ęn emoticon binnen die set. Als de ontvanger die set niet heeft, gaat ie niets zien ├│f een emoticon die hoort bij een set die hij/zij al heeft.
    Succes

Bijdrager
    Schipperenzot

Ok, bedankt voor de reacties.

Dit is jammergenoeg de zoveelste ongunstige wisselwerking tussen mac en pc.

Ach ja, toch heb ik bijlange geen spijt dat ik een mac heb.

Bijdrager
    erwinh
    ”Schipperenzot”

Ok, bedankt voor de reacties.

Dit is jammergenoeg de zoveelste ongunstige wisselwerking tussen mac en pc.

Nu heb ik geen exotische emoticons geïnstalleerd, maar ik heb toch echt het idee dat als een PC gebruiker met MSN alternatieve emoticons verstuurd naar een andere gebruiker die deze niet geïnstalleerd heeft staan deze ook niet ziet. Of wel?

Bijdrager
    LighScan

Toch wel hoor. Althans met Messenger for Mac en aMSN toch. Met AdiumX geen ervaringen. :roll:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.