16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    fje89

Adium, leuk! Maar hoe?

Hallo hallo iedereen,

ik heb net nieuwe imac,
    enne ik zit beetje msn uit te probere.. a msn vond ik wel goed.. alleen ging traag.. en werkte uitzende webcam niet.
    Toen Mercury geprobeerd.. werkt wel.. ma traag en stom:P

En ik wist dat iedereen zoo razend populair is over Adium, dus ik ging dat downloaden.
    Werkt goed, ziet er goed uit. Ik wil nog wel even proberen of ik die webcam plugin (flash ofzo) kan uitvoeren, en dat dat ook goed werkt.
    Maar ik snap nu nog niet zo veel van Adium.

Een paar vragen zijn:
    – Ik zie geen link naar me live inbox staan, hoe en waar kan ik dat vinden?
    – Als iemand zich aanmeld krijg ik geloof ik een stom geluidje, maar geen pop up ofzo, dus ik zie niet wie er zich aanmeld.
    Hoe moet ik dit fixen? Ik had al wel iets gezin bij gebeurtenissen over geluiden aan en uit. ook zag ik daar bij staan Growl, ik weet niet wat het is. Alleen het werkt geloof ik niet?

– Hoe zit het met de offline berichten die iemand stuurd als ik er niet ben. Kan ik dat ergens aan zetten ofzo? of zien?

Alvast bedankt! en ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
    Dankjewel!

Bijdrager
    G-Force

Offline messaging werkt nog niet in de huidige versie en Growl moet je zelf installeren.:)

Bijdrager
    Rickje

De webcam functie van Adium gaat via een externe site. (Die plugin) Een andere methode is zover ik weet nog niet voor Adium.

Heb zelf ook pas een iMac (2.4 Ghz met Radeon 2600 Pro 265 mb) en ik draai hier aMSN. Heeft soortgelijke opties als Mercury maar ondersteund webcam (ingebouwde) wel heel erg goed. Offline berichten werken goed. Nickname+Persoonlijke naam werkt ook goed. Heeft meer opties dan Adium en draait prima.

http://www.amsn-project.net/

Bijdrager
    fje89

Ja aMSN gebruikte ik eerst ook, alleen die was langzaam, en soms wat onhandig, en webcam doet het niet meer ( iets met router)

Maar is dat flash based plugin van Adium niet zo goed dan? Hoezo dan?
    Bedankt!:D

Bijdrager
    Rickje

Dat flash based vond ik echt niks. Dan moet je een beetje vanuit je browser met een ander videochatten.
    Vindt het persoonlijk echt geen goed alternatief. Daarnaast schaam je je toch dood als je een vriendin vraagt om haar cam aan te zetten en dan moet je via een browser gaan cammen. :? :wink:

aMSN werkt gewoon prima bij mij. Webcam ook. En heb verder nog niet eens aan porten gezeten. :)

Bijdrager
    fje89

Ok ok!

Dan moet ik toch maar weer is goed aan de aMSN hoor ik!
    Bedankt!

Bijdrager
    sypie
    ”fje89″

Een paar vragen zijn:
    – Ik zie geen link naar me live inbox staan, hoe en waar kan ik dat vinden?

Die link is er ook niet. Adium laat niet zien of er nieuwe mail is. Stom misschien maar het is zo.

”fje89″

– Als iemand zich aanmeld krijg ik geloof ik een stom geluidje, maar geen pop up ofzo, dus ik zie niet wie er zich aanmeld.

Het geluidje van Adium kun je uitzetten of veranderen in de voorkeuren er van.

”fje89″

Hoe moet ik dit fixen? Ik had al wel iets gezin bij gebeurtenissen over geluiden aan en uit. ook zag ik daar bij staan Growl, ik weet niet wat het is. Alleen het werkt geloof ik niet?

Growl is een preference pane die je in de systeemvoorkeuren weer terug kunt vinden. Growl werkt voor meer dingen dan Adium. Twitteriffic werkt er ook goed mee. In de Growl voorkeuren kun je aangeven hoe lang, waar en hoe de popup er uit ziet van een melding van een ingesteld programma.

”fje89″

– Hoe zit het met de offline berichten die iemand stuurt als ik er niet ben. Kan ik dat ergens aan zetten ofzo? of zien?

Ik krijg altijd wel offline berichten, het werkt dus wel.

Bijdrager
    Joid

Die link is er ook niet. Adium laat niet zien of er nieuwe mail is. Stom misschien maar het is zo.

Adium is ook gewoon een chatclient, waar je onder andere MSN mee kan gebruiken. Het is geen vervanging van MSN.

Growl, ik weet niet wat het is.

Growl is een notifier. Het geeft je informatie/alerts zodra er iets aan de hand is met een van de programma’s die jij gebruikt, en die Growl kent. Adium is een van die programma’s, er zijn ook diverse andere programma’s die Growl kan gebruiken om jou te informeren.

Bijdrager
    Joid

Het is geen vervanging van MSN.

Geen 100% vervanging van MSN Messenger bedoel ik. Of hoe dat tegenwoordig ook mag heten.

Bijdrager
    TheM4inframe

Offline berichten werken uitstekend met Adium.

Bijdrager
    G-Force

Dat ligt er aan wat je verstaat onder offline berichten. Want als iemand mij een bericht stuurt terwijl ik offline ben ontvang ik het bericht pas wanneer ik inlog op Windows Live Messenger… Ik kan wel een bericht naar iemand sturen die zijn status op Offline weergeven heeft ingesteld.

Bijdrager
    Bor

Als ik inlog in een “echte” MSN / Live messenger springen er meteen 10 vensters open:P

Bijdrager
    disruption
    ”Joid”

Toch wel.

Adium/Preferences/Account aanklikken/Options/Email: check for new mail aanvinken.

Vanaf je inlogt verschijnt er een popup met notificatie van je nieuwe mail.
    Kan je kiezen: Launch Mail of open Mail in browser.
    Zie onderstaande screens

Bijdrager
    CMD-Z

cool, dat wist ik niet!

Bijdrager
    fje89

Ik bedoelde inderdaad de offline berichten die je krijg terwijl bijvoorbeeldje helemaal niet op de computer bent of op msn.
    Dat ondersteund adium dus niet?
    Jammerjammer!

Bijdrager
    jakeh

Gewoon MSN vervangen is blijkbaar erg moeilijk. Gewoon contactenlijst, webcam, mic en mail notifier heb ik nog niet in een client kunnen vinden. Mercury werkt oke, Adium heeft geen webcam. En iChat, dat heeft verder niemand:(

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.