3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Tee Loo

Address Book loopt vast op importeren adres regel uit CSV

Ik heb het voor elkaar gekregen een CSV file te maken om te importeren naar Address Book
    Een willekeurige tabel heb ik in Numbers geimporteerd. Vervolgens ge-exporteerd (CSV). Deze doet het niet voor import Address Book.
    Dus de extentie veranderd in .TXT dan geimporteerd in Pages. Daar alle ; vervangen door Tabs en toen geexporteerd als Plain Text (niet RTF).
    Deze uiteindelijk txt file kan ik gebruiken om te importeren in Address Book.

ECHTER:
    Address Book geeft je een mooi overzicht en instellings mogelijkheid om de velden te assignen naar Address Book velden. Hierbij kun je ook het adres toevoegen. Echter zodra ik adres selecteer dan begint Address Book een “zandloper” te vertonen. Deze gaat in den eeuwigheid door…
    Na veel poekelen, heb ik uitgevonden, dat iets niet goed gaat met de adres regels of de assignment hiervan (address, City, Postal Code ….)

Zodra ik het adres achterwegen laat (do not import) en de rest wel assign, gaat alles goed.

Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing?

thnx!

Bijdrager
    Tee Loo

Opgelost!

“It happens most likely, if the address format (in Preferences/General) is set to a non-US country. Try setting the Address Format to “United States” and re-do the import.”

Hierna heb ik geen problemen meer!;-)

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=7465355&#7465355[/b]

Bijdrager
    Kristof

Hallo,

Ik heb hetzelde probleem, ik wil een ledenlijst (exel) importeren in adresboek maar dit lukt niet.
    Ik heb de adresnotatie op “verenigde staten” gezet maar ook dit helpt niet.
    Hoe hebt U dit probleem opgeslost?

Dank,

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.