3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    HELEMAAL_NIKS

Adapter voor 2e beeldscherm mac mini

Hoi,

ik heb pas een mac mini (2012) gekocht. Eerst werkte ik op mijn imac met een 2e beeldscherm. Maar nu ik mijn mac mini heb kan ik mijn imac scherm niet meer gebruiken. (en laat ik de reacties niet achter dat dat wel kan, want hij is total los) Toch zou ik later een 2e beeldscherm willen. Ik heb gelezen dat je daarvoor een Active adapter nodig hebt. Maar ik wil geen adapter van apple kopen. Die vind ik veel te duur en ik heb ook niet zo veel te besteden:) Ik heb gelezen dat apple’s vga adapters active zijn. Ik heb dit ook kunnen testen op een andere mac mini. (met apple adapter en hdmi) En beide beeldschermen deden het. Maar dvi is dan weer Passive. Dus wat moet ik doen? Ik wil geen apple adapter kopen. Maar ik wil wel zeker weten dat het werkt. Wie helpt mij uit de brand?

Bijdrager
    computer space

mini heeft 2 schermpoorten, een die naar de imac kan, en een hdmi poort voor een 2e scherm. Geen adapter voor nodig.

Bijdrager
    mhrenes

Ik heb zelf geen Mac Mini maar volgens mij kun je hier en hier lezen wat je wilt weten.

Dus:
    1. HDMI poort kan naar een HDMI scherm of via een passieve adapter naar DVI-D scherm (VGA alleen met actieve adapter/converter)
    2. Thunderbolt port kan naar
    – mini displayport scherm
    – thunderbolt scherm
    – DVI-D scherm (met passieve adapter)
    – VGA scherm (met passieve adapter)

Volgens mij kun je ook nog chainen (dus thunderbolt -> thunderbolt scherm -> derde scherm)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.