4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    iPod Jimmy

Adium niet af te sluiten na vastloper

Hoi,

Sinds een maand ofzo heb ik last van het volgende probleem. Wanneer ik Adium opstart loopt ie op een gegeven moment vast, en is ie niet meer af te sluiten, forceer stop werkt niet, killall Adium in terminal ook niet, zelfs activity monitor met forceerstop werkt niet. Nu heb ik hetzelfde probleem met andere programma’s binnen deze maand nu ook, maar na herstart werken ze wel weer naar behoren. Alleen Adium werkt nooit. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Misschien ligt het aan eyeTV, dat heb ik aangeschaft en toen kreeg ik die problemen, heeft iemand daar ooit iets over gehoord?

bvd

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Zie je bij het afsluiten de strandbal cursor?
    Dit betekent dat een of ander proces erg veel CPU tijd vraagt.

Open activiteitenweergave en sorteer de lijst op volgorde van hoogste CPU gebruik.
    Als er iets bij zit dat steeds (of reeds) erg veel CPU tijd vraagt dan de rest selecteer dit dan en klik op info
    Kijk nu ±15 min. naar het getal achter “poorten”
    Gaat dit getal gestaag omhoog? Dan kan dit de oorzaak zijn.

Inactief
    Anoniem

Ik weet niet welke versie van Adium X je hebt?
    Maar Adium X is recent geupdate naar 1.3.2, zie hier wat er is verbeterd.

Hier staan instucties hoe je een bug kan melden bij Adium X.
    Maak een trac account aan etc.

Verder is het vaak handig als je je OS (bijvoorbeeld: 10.5.5), welke Mac (specificaties) vermeld en over welke andere programma’s dat ook doen.

Bijdrager
    arri
    ”hendrik

..Dit betekent dat een of ander proces erg veel CPU tijd vraagt…

een strandbal geeft aan dat de interface van het betreffende programma geen ‘cpu-tijd’ meer krijgt. dat hoeft niet persee gepaard te gaan met een hoog cpu-verbruik.
    bij genetwerkte programma’s als adium betekent het meestal dat een connectie niet netjes is gesloten of (nog) niet is geopend, en het programma daarop wacht. dat kan een bug zijn, of gewoon een slecht implementatie van de software..

je kunt eens proberen alle adium prefs weg tegooien en accounts opnieuw aan te maken

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.