7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    dani64

Firefox: add-ons

Ik wilde vragen of iemand mij advies kan geven aangezien ik niet zo handig ben met mijn laptop. Ik gebruik altijd safari en heb net firefox
    weer eens gebruikt. Deze gaf aan dat add-ons mogelijk problemen veroorzaakt. Het gaat om een java plugin en een silverlight plugin. Deze heb ik vervolgens uitgeschakeld. Is dit genoeg of kan ik de plugins het beste verwijderen voordat ik een nieuwere versie download.

Hoe zit dat trouwens bij safari? Ik heb daar bij beveiliging activeer java uitgezet. Activeer plugins en activeer java script heb ik wel aangevinkt. Misschien dat iemand mij antwoordt kan geven op voorgaande vragen. Alvast bedankt.

Bijdrager
    valandil

Silverlight gebruik ik zelf niet en is dus uit/verwijderd.
    De Java plugin zou ik gewoon updaten en gebruiken dus geactiveerd houden, ze kunnen al geactiveerd geupdate worden in beide browsers.
    Tenzij je bewust met reden Java uit hebt natuurlijk.
    Hopelijk zijn dit de antwoorden die je zocht

Bijdrager
    dani64

bedankt voor je reactie! Bij mijn java en silverlight plugins staat een uitroepteken dus die heb ik uitgeschakeld. Ik neem aan dat dit oudere versies zijn die voor problemen zorgen. Ik kan ze wel laten staan maar heb het idee dat ik ze beter kan verwijderen?

Bijdrager
    dani64

Ik weet ook niet zo goed wat ik nou moet doen als ik een nieuwere versie van Flash moet downloaden. Kan ik dan het beste met spotlight de oude versie eerst verwijderen? Heb nog niet zo lang een macbook dus vandaar de vragen. Alvast bedankt!

Bijdrager
    valandil

Java zou ik aan laten (met uitroepteken) voor als je ooit iets Java achtigs tegen komt.
    Op OS-X kan je eigenlijk altijd gewoon updaten terwijl de oude er nog staat zo ook met plugins, tenzij het er expliciet bij word vermeld (heb je bij een heel enkel programma).
    Dus je kan alles (oa Flash) gewoon updaten direct zonder iets te doen.

Mocht je trouwens regelamtig internet radio luisteren en of filmpjes kijken op (microsoft) websites dan zou ik silverlight wel aanzetten en houden.

Veel plezier van je macbook nog!

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic hoort niet thuis in subforum One More Thing (wat alleen gebruikt dient te worden voor topics welke gaan over deze site, podcast of app van OMT). Daarom verplaatst naar dit subforum.[/mod]

Bijdrager
    robert1970

Als je nou eens de ‘foutieve’ add-ons verwijderd en opnieuw installeert?

Helemaal bovenin staat een optie om te controleren op updates.
    Heb je dat al geprobeerd?

(ik kan helaas geen schermafbeelding bij dit berichtje plakken)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.